روش های تمیز کردن کفش های سفید رنگ

کفش سی سی – کیف، روسری و کمربند جز لوازمی هستند که استایل شما را کامل می‌کنند. کفش هم یکی از این لوازم مهم و ضروری است. کفش ها در انواع مختلفی از مدل ها و رنگ ها تولید می‌شود که در هر سبکی میتوانید استفاده کنید. هنگام خریداری کفش هم به ظاهر آنها و هم به اینکه چقدر پاهای شما در داخل آن راحت است، توجه کنید. انتخاب کفش ها با توجه به مواردی که گفته شد، باعث می شود در طول روز پاهایتان احساس راحتی بکند و اینکه ظاهری جذاب داشته باشد.

پس از انتخاب دقیق کفش های مناسب برای پیاده روی، عروسی و یا جلسات رسمی، نوبت به چگونگی تمیز کردن و نحوه نگهداری این کفش ها می‌رسد که باید به طور صحیح آن را انجام دهید. به خصوص اگر کفش شما رنگی یا سفید باشد، باید به نکاتی توجه کنید که قصد داریم در این مطلب به آن اشاره کنیم. زیرا اگر دقت نشود درخشندگی و زیبایی روز اول خود را از دست خواهد داد. روش هایی را در این مورد مطرح خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: نحوه ست کردن کفش های اسنیکرز با لباس

تمیز کردن کفش های سفید رنگ

کفش های چرمی سفید را چگونه تمیز کنیم؟

در حالت کلی، هنگام تمیز کردن کفش چرم طبیعی باید بسیار مراقب باشید تا آسیبی به بافت آن وارد نشود.اگر به درستی این کار را انجام دهید، می‌توانید به مدت طولانی از کفش هایتان استفاده کنید. اگر کفشتان بندار است، در وهله اول بهتر است آنها را درآورید. سپس به دست افراد متخصص بسپارید تا به کمک اسپری های مخصوص چرم، کفشتان تمیز شود.

ولی اگر می‌خواهید خودتان در خانه این کار را انجام دهید، یک دستمال نرم و تمیز و همچنین یک فرچه نرم انتخاب کنید. سپس با استفاده از مقداری سرکه سفید و دو لیوان آب ولرم و یک قاشق غذاخوری صابون مایع، این کار را انجام دهید .در این روش ابتدا با یک فرچه نرم، گرد و غبار واقع در سطح کیف را پاک کنید.سپس آب و سایر مواد گفته شده را با هم ترکیب کرده و بر روی دستمال بریزید و سطح کیف را به آرامی پاک کنید. سپس از روغن مخصوص چرم استفاده کنید تا سطح چرم به درخشندگی مطلوبی برسد.

بیشتر بخوانید: کفش های مناسب برای عروسی؛ ۹ کفش مردانه ایده آل

در همین حال بند های کفش های سفید را دوباره در جای خود قرار داده و از کفش استفاده کنید.یکی از دلایلی که باعث می‌شود کفش چرم زودتر خراب شود، استفاده مکرر و بیش از حد در طول روز است.هنگامی که از کفش چرم تان استفاده نمی‌کنید، یا قالب مخصوص کفش یا روزنامه در داخل آن قرار دهید. این کار باعث می شود تا کفشتان فرم خود را از دست ندهد.

تمیز کردن کفش های سفید رنگ

چگونه کفش جیر در رنگ های مختلف را تمیز کنیم؟

سوییت یا جیر، پارچه ای است که با کوچکترین تماس با آب، لکه هایی در سطح آن ایجاد می‌شود. بنابراین نباید هنگام کثیف شدن این کفش ها، آنها را با آب بشورید. همچنین سعی کنید در هوای بارانی از آن استفاده نکنید. کفش های سبک و رنگی جیر، بهتر است در هوای آفتابی استفاده نشود و همچنین با دستمال خیس آن را پاک نکنید تا نرمی کفش و رنگ آن از بین نرود.

اگر لکه های جزئی در سطح آن وجود دارد، اسپری مخصوص این پارچه را بر روی کفش اعمال کند.اما هیچوقت از سمباده برای تمیز کردن آن استفاده نکنید. می‌توانید این نوع کفش ها را برای انجام رنگرزی به دست افراد متخصص بسپارید.قبل این کار سطح کفش را از هر گونه آلودگی به کمک اسپری مخصوص، پاک کنید.

نحوه تمیز کردن کفش های سفید پارچه ای چگونه است؟

اگر کفش های سفیدتان بنددار است، ابتدا آنها را درآورده سپس در داخل آبی که با مایع سفید کننده مخلوط شده، قرار داده و مدت کمی منتظر باشید. در مورد تمیز کردن خود کفش هم می‌توانید با تهیه کردن مخلوط آب ولرم و 2قاشق غذا خوری جوش شیرین و مقداری مواد شوینده، یک محلول تمیز کننده فوق العاده به دست آورید. در این روش یک مسواک نرم را داخل این مخلوط فرو ببرید سپس به آرامی سطح کفش را بسابید. سپس با یک دستمال تمیز آن را خشک کنید.برای تمیز کردن قسمت های پلاستیکی سفید رنگ کفشتان، می توانید مقداری خمیر دندان را روی پارچه تمیز مالیده و به وسیله آن قسمت های پلاستیکی را سفید و تمیز کنید.

تمیز کردن کفش های سفید رنگ

چگونه با توجه به جنس کفش آن را خشک کنیم؟

اگر کفش های سفیدتان به طور ناخودآگاه یا به دلیل تمیز کردن آن خیس شده باشد، حتما باید کفش هایتان را خشک کنید. اگر به مدت طولانی کفش شما خیس بماند اثرات مخربی مانند بوی نامطلوب، ایجاد قارچ و تغییر شکل خواهد داشت. اگر داخل کفش هایتان آب زیادی جمع شده باشد، بهتر است اول آب آن را تخلیه کرده سپس در بالکن و یا در هوای آزاد، به طوری که مستقیما در معرض نور خورشید نباشد قرار دهید تا خشک شود.

در کفش های جیر و نبوک هم می‌توان از این روش برای خشک کردن کفش ها استفاده کرد. در کفش های نبوک و جیر، برای تغییر نکردن رنگ کفش ها، بهتر است از اسپری رنگ مخصوص استفاده کنید. کفش های ورزشی یا پارچه ای را می‌توانید در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود و یا می‌توانید آنها را جایی آویزان کنید تا خود به خود خشک شود.

منبع: Sneaker

دیدگاهتان را بنویسید