عادت هایی که در دنیای مد باعث آسیب رسیدن به سلامت تان می‌شود

لباس ها و اکسسوری هایی که در زندگی روزمرگی از آن ها لذت می بریم و استفاده می‌کنیم، ممکن است سلامت ما را تهدید کند. به همین دلیل قبل از شیک به نظر رسیدن، به پارچه ها و متریال همه چیز دقت کنید. دنیای مد از گذشته تا به امروز در حال توسعه است و توانسته است با طیف گسترده محصولات خود را نقطه کانونی زندگی ما کند.

در سال های اخیر برخی از برندها با در هم تنیدن ظرافت در قطعات راحت، به فکر سلامتی انسان ها ارزش دادند. با این حال، با وجود این، شلوارهای تنگی که هر از چند گاهی در ویترین می بینیم همچنان توجه زیادی را به خود جلب می کند. برخی از لباس هایی که با طرح و رنگ خود دلبری می‌کنند، بدون توجه به پارچه آن ها خریداری می شوند. انتخاب نامناسب پارچه ها باعث ایجاد برخی اختلالات پوستی می شود. می توانیم جواهرات بدلی را نیز به این اضافه کنیم. انواع لباس هایی که بر سلامت انسان تأثیر می گذارد کدامند؟

پوشیدن لباس های تنگ

اگرچه شلوارهای تنگ در زمان های گذشته جزو اجزای جدا نشدنی از دنیای مد بوده است. اما در زمان حال نیز این شلوارها از زندگی ما بیرون نیامده است. این نوع شلوارها می‌توانند باعث واریس شوند زیرا بر گردش خون تأثیر می‌گذارند. شلوارهای تنگ نه تنها بر زنان، بلکه بر مردان نیز تأثیرات منفی دارند.

چرم مصنوعی

لباس های چرمی که هر فصل در راهروها و یا ویترین فروشگاه ها شاهد آن هستیم، از جمله محصولاتی هستند که از نظر ساختار باید به آن ها نهایت اهمیت داد. محصولات چرم مصنوعی در استفاده طولانی مدت می توانند مشکلات جدی روی پوست ایجاد کنند. می توان گفت چنین لباس هایی که با استفاده از مواد شیمیایی تولید می شوند، هم بی کیفیت هستند و هم ناسالم. می توان گفت که دلیل انتخاب بیشتر این نوع محصولات نسبت به محصولات چرم اصل این است که قیمت های پایین تر و جزئیات زیبایی در طراحی آن ها به کار رفته است.

استفاده از عینک تقلبی

در بازار، عینک های تقلبی به وفور موجود است. دلیل ارزان بودن این عینک ها این است که هزینه تولید این عینک ها بسیار پایین تر از عینک های اصل است و به جای شیشه اپتیکال از مواد پلاستیکی ساخته می‌شود. این عینک ها اگرچه فریم و شیشه ظاهری شیک دارند اما سلامت چشم را تهدید می کنند. از آنجایی که شیشه این عینک ها هیچ گونه محافظ UV ندارد، نمی توانند از تماس اشعه خورشید با چشم ها جلوگیری کنند.

کفش های پاشنه بلند و کفش های بسیار تخت

یکی از عناصر مهم در دنیای مد، کفش است. شاید شما کفشی را انتخاب کنید که نمی‌دانید متریال آن چیست و دارای پاشنه بسیار بلند و بسیار تخت است. در نتیجه این انتخاب‌های اشتباه، باعث اختلالات ارتوپدی می‌شوند. کفش هایی با پاشنه خیلی بلند یا خیلی صاف ممکن است در آینده مشکلاتی مانند کمردرد و زانو درد ایجاد کنند. به همین دلیل، کفش‌هایی که راحت‌تر و ارتوپدیک هستند باید در الویت قرار بگیرند.

استفاده از اکسسوری های تقلبی

برخی از اکسسوری ها از متریال هایی با کیفیت پایین تولید می‌شود. زیورآلات بی کیفیت باعث بیماری های پوستی می‌شوند و می‌توانند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کنند. از مشکلات پوستی گرفته تا خارش، از آلرژی تا اگزما.

دیدگاهتان را بنویسید