چگونه اکسسوری مناسب با لباسمان انتخاب کنیم؟

اگر در انتخاب اکسسوری های مناسب که ستاره درخشان لباس شما هستند، خوب عمل می‌کنید، می توانید ظاهری جذاب داشته باشید. با توجه به چند ترفند می توان جلوه ای ایجاد کرد که فضای لباس را کاملا تغییر دهد. آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که چرا برخی از افراد با وجود اینکه لباس‌هایشان تفاوت خاصی با لباس‌های دیگران ندارد و همان شلوار جین‌ها، بلوزها یا روسری‌ها را می‌پوشند، اما به‌شکل عجیبی همیشه خوش‌تیپ‌تر از دیگران هستند؟ دلیلش این است که این افراد در انتخاب اکسسوری و ترکیب آنها با لباس‌هایشان دقت کافی به خرج می‌دهند.

هنگام خرید اکسسوری باید فاکتورهایی مانند سایز، رنگ، استایل و تیپ بدنی را در نظر بگیرید. انتخاب اشتباه شما ممکن است چشم نواز نباشد. اگر لباسی با رنگ خاکی انتخاب کرده اید، می توانید از ساعت یا گوشواره در همان رنگ و یا کمی روشن تر و یا تیره تر استفاده کنید.

اگر قصد دارید سرتا پا لباس های همرنگ بپوشید، می‌توانید از چند گردنبند روی هم و یا چند انگشتر استفاده کنید. به عنوان مثال اگر تمامی لباس شما مشکی است، با انتخاب اکسسوری های طلایی رنگ، استایل شما بسیار متفاوت تر خواهد بود.

همچنین نکته دیگری هنگام انتخاب اکسسوری باید به آن توجه کنید، فرم اندام شما است و باید بدن خود را به درستی بشناسید. اگر دست‌های کوچکی دارید، باید از حلقه‌هایی با سنگ‌های بزرگ دوری کنید و اگر صورت گرد دارید، از عینک‌های خیلی بزرگ خودداری کنید. برای شیک تر شدن باید به اکسسوری های طلایی رنگ نیز توجه کنید. به یاد داشته باشید، زیاده‌روی به معنای زیبا بودن نیست.

علاوه بر مواردی که در بالا گفته شد، هنگام انتخاب اکسسوری باید توجه داشته باشید که آیا اکسسوری مورد انتخاب شما با لباستان هماهنگ است یا خیر. به عنوان مثال در مهمانی ها به همراه لباس شب خود، از ساعت استفاده نکنید. اما در استایل های روزمرگی استفاده از ساعت بلامانع است.

نکته دیگری که هنگام انتخاب اکسسوری باید به آن توجه داشته باشید، مدل موی شما است. اگر موهایتان کوتاه است، گوشواره های بزرگ زیبایی چهره شما را به رخ می کشد. در موهای بلند، گوشواره های بلند و پر زرق و برق می توانند بسیار زیبا به نظر برسند. به همین ترتیب، اگر موهای شما به رنگ تیره است، گوشواره های رنگ روشن و سنجاق سر می توانند انتخاب مناسب تری باشند.

هنگامی‌که لباس‌هایی مانند پالتو یا مانتو را می‌پوشید که یقه بزرگی دارند، از روسری یا شال بزرگ و حجیم استفاده نکنید. با این‌ کار نه‌تنها زیبایی یقه را محو می‌کنید، بلکه بزرگی یقه باعث می‌شود روسری روی آن پف کند و به‌این‌ترتیب نمای زیبایی نخواهد داشت. از روسری یا شال کم‌حجم یا کوتاه استفاده کنید تا درون یقه بزرگ پالتو جای بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید