موزه کفش هاونشتاین آلمان (Deutschen Schuhmuseum Hauenstein)

موزه کفش هاونشتاین آلمان (Deutschen Schuhmuseum Hauenstein) بزرگترین مجموعه کفش در اروپاست که کفش هایی از تمام قاره ها و دوره های مختلف را در خود جای داده است. این موزه به سال 1886 در محل سابق کارخانه کفش در شهر هاونشتاین آلمان احداث شده است.

در طبقه همکف، آغاز کارخانه کفش از 1740 تا 1918 به نمایش گذاشته شده، و منشاء تولید کفش در شهر پیرمازنز (Pirmasens) است که این کار توسط سربازانی که به عنوان صنعتگر کار می کردند. حتی از یک موتور بخار گرفته تا ساختمان کارمندان یک کارخانه کفش در آنجا قرار دارد.

همچنین در قسمت ورودی این قسمت کارگاه آموزشی و نوع ساخت کفش همراه با ماشین آلات مربوطه که در قرن نوزدهم در شهر پیرمازنز به استفاده از ماشین آلات پرداختند را به نمایش گذاشته شده است و آن زمان شهر پیرمازنز به یکی از مراکز تولید کفش اروپا تبدیل شده بود.

در طبقه بالا بیش از 5580 جفت کفش در مجموعه کفش های تاریخی توسط ارنست تیلمن (Ernst Tillmann)، کلکسیون کفش های شهر فیرسنر (Viersener) را در خود جای داده است. در طبقه پایین، از سال 1945، تأثیرات جنگ جهانی دوم در صنعت کفش و نوع کفش ها را نشان می دهد. بازدید کننده از طریق یک ساختمان معمولی دهه 1960 به یک سالن کفش کاملاً مجهز هدایت شده و بازدیدشان ادامه پیدا می کند.

مجموعه مشهور منحصر به فرد و گسترده با کفش های آنگلا مرکل، باستین شواین اشتایگر، بوریس بکر و بسیاری دیگر از افراد مشهور. در بزرگترین مجموعه کفش اروپا و کفش هایی از سراسر جهان، هر کفش برای خودش داستانی دارد. علاوه بر این، بزرگترین جفت کفش دنیا در اندازه 248 در طبقه اول این موزه به نمایش گذاشته شده اند.

در این موزه علاوه بر تاریخچه تولید کفش، موزه ورزش نیز وجود دارد و همه روزه بازدیدکنندگان زیادی از این موزه بازدید می کنند. لازم به یادآوری است که اگر علاقمند هستید می توانید در وبلاگ صنایع چرم سی سی در مورد موزه های دیگری مانند “موزه کفش سونیا باتا“، “موزه سیسی در اتریش“، ” موزه مدیترانه و آثار باستانی خاور نزدیک” و “موزه کفش تبریز” اطلاعات بیشتری را کسب نمایید.

©صنایع چرم سی سی / گردآوری، ترجمه و طراحی: عباس احمدی

دیدگاهتان را بنویسید