ترکیب رنگ لباس ها با رعایت چند نکته مهم

کفش سی سی – رنگ هایی که می توانیم در ترکیب رنگ لباس ها استفاده کنیم برای هر فصل متفاوت است. به عبارت دیگر، در هر فصل چند رنگ ثابت وجود دارد که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند اما چند رنگ مختلف مخصوص همان فصل نیز باید در کنار آن ها استفاده شود.

البته رنگ‌ها برای همه معنی یکسانی ندارند. بسیاری از خانم ها لباس هایی را با رنگ های متناسب با سبک و سلیقه خود انتخاب می کنند. با این حال، نباید فراموش کرد که داشتن دانش رنگ و هماهنگ بودن لباس ها مسئله بسیار مهمی است.

بیشتر بخوانید: ۶ البسه مهم زمستانی که باید داشته باشید

ترکیب رنگ لباس ها

ترکیب رنگ های مناسب به راحتی می تواند ظاهری جذاب در آقایان و خانم ها ایجاد کند. در این مطلب سعی خواهیم کرد تا نکاتی را در مورد چگونگی ایجاد ترکیب های رنگی مناسب در لباس ها ارائه دهیم.

1) ترکیب رنگ لباس ها با استفاده ازز چارت یا جدول رنگ ها

برای ترکیب رنگ ها و زیبا جلوه دادن لباس ها، دو قانون اساسی وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید. این چارت ها رنگ های اصلی (آبی ، زرد و قرمز) و رنگ های ثانویه (نارنجی ، سبز و بنفش) را نشان می دهد. به لطف جدول رنگ ها می توانید نحوه تفکیک رنگ ها و ارتباط آن‌ها با یکدیگر را مشاهده کنید. با کمک این مقیاس مشخص می‌شود که بهتر است کدام رنگ ها با یکدیگر ترکیب شود و کدام رنگ ها باید از هم جدا شود.

بیشتر بخوانید: فش های سلبریتی ها؛ افراد مشهور چه می پوشند؟

ترکیب رنگ لباس ها

2) از انتخاب های اغراق آمیز در ترکیب رنگ لباس ها بپرهیزید

اگرچه پوشیدن لباس های رنگی و شاد ظاهری پرانرژی در شما ایجاد خواهد کرد، اما انتخاب های اغراق آمیز باعث می شود ظاهری شما خنده دار به نظر برسد. همانگونه که در قسمت بالا هم اشاره کردیم، برای ایجاد هماهنگی در رنگ و چشمگیر شدن ظاهرتان، به دانش رنگ نیاز دارید.

3) تضاد مناسبی بین رنگ ها ایجاد کنید

یکی دیگر از راه های هماهنگ کردن رنگ ها، استفاده از رنگ های متضاد است. ممکن است سوال پیش بیاید که از چه رنگ های متضادی در کنار هم استفاده کنیم. امروزه استفاده از این ترکیب رنگی، یک روند جدید به حساب می‌آید. به طوری که استفاده از دو رنگ متضاد، تناسب خاصی را ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: هنگام خرید کت چرم چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

ترکیب رنگ لباس ها

به عنوان مثال، رنگ شرابی با رنگ سرمه ای بسیار زیبا به نظر می‌رسد. همچنین می توان به هماهنگی قرمز و سبز هم اشاره کرد. ترکیب دو رنگ متضاد سفید و سیاه هم ظاهری شیک و جذاب ایجاد خواهد کرد.

4) استفاده از لباس‌های تک رنگ در ترکیب رنگ لباس ها

اگر نمی‌توانید تناسب لازم را در انتخاب چندین رنگ مختلف در لباس ایجاد کنید، بهتر است لباس های تک رنگ انتخاب کنید زیرا کار شما را آسان خواهد کرد. البته انتخاب لباس تک رنگ به تنهایی کافی نیست و باید به لوازمی که همراه آن استفاده می‌کنید، دقت کنید.

بیشتر بخوانید: محبوب ترین مدل های بوت و چکمه زنانه

به عنوان مثال، رنگ کفش، کیف و زیور آلات. این کار از دمده شدن ظاهرتان جلوگیری می‌کند. در ترکیب رنگ ها باید حداکثر از 3 رنگ استفاده کنید زیرا این امر شما را از سردرگمی نجات می‌دهد. هنگامی که رنگ های روشن با یکدیگر ترکیب می شوند، یک تصویر زیبا و گرم ایجاد می کنند.

ترکیب رنگ لباس ها

5) به طرح های لباس ها دقت کنید

تطبیق طرح ها با یگدیگر یک هنر است و به همین دلیل بسیاری از افراد از پوشیدن چنین لباس هایی خودداری می‌کنند. طرح های مختلف نیز می‌توانند با هم ترکیب شوند اما شما باید اطمینان حاصل کنید که طرح ها با یکدیگر سازگار هستند.

ترکیب رنگ لباس ها

هنگام انتخاب لباس های طرح دار بهتر است سایر لباس هایی که می پوشید ساده تر باشد. به عنوان مثال، یک بلوز طرح دار را می‌توانید با یک دامن یا شلوار ساده ست کنید.

منبع: Seninolsn

دیدگاهتان را بنویسید