چگونه کفش سوییت (جیر) را تمیز کنیم؟

کفش سی سی – کفش های سوییت، علاوه بر خانم ها انتخاب آقایان نیز است. چرا که ظاهر بسیار شیکی دارد. این نوع کفش ها در مدل های مختلف تولید می‌شود و اغلب تمیز کردن آنها کمی دشوار است. زیرا جیر پارچه ای است که مانند سایر پارچه ها رنگ پذیری آسانی ندارد و مواد شیمیایی هم کیفیت آن را از بین می‌برد. به همین دلیل در تمیز کردن این پارچه باید به برخی نکات مهم توجه کنید. به عنوان مثال برای تمیز کردن کفش سوییت از دستمال نم دار استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود جنس دستمال میکروفیبر باشد تا بدون آسیب رساندن به بافت کفش، آن را تمیز کند.

روش های تمیز کردن کفش سوییت (جیر)

این نوع کفش ها که بسیار محبوب است، مواد مخصوصی برای تمیز کردن آنها وجود دارد که عبارتند از سمباده مخصوص، دستمال نم دار، اسپری مخصوص و فرچه. تا زمانی که که از این لوازم استفاده شود، می‌توان به راحتی از کفش های سوییت مراقبت کرد. از سرکه هم می‌توان برای تمیز کردن کفش های سوییت استفاده کرد که یکی از قدیمی ترین و متداول‌ترین روش ها می‌باشد. بر روی پارچه تمیز کمی سرکه ریخته و کفش هایتان را به وسیله آن پاک کنید. بنابر این پاسخ سوال این که چگونه از کفش های جیر مراقبت کنیم، داده شد.

کفش سوییت

چگونه کفش های چرمی را تمیز کنیم؟

کفش های چرمی از گذشته تا به امروز، در زندگی روزمره مردم جایگاه خیلی خوبی داشته و همیشه مورد توجه بوده است. همانند کفش های سوییت، در تمیز کردن کفش های چرمی باید به برخی نکات توجه کنیم. اول از همه باید به این نکته اشاره کنیم که هیچ نوع کفشی را با مواد شیمیایی تمیز نکنید. بهترین راه برای تمیز کردن کفش، استفاده از دستمال نم دار است که به کفش آسیب نمی‌رساند و گرد و غبار آن را می‌گیرد. می‌توانید برای این کار از اسفنج مرطوب هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: شیک ترین مدل های کفش سال ۲۰۲۰

چگونه از کفش های نبوک مراقبت کنیم؟

آقایان، اغلب در زندگی روزمره خود از کفش های نبوک و جیر استفاده می‌کنند. تمیز کردن پارچه نبوک هم مانند سوییت دشوار است مخصوصا در فصل زمستان. برای تمیز کردن کفش های نبوک از سمباده مخصوص استفاده کنید. کفش های نبوک و سوییت در چند نکته از هم متمایز می‌شوند. اولا کرک های روی کفش نبوک کوتاه تر از کفش سوییت می‌باشد. دوما وقتی کفش های نبوک را لمس میکنیم احساس می‌کنیم پارچه کفش مخملی است که این احساس در کفش های سوییت وجود ندارد. این دو مورد گفته شده از مهمترین راه های تشخیص این دو کفش از یکدیگر است. بهتر است در فصل زمستان کفش نبوک نپوشید تا عمر آنها زیاد شود. اگر هم میخواهید بپوشید باید بعد از استفاده، گرد و غبار را از روی کفش تمیز کرده و از اسپری مخصوص استفاده کنید.

کفش سوییت

آیا می‌توان کفش سوییت را رنگ کرد؟

جواب این سوال را می‌توان تا حدی به عنوان بله پاسخ داد. رنگ های مخصوص این پارچه را می‌توانید از بیشتر مغازه های کفش فروشی و فروشگاه های اینترنتی تهیه کنید. با این حال، کیفیت این رنگ ها بسیار مهم است. اگر نمی‌خواهید خودتان کفش ها را رنگ کرده و ریسک کنید، این کار را به یک کفاش ماهر بسپارید. قبل از رنگ کردن، باید کفش ها را به کمک اسپری مخصوص تمیز و برای رنگ کاری آماده شود. پس از فرآیند رنگرزی، یک پاک کن پارچه سوییت تهیه کرده و هر از گاهی از آن استفاده کنید. این پاک کن های مخصوص، از کفش های سوییت در مقابل تغییر شکل هایی که در آن ایجاد می‌شود، به خوبی محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید: چرا باید کفش دست دوز بخریم؟

چگونه کفش سوییت با رنگ روشن را تمیز کنیم؟

یکی از انواع کفش هایی که در تمیز کردن آن باید خیلی دقت کنید، کفش سوییت با رنگ های روشن است. زیرا در این حالت تمیز کردن و نگهداری از آن بسیار سخت تر خواهد بود. سمباده کفش سوییت در این حالت کاربردی نخواهد داشت. خیلی از افراد شاید این سؤال را در ذهنشان داشته باشند که آیا می‌توان کفش سوییت را با آب شست یا خیر. باید بگوییم هرگز این کفش ها را با آب نشویید زیرا پارچه آن ضخیم تر و بی کیفیت خواهد شد.

کفش سوییت

آیا می‌توان با پارچه کاملا خیس کفش سوییت را پاک کرد؟

برای این کار بهتر است از دستمال نم دار استفاده کنید زیرا دستمال خیس برای این کار اصلا مناسب نیست. اگر کفش های سوییت با دستمال خیس یا آب باران و برف در تماس باشد، شکل و کیفیت خود را از دست خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید