همه چیز در مورد مراقبت از کیف چرم

کفش سی سی– همه مواردی که در مراقبت از کیف های چرم به دنبال آن هستید، در این مطلب جمع آوری شده است. چرم یکی از لوازمی است که بشر از همان ابتدا آن را مورد استفاده قرار می‌داده است. هرچند در ابتدا از چرم برای تولید کیف استفاده نمی‌شده ولی این امر از گذشته تا کنون در حال تغییر کرده است. امروزه وقتی صحبت از چرم می‌شود، اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند کیف و کفش چرم است.

البته لوازم های دیگری نیز وجود دارند که از چرم ساخته شده اند. مانند زیور آلات، پوشاک و برخی لوازم خانگی. استفاده از چرم مخصوصا بین بانوان بسیار متداول است و سال ها محبوبیت خود را بین افراد حفظ کرده است. به خصوص کیف های چرمی، به دلیل ساختار شیک و با کیفیت، یکی از محبوب ترین لوازم جانبی برای همه خانم ها میباشد. علاوه بر مزایای گفته‌ شده، چرم دارای منافذ بسیار ریزی است که هوا به راحتی در داخل پوست جریان و عمر آن را زیاد میکند. البته نحوه استفاده و نگهداری از چرم، در افزایش یا کاهش عمر آن بسیار تاثیر گذار است.

کیف چرم

کیف های چرمی به دلیل ساختار حساس و استفاده زیاد خیلی سریع تغییر شکل می‌دهد. کیف های چرمی همانند لوازم دیگر، دارای یک دفترچه راهنمای استفاده و نحوه نگهداری از آن است. اگر شما به موارد ذکر شده در این دفترچه عمل نکنید، خیلی سریع کیفتان خراب خواهد شد. اگر می‌خواهید کیفتان مانند روز اول با کیفیت باقی بماند، به برخی نکات مهم که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد، توجه کنید.

بیشتر بخوانید: ۶ روش موثر در گشاد کردن کفش های تنگ

کیف های چرم چگونه باید استفاده شوند؟

حتی اگر ساختار یک محصول بسیار با کیفیت و مقاوم باشد، مهم نیست زیرا این نحوه استفاده شما است که کیفیت آن را حفظ می‌کند یا از بین می‌برد. این نکته بسیار مهم است که باید به آن توجه کنید. مسئله مهم دیگری که باید به آن دقت کنید، لوازم داخل کیفتان است که حمل می‌کنید. به خصوص خانم ها ممکن است لوازم آرایشی یا عطر در داخل کیفشان بریزند.

کیف چرم

وقتی این مواد در داخل کیفتان بریزد لکه های حاصل از آن باقی خواهد ماند و ممکن است از بین نرود. توصیه میکنیم چیزی را که احتمال ریختن آن در کیفتان وجود دارد، حمل نکنید. هنگام اسپری کردن عطر و… به دور از کیفتان این کار را انجام دهید به دلیل ساختار شیمیایی مواد آرایشی، لکه ها بر روی کیف چرم باقی می‌ماند.

چگونه از کیف چرم نگهداری کنیم؟

چرم، به دلیل ساختار طبیعی خود دارای بافت نرم و حساس است که ممکن است بعد از مدتی چروک و دفرمه شود. به همین دلیل هنگامی که از کیف چرم خود به مدت طولانی استفاده نمی‌کنید داخل آن را با روزنامه پر کنید. این کار از چروک شدن کیف جلوگیری می‌کند. بهتر است همین کار را برای کفش هایتان نیز انجام دهید. اگر داخل کیف یا کفشتان خالی بماند، خیلی سریع فرم خود را از دست خواهند داد. نکته دیگری که به هنگام نگهداری از کیف چرم باید دقت کنید، نور خورشید است.

