کدام عینک ها برای فرم صورتمان مناسب است؟

عینک آفتابی یک اکسسوری ضروری برای هر سبک و گروه سنی است. زیرا علاوه بر زیبایی استایل، از چشم ها در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. بنابراین هنگام خرید عینک حتما به خوبی تحقیق کنید که آیا چشم های شما را در برابر اشعه های UV، UVA و UVB محافظت می‌کند یا خیر. ما برای انتخاب عینک آفتابی مناسب فاکتورهای زیادی را در نظر می گیریم، اما اکثر ما از انتخابی که به فرم صورت ما بیاید، صرف نظر می کنیم. در این مقاله گزینه های موثر در انتخاب عینکی که متناسب با صورت شما باشد، بیان شده است.

قبل از خرید عینک آفتابی باید فرم صورت خود را به درستی تشخیص دهید و مدل عینک مناسب تیپ صورت خود را انتخاب کنید. اشکال صورت عبارتند از گرد، بیضی، مربع، مستطیل، الماسی، مثلث و قلبی.

عینک مناسب برای صورت های دایره ای

اگر طول و عرض صورت شما متناسب باشد، پس فرم آن گرد است. همچنین گونه های پر، بارزترین نشانه صورت های گرد هستند. اگر صورت گرد دارید توصیه می کنیم از عینک های مدل گرد خودداری کنید. می‌توانید با عینک‌های گربه‌ای، زاویه‌دار، مستطیلی یا مربعی استفاده کنید تا صورتتان کانتور مناسب داشته باشد. عینک تیره رنگ هم می تواند برای این افراد مناسب باشد.

کدام عینک ها برای فرم صورتمان مناسب است؟

عینک مناسب برای صورت های فرم مربعی

اگر طول و عرض صورت و فاصله بین پیشانی، چانه و گونه های شما تقریبا یکسان است، پس فرم صورتتان مربعی است. این افراد خطوط مشخصی روی صورتشان دارند بنابراین از عینک آفتابی با قاب هندسی و مربعی دوری کنند. می توانید عینک هایی با فریم گرد و به سبک چشم گربه ای انتخاب کنید تا خطوط صورت خود را نرم کند. در عین حال می توانید با انتخاب ساقه عینک ضخیم و روی آوردن به شیشه های رنگی، استایلی منحصر به فرد ایجاد کنید.

عینک مناسب برای صورت های بیضی

این مدل صورت ها دارای طول و عرض متناسب است. اما ساختار کشیده ای دارد که به سمت چانه حالت مخروطی به خود می‌گیرد. برای افراد با فرم صورت بیضی، تقریباً هر مدل عینکی مناسب است و با توجه به استایل شخصی خود می‌توانند انتخاب کنند. با این حال، عینک های مربعی با گوشه های نرم و فریم های ضخیم، انتخاب ایده آلی برای صورت بیضی خواهد بود.

عینک مناسب برای صورت های الماسی شکل

این مدل صورت که دارای استخوان های برجسته، پیشانی کوچک و چانه کوچک و نوک تیز است، صورت الماسی نامیده می شود. هنگام انتخاب عینک برای این نوع صورت باید روی پهن نشان دادن پیشانی و چانه تمرکز کنید. برای این کار می توانید به عینک های آفتابی با گوشه های تیز و برجسته روی بیاورید.

عینک آفتابی مناسب برای صورت قلبی شکل

می توان گفت صورت هایی که دارای پیشانی پهن و چانه کوچک است، حالت قلبی دارند. در این نوع چهره ها، پیشانی و گونه ها پهن هستند و در انتخاب عینک باید روی انتخاب هایی تمرکز کرد که باعث تعادل پیشانی و چانه می شود. برای این کار، می توانید با دادن فرصت به فریم های پهن تر در پایین، توجه را به سمت چانه جلب کنید. فریم های گرد و کوچک نیز به ایجاد ظاهری ایده آل برای شکل صورت قلب کمک می کند.

کدام عینک ها برای فرم صورتمان مناسب است؟

عینک آفتابی مناسب برای صورت های مثلثی

صورت مثلثی که تقریباً برعکس نوع قلبی است، پیشانی کوچک و چانه و گونه های پهن از ویژگی های آن است. عینک های خلبانی و چشم گربه ای را انتخاب کنید تا تعادل بین چانه و پیشانی را ایجاد کنید. در عین حال بهتر است از عینک های طرح دار دوری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید