بهترین برند های هودی سنگین برای آقایان (بخش اول)

شاید این موضوع برایتان عجیب به نظر برسد، اما قرن‌هاست که خانم‌ها و آقایان از هودی استفاده می‌کنند. ریشه کلمه هود (Hood) به واژه ((Hod از زبان قبیله‌ای از ژرمن‌ها در قرن ۵ میلادی باز‌می‌گردد که به معنای (Hat) یا کلاه امروزی است. در گذشته بسیاری از کشیش‌ها و راهبان، تونیک یا ردای بلند و کلاه‌داری به تن می‌کردند که به نظر می‌رسد طراحی هودی‌های مدرن از همان لباس‌ قدیمی الهام گرفته شده است.

هودی سنگین وزن چیست؟

یک هودی سنگین وزن دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. یک سویشرت کلاه دار ساخته شده از پنبه سنگین است. در طول ماه های زمستان به خوبی از شما محافظت می‌کند. هیچ پاسخ روشنی در مورد اینکه هودی باید چقدر سنگین باشد تا بتواند «سنگین وزن» در نظر گرفته شود، وجود ندارد و همه برندها روش‌های مختلفی برای وزن کردن لباس‌های خود دارند. برخی وزن کل هودی را بیان می کنند، در حالی که برخی دیگر آن را بر حسب پارچه اندازه گیری می کنند و وزن را بر حسب oz/yd² یا GSM (گرم در متر مربع) بیان می کنند. یک هودی سنگین وزن مناسب ممکن است ۶٠٠ گرم باشد.

هودی‌های سنگین‌وزن، ضخیم، گرم و نرم و با دوام است. هودی ها در دو نوع زیپ دار و یا کشی تولید می‌شوند و به سادگی برای سایزتان تنظیم می‌شود.زمانی که دماسنج پایین ترین دما را نشان می‌دهد، این لباس به خوبی شما را در برابر سرما محافظت می‌کند. هودی شباهت بسیاری به سویشرت و ژاکت دارد، با این تفاوت که شامل کلاه است. معمولا جنس هودی از نخ و پنبه می‌باشد و داخل بعضی از مدل‌های هودی شامل پشم است. با این حال تنوع هودی روز به روز بیشتر می‌شود و در جنس‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌شود.

هودی سنگین برای آقایان

هنگام خرید هودی به چه نکاتی توجه کنیم؟

فابریک باشد

اگر تمایل دارید عمر هودی که می‌خرید بیشتر باشد، حتما از برندهای معتبر خریداری کنید. معمولا هودی های فابریک سنگین وزن از پنبه جرسی ساخته می شوند. پارچه تری، پشم گوسفند از پارچه‌های دیگری هستند که ما شاهد تولید هودی‌ها از آن‌ها بوده‌ایم.

فیت باشد

برخی از افراد هودی‌های خود را بزرگ‌تر از سایز خود می‌پسندند. در حالی که برخی دیگر تمایل دارند آن‌ها را تنگ تر و اندامی تر انتخاب کنند. نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که پارچه‌ ضخیمی که در تولید این هودی ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، ممکن است در اولین شستشو کوچک شوند. بنابراین در انتخاب سایز آن را در نظر بگیرید.

هودی زیپ دار یا پلیوری

همان‌طور که گفته شد، هودی هم می‌تواند زیپ داشته باشد و هم به شکل پلیور (pull-over) باشد و پای دکمه و زیپی در میان نباشد. اگر نمی‌دانید که باید کدام نوع از هودی را انتخاب کنید، حتما به این نکته توجه داشته باشید؛ پوشیدن هودی زیپ‌دار ساده‌تر است. ضمن اینکه می‌توانید زیر آن هم تی‌شرت و پیراهنی به تن کنید که طرح و رنگ جذابی دارد و استایل‌تان را کامل می‌کند. اما پوشیدن هودی‌های پلیوری کمی سخت است. ولی با توجه به اینکه می‌توانید طرح و نوشته‌ مورد علاقه‌تان را روی آن چاپ کنید یا اصلا از ابتدا هودی با طرحی جذاب بخرید،این مدل‌ها هم گزینهٔ خوبی برای داشتن تیپ و استایلی جذاب هستند. دیگر انتخاب با شما است.

دیدگاهتان را بنویسید