دانیل وگان (Daniel Wegan)، برنده مسابقات جهانی کفش دست دوز در سال 2019

یک جفت کفش، به طور مستقیم سلیقه شما را نشان می دهد. داشتن یک جفت کفش خوب یک سرمایه گذاری با ارزش بوده و شما می توانید کمتر بخرید اما باید کمی بهتر بخرید. کفش های دست دوز توسط طراحانی که با دستان ماهری آنها را به یک محصول نهایی سه بعدی تبدیل می کنند، دوخته می شود. کفش تکه ای از صنایع دستی است و هر جفت آن شکل و ظاهری خاص خود را دارا بوده و می توان حتی آنها را بیش از 10 سال پوشید.

دانیل وگان (Daniel Wegan)، اهل سوئد بوده و بیش از 10 سال است که در کفش گازیانو و گیرلینگ (Gaziano & Girling) انگلستان فعالیت می کند. دانیل در خانواده معمولی در سوئد متولد شد و وقتی جوان بود نمی دانست که قرار است چه کاری را انجام داده و چه شغلی را برای خودش انتخاب نماید. در 26 سالگی علاقه بسیاری به رقص های اجتماعی داشت و اغلب با دوستان خود می رقصید و به موسیقی دهه های 30 و 40 گوش می داد. یک روز به صورت کاملا اتفاقی به یک جفت کفش زیبا علاقمند شده و حس درونی دانیل برانگیخته می شود و از خود می پرسد که چگونه این کفش ها را تولید می کنند و از آن زمان تصمیم می گیرد تا روند زندگی خودش را تغییر داده و در سال 2008، سوئد را به مقصد انگلستان ترک می کند. دانیل به بعضی از کارگاه های تولید کفش برای آموزش و شاگردی در آنجا مراجعه می کند متاسفانه بیشترشان او را قبول نمی کنند و نهایتا شرکت کفش گازیانو و گیرلینگ (Gaziano & Girling) حاضر می شود تا فرصتی را به دانیل بدهد. پس از یک سال، دانیل رسما در تولیدی کفش گازیانو و گیرلینگ انگلستان، کار دوخت کفش را آغاز نمود.

دانیل استعداد بسیار زیادی دارد و او هفته ای بیش از 40 ساعت مشغول دوخت کفش بوده و این عامل باعث شده است تا او به موفقیت بی نظیری دست یابد. حتی دانیل در بیشتر شب ها و اواخر هر هفته نیز به دوخت کفش های بی نظیر خودش ادامه می دهد. کفش دانیل یک محصول نمایشگاهی واقعی است و باعث شده است تا او عنوان قهرمان جهان در کفش های دست دوز را بدست آورد. قسمت پستایی آن قسمت پستایی کفش را دانیل با نخی نازک و در هر اینچ، با 25 بخیه (توسط هیئت داوران شمارش و تایید شده است)، دوخته است و دانیل می گوید که تلاش زیادی را بکار گرفته و این قسمت بسیار وقت گیر بوده است. زیره کفش و حتی پاشنه آن را دانیل با دست ها خود ساخته است. شکل فوق العاده باریک و الگوی اغراق آمیز کفش دانیل، پاشنه ظریف و نعلی شکل آن و همچنین قسمت ظریف و بسیار باریک زیره کفش، سوراخ های براش و جیپینگ (زیگ زاگ در امتداد لبه های چرمی) همه با دست سوراخ شده و همه این موارد باعث می شوند تا بیننده به دیدن کفش سوق پیدا کند.

ترجمه و طراحی: عباس احمدی

دیدگاهتان را بنویسید