نحوه نگهداری و تمیز کردن بوت های زمستانی

بوت ها جزو کفش های محبوب فصل زمستان است و نگهداری مناسب از آن باعث افزایش عمر بوت هایتان خواهد شد. البته تمیز بودن بوت ها در جذابیت استایل شما بسیار مهم است. در این مقاله نکاتی برای شما ارایه می‌شود که در این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود.

نکاتی که باید هنگام تمیز کردن بوت های جیر و نوبوک در نظر بگیرید

اول از همه بهتر است با توجه به متریال بوت زمستانی خود، فرآیند نظافت را انجام دهید. زیرا محصولات مختلف مانند چرم، جیر یا نوبوک با روش های مختلفی نگهداری می شوند. جیر و نبوک مدل هایی هستند که به دلیل ساختاری که دارند به سرعت کثیف می شوند. بنابراین، باید به صورت مرتب تمیز شوند. به خصوص استفاده از برس های مخصوص، پاک کن ها و اسپری ضروری است. قبل از نظافت اگر بوت خیس باشد، باید صبر کنید تا خشک شود. سپس با برس زدن، گرد و غبار و کثیفی را از روی کفش تمیز کنید. همچنین می توانید لکه های روی چکمه را با یک پاک کن جیر پاک کنید. در مرحله آخر می توانید با اسپری مخصوص تمیزکاری را کامل کنید.

برای کفش های نوبوک، باید سمباده مخصوص به کار برده شود. ابتدا بوت های خود را با کمک اسپری مخصوص خیس کرده و محصول را برای سمباده زدن آماده کنید. این کار کفش شما را به بهترین شکل ممکن تمیز خواهد کرد. پس از انجام نکات گفته شده، می توانید بوت ها را در جعبه کفش مناسبی نگهداری کنید.

نکاتی که باید در تمیز کردن بوت های چرمی در نظر بگیرید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بوت های خود را با یک پارچه نمدار پاک کنید تا گرد و غبار، گل یا خاک روی آن تمیز شود. در مرحله دوم می توانید از اسپری مخصوص که مانند واکس عمل می‌کند، استفاده کنید. استفاده از شوینده های قوی باعث می شود که چرم رنگ کدر به خود بگیرد بنابراین استفاده از پارچه نمدار و واکس بهترین راه برای تمیز کردن و جلا دادن بوت های چرمی است . اینکار باعث می‌شود بوت چرمی شما ظاهر زیبایی مانند روز اول داشته باشد. در نهایت، می توانید کفش های خود را با یک برس نرم، برس بزنید تا محصول روشن تر به نظر برسد.

چند نکته کاربردی

  • اگر بوت هایتان خیس بتشد، مقداری روغن زیتون روی کفش بمالید تا موقع خشک شدن حالت نرم خودش رو از دست ندهد.
  • اگر روی کفشتان خاکی و نمکی شده است، در یک بطری آب به اندازه نصف نصف از آب و سرکه و چند قطره روغن درخت چای پر کنید. مستقیم به کفش بزنید، با دستمال تمیز پاک و خشک کنید.
  • اگر بوت هایتان خیس است، یک عدد حوله تمیز بردارید و به حالت ضربه روی کفش بزنید تا رطوبت از بین برود.

بوت ها بعد از خشک شدن کمی سفت می‌شود پس با برس روی کفش بکشید تا از حالت سفتی دربیاید.

دیدگاهتان را بنویسید