لباس های سازگار با محیط زیست

لباس های سازگار با محیط زیست، با میزان آب و انرژی ای که در تولید آن‌ها مصرف می‌شود، بسیار مقرون به صرفه هستند. اند. براساس تحلیل Quartz، تولیدات پلی استری از سال 1980 به شدت افزایش پیدا کرده است و از تولیدات الیاف طبیعی مانند پنبه و پشم بسیار جلو زده است. متأسفانه لباس ارزان تر، هزینه زیادی برای مردم و زمین به وجود آورده است. الیاف مصنوعی مانند پلی استر به مقادیر وسیعی از انرژی برای تولید نیاز دارند و مواد شیمیایی استفاده شده جهت تولید آنها اغلب سمی هستند.

امروزه چندین برند مد اخلاقی وجود دارند که به اینگونه مسائل توجه می کنند. آنها متعهد به استفاده از پارچه های سازگار با محیط زیست و رنگ های غیر سمی هستند و دستمزد عادلانه به کارگران پرداخت می کنند. با این حال، توجه به این مسائل سبب بالا رفتن هزینه های عملیاتی و تولید شده است که در نتیجه شاهد افزایش قیمت ها در فروشگاه های لباس هستیم.

ویژگی های این لباس ها چیست؟

الیاف به کار برده شده در تولید این لباس ها، رطوبت را موثرتر از پنبه جذب می‌کند. محصولات برندهای جیمی کی و TENCEL با به کار بردن این روش در تولید لباس، تغییری در دنیای مد به وجود آوردند. این برند ها دارای خطی منحصر به فرد با جزئیات شیک و بوهمیایی است و برای خانم هایی که برای راحتی و استایل ارزش قائل هستند، جذابیت خاصی دارد. به لطف جنس لباس ها، احساس خنکی و خشکی مطبوعی را در طول روز و شب خواهید داشت. علاوه بر این، یک محیط نا مساعد برای رشد باکتری ها است.

پارچه هایی که انرژی کمتری در تولید آن‌ها استفاده شده است:

کتان

از بزرک ساخته می شود که به آب کودهای شیمیایی و آفت کش های کمتری نسبت به پنبه نیاز دارد. برای تولید کتان از انرژی کمتری استفاده می شود. این الیاف به آسانی به کاغذ بازیافتی تبدیل می گردد.

کنف

کنف به کودهای شیمیایی و آفت کش های زیادی نیاز ندارد. انبارهای حجیم کنف نشان می دهد که می توان آن را در طیف گسترده ای از پارچه ها، مانند کرباس، پارچه کتانی راه راه، پارچه جناغی، پارچه کشباف و پشمی تولید کرد. تولید کنف قبلا در بسیاری از ایالات های آمریکا غیرقانونی بوده است، اما لایحه کشاورزی سال ۲۰۱۸ آن را در سراسر ایالات متحده قانونی اعلام کرده است.

لباس های سازگار با محیط زیست

بامبو

بامبو به عنوان یک الیاف پایدار دارای مزایا و معایب است. این نوع الیاف، بسیار سریع رشد می کنند و اغلب از آفت کش ها استفاده نمی کنند. پارچه های نرمی را تولید می نمایند که مراقبت از آنها آسان است. با این حال تبدیل الیاف به پارچه اغلب به مواد شیمیایی سمی نیازمند است. لیوسل. معمولا تحت نام برندی به نام تانسل (Tencel) به فروش می رسند.

این پارچه از طریق خمیر چوب (معمولا از طریق چوب درخت اوکالیپتوس) ساخته می شود که با آب و مواد شیمیایی کم به سرعت رشد می کند. برخلاف نایلون، دیگر پارچه مبتنی بر چوب (یعنی لیوسل) سبب تولید آلودگی زیادی نمی شود. یکی دیگر از مزایای لیوسل این است که به طور طبیعی مقاوم در برابر چروک هستند، بنابراین مراقبت از آنها آسان است.

یکی از بزرگترین ویژگی های این الیاف ها، این است که می توان آنها را در صنعت، خانه، خاک و شرایط دریا حل و کمپوست کرد و صد در صد به طبیعت بازگرداند. این پارچه ها قابلیت تنفس محصول را افزایش داده و حس راحتی طبیعی را ایجاد می کند. علاوه بر سازگاری با محیط زیست، ویژگی های برتر دیگری نیز دارد، مانند نرمی و لطافت و دوام این پارچه ها

دیدگاهتان را بنویسید