تاریخچه کوتاه برند اسیکس (ASICS)

اسیکس (ASICS) شرکت پوشاک و تجهیزات ورزشی ژاپنی است، نام شرکت اسیکس از ابتدای کلمات عبارت لاتین زیر به معنی «روح سالم در بدن سالم» گرفته شده ‌است.

Anima Sana In Corpore Sano – A Sound Mind in a Sound Body

شرکت اسیکس در سال ۱۹۴۹ توسط کیچیرو اونیتسوکا (KIHACHIRO ONITSUKA) راه‌اندازی شد. اونیتسوکا در سال 1918 در شهر کوبه، ژاپن متولد شد. به عنوان یک بازمانده از جنگ، او تصور می کرد که ماموریتش این است که باید به جوانان کشور کمک کند تا هر کدام از آنها تبدیل به عضوی از اعضای خوب جامعه بشوند.

ASICSکفش-اکسیس

او به خوبی می دانست که ورزش بهترین راه برای پیشرفت جوانان از لحاظ ذهنی، اخلاقی و جسمی هست، بنابراین او تصمیم گرفت تا کفش ورزشی تولید کند و با این تصمیم خود بهترین راه را برای کمک به ورزش جوانان برگزیند. او می دانست که یک تولید کننده مبتدی کفش است و باید بیشتر و بیشتر سعی و تلاش کند. بالاخره بعد از آزمون و خطاهای بسیار یک جفت کفش بسکتبال تولید کرد و برای آزمایش، آنها را به دبیرستانی برد.

متاسفانه مربی ورزش به او گفت که کفش ها مناسب برای بسکتبال نیستند و برای ساختن کفش مخصوص بسکتبال باید بیش از این سعی و تلاش کند. اونیتسوکا با سعی و تلاش شبانه روزی خودش و با استفاده از کمک و راهنمایی ها مربی ورزش، نهایتا کفش ورزشی مورد نظرش را تولید کرد و نامش را ببر نامید و بالاخره تیم بسکتبال دبیرستان با پوشیدن آنها به مقام قهرمانی دست یافتند.

اونیتسوکا با پیروزی تیم اعتماد به نفس بیشتری بدست آورد و شروع به تولید کفش های با کیفیت تری نمود اما برندش پشرفت آن چنانی نداشت و نمی توانست کفش های تولیدی خودش را بفروشد. او تصمیم گرفت تا سفر به شهرهای دیگر و با ماندن در هتل ها و ایستگاههای راه آهن مابین شهرها به فروش کفش های خود بپردازد. متاسفانه در حین مسافرت به بیماری سل مبتلا شد و مجبور شد در بیمارستان تحت درمان قرار بگیرد و خوشبختانه از این بیماری جان سالم بدر برده و دوباره او شروع به فروش کفش هایش پرداخت.

اونیتسوکا در سال های دهه 50 تا 60 میلادی به توسعه هر چه بیشتر کفش های والیبال، تنیس و دو و میدانی پرداخت و این توسعه فنی تا سال های دهه 80 میلادی و تا زمانیکه اسیکس کفش هایی از مواد ژله ای مخصوص برای دوندگان طراحی می کرد، ادامه داشت.

برند اسیکس در حال رشد بود و کم کم تاثیرات شگرف آن در جامعه خودش را نشان می داد و تا جایی که بروسلی با کفش های زرد رنگ مدل تایگر شرکت اسیکس به ایفای نقش پرداخت.

هم اینک شرکت اسیکس از یک تجارت چهار نفره کوچک برای تولید کفش های ورزشی دانش آموزان دبیرستانی تا یکی از معتبرترین برند های کفش های ورزشی راه بسیار طولانی را پیموده و در کل جهان با شعبه های فراوان خود بیش از پیش معروف تر شده است. اسیکس یکی از برندهای معروف برای ورزشکاران مشهور المپیک تا ستارگان فوتبال و دو و میدانی در کل جهان است.

در حال حاضر تمرکز اصلی شرکت بر روی طراحی و تولید انواع تجهیزات ورزش های فوتبال، دو و میدانی، تنیس، بدمینتون اسکواش، هنرهای رزمی، کریکت، گلف، کشتی و والیبال می‌باشد.

ASICSکفش-اکسیس
ASICSکفش-اکسیس

© صنایع چرم سی سی

دیدگاهتان را بنویسید