٨ روش برای طولانی کردن عمر کفش ورزشی

کفش های ورزشی در زندگی روزمرگی ما جایگاه ویژه ای دارند. زیرا راحتی و شیک بودن را برایمان به ارمغان می‌آورند. اما نگهداری از آن ها نیز امر مهمی است. بنابراین استفاده و نگهداری مناسب از کفش های ورزشی برای افزایش طول عمر آن ها ضروری است. همچنین روش های اشتباه می‌تواند به جای افزایش طول عمر کفش، آن را کوتاه تر کند. به همین دلیل اطلاعات مهمی را فهرست کرده ایم که این اطلاعات اشتباه را تصحیح کرده و به شما کمک خواهد کرد.

سراغ مواد شوینده نروید

وقتی کفش های کتانی شما کثیف می شود، به جای اینکه فوراً به مواد تمیز کننده شیمیایی متوسل شوید، سعی کنید فقط از آب استفاده کنید. آب می تواند لکه های بیشتری را از آنچه که فکر می کنید پاک کند. اما مراقب باشید که آب خیلی داغ نباشد، آب داغ می تواند باعث خوردگی کفش شما شود.

سراغ مواد شوینده نروید

از کربنات استفاده کنید

جوش شیرین هم بوی بد کفش را از بین می برد و هم کفش شما را به راحتی تمیز می کند. با یک مسواک به آرامی جوش شیرین را روی محل لکه دار و روی کفش کتانی بمالید.

از کربنات استفاده کنید

از فرچه مخصوص استفاده کنید

کفش های چرمی بیشتر مستعد خراب شدن هستند. بنابراین اگر کفش های ورزشی شما چرمی است، کفش های خود را با برس های چرمی مخصوص تمیز کنید. در غیر این صورت هنگام تمیز کردن به کفش‌های خود آسیب می‌رسانید.

از فرچه مخصوص استفاده کنید

از مواد شوینده مخصوص استفاده کنید

در بسیاری از فروشگاه‌های ورزشی، می‌توانید کیت‌های تمیزکننده باکیفیتی را پیدا کنید که برای تمیز کردن کفش‌های کتانی مناسب هستند. از آنجایی که این محصولات به طور خاص با در نظر گرفتن پارچه های کفش تولید می شوند، در نظافت کفش های ورزشی مفید خواهند بود.

از مواد شوینده مخصوص استفاده کنید

در تمیز کردن کفش های سفید دقت کنید

کفش کتانی سفید، مناسب ترین کفش برای کثیف شدن و لک شدن است. اما دست کشیدن از کفش های کتانی سفید با ظاهر شیک آن‌ها دشوار است. اگر از کفش کتانی سفید استفاده می کنید، باید مراقب باشید. هنگام تمیز کردن این کفش ها از سفید کننده و مواد شوینده خودداری کنید.

در تمیز کردن کفش های سفید دقت کنید

نحوه تمیز کردن پاشنه کفش

برای تمیز کردن پاشنه کفش از لوازم نوک تیز خودداری کنید و به جای آن از آب استفاده کنید. ابزارهای برش می توانند کف کفش را سوراخ کنند. اگرچه کف کفش ها بادوام ترین قسمت هستند، اما به راحتی آسیب می‌بینند.

نحوه تمیز کردن پاشنه کفش

در نحوه پوشیدن کفش دقت کنید

هنگام پوشیدن و درآوردن کفش های کتانی دقت کنید. اکثر کفش ها در اثر عادات غلط پوشیدن، آسیب می بینند. اگر هنگام پوشیدن کفش کتانی، بند ها برایتان سخت است، می توانید کفش های کتانی با بند کمتر انتخاب کنید.

کفش ورزشی مناسب را انتخاب کنید

اگر کفش متناسب با پا و رشته ورزشی خود انتخاب کنید، مسلماً عمر کفش شما بیشتر می شود. به عنوان مثال اگر اهل بسکتبال هستید، می توانید نگاهی به کفش های کتانی زیبای نایک با نام Kyrie Flytrap بیاندازید.

دیدگاهتان را بنویسید