کدام پارچه ها به اتو نیاز ندارند؟

افرادی که همیشه ظاهری شیک و مرتب دارند، ممکن است از تغییر شکل و چروک شدن پیراهن، لباس یا شلوار خود ناراحت باشند. در زندگی پرمشغله امروزی، پارچه هایی که نیاز به اتو ندارند، به یک نیاز بسیار مهم به ویژه برای خانم های شاغل تبدیل شده است. بنابراین در این مقاله انواع پارچه هایی که در حین کار و مسافرت نیازی به اتو ندارند و کار شما را آسان می‌کنند، برایتان معرفی خواهیم کرد.

به این نکته توجه داشته باشید، پارچه هایی که دارای الیاف مصنوعی با درصد بالا هستند، چروک نمی‌شوند. به‌طور کلی تولید یک پارچه بدون چروک به عوامل مختلفی همچون وزن پارچه، نوع بافت به‌کار رفته در آن، ساختار بدنه و درنهایت استحکام و کشسانی آن بستگی دارد. برای مثال هرچه وزن آن سنگین تر باشد معمولا در برابر چین خوردن، مقاوم تر است. هر چه تراکم و بافت فشرده تر باشد از چروکیده شدن آن بیشتر جلوگیری می شود و درنهایت هرچه استحکام بالاتری داشته باشد و از خاصیت کشسانی برخوردار باشد، احتمال چین اتفادن در آن کمتر است.

پارچه جین

پیراهن، دامن، شلوار و کت جین که امروزه طرفداران بسیاری دارد، از جمله لباس هایی است که نیاز به اتو ندارند و بعد از شست و شو می‌توانید به راحتی بپوشید.

پارچه ویسکوز

پارچه ویسکوز به پارچه ریون نیز معروف است که به عنوان یکی از بهترین و بی نظیرترین انواع پارچه‌ها به شمار می‌آید که در دنیا طرفداران زیادی دارد و در طراحی و دوخت انواع لباس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارچه ویسکوز ساخته شده از چوب راش دارای سطحی پنبه مانند است. این پارچه به اتو نیازی ندارد و کار شما را آسان می‌کند.

پارچه ویسکوز

پارچه پوپلین

اگر بخواهید پارچه پوپلین را لمس نمایید، قطعا اولین موردی که توجه شما را جلب خواهد نمود، لطافت و نرمی آن می باشد. پوپلین یک پارچه تابستانی نازک و نخی است. با انتخاب پیراهن های پارچه ای پوپلین می توانید از دردسر اتو خلاص شوید و با خیالی آسوده سفرهای کاری خود را انجام دهید.

پارچه مرسریزه

در اصل مرسریزه کردن، یک عملی برای فرآوری پارچه است. جهت جلوگیری از چروک در سطح پارچه و یکنواختی آن، پارچه را طی فرآیندی مرسریزه می‌کنند. این نوع پارچه ها چروک نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید