چگونه در فصل زمستان کفش پاشنه بلند بپوشیم و چه نکاتی باید رعایت شود؟

واقعیت این است که تمام مطالعات علمی نشان می‌دهند که استفاده‌ی مداوم از کفش های پاشنه بلند می تواند فشار بر روی پا را چند برابر کند و مشکلاتی در مچ پا، زانو و کمر پدید بیاورد. این کفش ها می توانند توازن پای شما را به هم بریزند و کشش عضلانی و بندهای پای شما را با مشکل مواجه کنند.

کفش‌های پاشنه‌دار جز کفش‌های محبوب خانم ها است و بسیاری از خانم ها تمایل دارند در فصل زمستان هم از کفش های پاشنه بلند استفاده کنند. خانم‌ها بدون توجه به برف، زمستان، باران و گل، تقریباً در هر فصلی دوست دارند آن ها را بپوشند. در شرایط آب و هوایی مانند باران و برف که باعث لغزنده شدن سطح پیاده رو ها می شود، راه رفتن با کفش های پاشنه بلند مشکل است. در این مطلب تعدادی راه حل ویژه برای حل این مشکل ارائه می‌دهیم.

نکاتی برای پوشیدن کفش های پاشنه دار در زمستان

اگر پاشنه کفش هایتان کلفت باشد، می‌توانید راحت‌تر راه بروید. هرچه فاصله‌ی پاشنه تا کفی پنجه کفش بیشتر باشد، کنترل تعادل سخت‌تر و تحمل وزن شما بر روی پاشنه غیرممکن‌تر می‌شود. محور پاشنه‌‌ی کفش شما دقیقا باید در مرکز پاشنه پا قرار بگیرد. پاشنه‌های باریک به طور معمول این ویژگی را دارند.

توصیه می کنیم از کفش هایی استفاده کنید که زیر آن ها خاصیت ضد لغزشی داشته باشد. با کفی های ضد لغزش که زیر کفش های خود می چسبانید، می توانید با خیال راحت در پیاده روها ها بدون تلو تلو خوردن قدم بزنید. این لوازم را می‌توانید در فروشگاه های کفش پیدا کنید.

فصل زمستان کفش پاشنه

پوشیدن کفش پاشنه بلند در فصل زمستان علاوه بر خطرناک بودن، باعث آسیب رسیدن به کفش می‌شود. در شرایط آب و هوایی سخت، قسمت جلو و پاشنه کفش ممکن است آسیب ببیند و خراشیده و پاره شود. پس حتماً پس از استفاده، آن‌ها را تمیز کنید.

کفش های چرم طبیعی و با کیفیت را به جای کفش های پلاستیکی و چرم مصنوعی ترجیح دهید. زیرا کفش های چرم مصنوعی به سرعت تغییر شکل می دهند.

می توانید کفش های خود را ضد آب کنید. وازلین خالص یا اسپری های ضد آب را می‌توانید بر روی چرم طبیعی و مصنوعی بمالید و خاصیت ضد آبی در آن‌ها ایجاد کنید. این امر باعث می شود در هوای بارانی، کفش های شما آسیب نبیند.

این نکته را نیز در نظر بگیرید که هر چه سطح مقطع پاشنه‌ی شما وسیع‌تر باشد، ثبات بیشتری دارد و قدم برداشتن با آن راحت‌تر است. همچنین کفش‌های پاشنه‌ پهن، برای قدم برداشتن بر روی سنگفرش‌های ناهموار و کفپوشی ناصاف مناسب‌تر هستند. اگر برای یک میهمانی در یک باغ خرید می‌کنید، فکر پاشنه‌های باریک را از سر بیرون کنید.

فصل زمستان کفش پاشنه

اگر در هنگام راه رفتن بدنه و کناره‌ی کفش شما به سمت بیرون باز می‌شود یعنی کفش خود را به درستی انتخاب نکرده‌اید.

برای اینکه پای شما درون کفش های پاشنه بلند راحت باشد استفاده از نیم کفی های ارتوپدی می تواند به شما کمک و پوشیدن کفش را برای شما راحت تر کند.

دیدگاهتان را بنویسید