کیف چرم

نور بیش از حد خورشید همان گونه که به پوست انسان آسیب می‌رساند به لوازم چرمی هم آسیب می‌زند. بنابراین کیف خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید. یکی دیگر از روش های نگهداری از لوازم چرمی قرار دادن آنها در داخل کیسه های محافظ است. اگر یک کیف چرم اورجینال خریداری کنید، این کیسه ها به ‌شما داده خواهد شد. اگر هم نداشته باشید به راحتی میتوانید از جاهای دیگر تهیه کنید. همچنین با مراقبت های روزمره از چرم، با استفاده از روغن های مخصوص، می‌توانید طراوت و تازگی کیف چرم خود را حفظ کنید.

بیشتر بخوانید: با کفش پاشنه بلند، چگونه مدت زیادی راه برویم؟

چگونه کیف چرم را تمیز کنیم؟

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که خانم ها مرتکب می‌شوند این است که وقتی با پارگی یا آسیب در کیف های خود مواجه می‌شوند، سعی می‌کنند خودشان راه حل هایی برای این موضوع پیدا کنند. البته این یک رفتار خوب است، ولی اگر به طور خودسر این کار را انجام دهید و یا با سوزن بخواهید مشکل را حل کنید، کیف شما دیگر غیر قابل استفاده خواهد بود. بنابرین این‌کار را به دست افراد متخصص بسپارید.

کیف چرم

کیف هایمان مانند لوازم دیگر دچار گرد و غبار و کثیف شده و باید تمیز شوند. برای این کار شما نیاز به صابون و آب گرم و دو عدد دستمال نرم دارید. برای این کار ابتدا یک پارچه را به آب و صابون آغشته کرده و بدون فشار زیاد سطح چرم را بسابید سپس با دستمال خشک آب آن را گرفته و خشک کنید. استفاده از روغن های مخصوص چرم که برای حفظ کیفیت کیف های چرم ساخته شده است، به شما کمک می کند تا کیف هایتان مانند روز اول بماند.

بعضی اوقات ممکن است در هوای بارانی گرفتار شوید یا یک بطری آب به داخل کیفتان بریزد. اگرچه آب یک ماده شفاف است ولی باز هم ممکن است لکه هایی را بر روی چرم ایجاد کند. اگر با این مشکل مواجه شدید بهترین روش، بخار دادن کیف است. اگر کیفتان خیس شود به هیچ عنوان از سشوار استفاده نکنید. این موضوع در مورد کفش چرمی هم صادق است. زیرا باعث می شود چرم پوسته پوسته شود.

چگونه لکه های رنگ و جوهر را از روی کیف چرم پاک کنیم؟

از بین بردن ل مانند لکه رنگ، جوهر و لاک ناخن بسیار دشوار است. اگر یکی از این لکه ها بر روی کیفتان ایجاد شد، هرگز سعی نکنید خودتان لکه ها را از بین ببرید برای این کار از حرفه ای ها کمک بگیرید. اگر این لکه ها به صورت سطحی بر روی چرم ایجاد شده باشد، همان گونه که در قسمت قبل اشاره کردیم، می‌توانید از آب ولرم و صابون برای تمیز کردن آن استفاده کنید زیرا با این روش آسیبی به کیفتان وارد نخواهد شد.

کیف چرم

آیا می‌توان کیف چرم را داخل ماشین لباسشویی شست؟

اکثر خانم ها عادت دارند همه چیز را داخل لباس شویی بیندازند و اصلا اهمیت نمی‌دهند که چیز را می‌توان در داخل آن شست و چه چیز را نه. کیف و کفش هم جز این لوازم هاست که نباید در ماشین لباسشویی شسته شود. این توصیه را جدی بگیرید. زیرا لوازم زیبای شما دیگر قابل استفاده نخواهند بود بنابراین به توصیه های این مقاله عمل کنید تا یاد بگیرید چگونه از محصولات خود مراقبت کرده و چگونه آنها را تمیز کنید. تا زمانی که به تمامی مراحل گفته شده توجه داشته باشید، کیف چرم شما مانند روز اول زیبا و با کیفیت باقی خواهد ماند و سال ها میتوانید از آن استفاده کنید.

منبع: Seninolsun

دیدگاهتان را بنویسید