جذاب ترین بوت های پاییزی و زمستانی مردانه 2022 (بخش اول)

مد آونگی است که همیشه در حال حرکت و نوسان است. به تدریج مشاهده کردیم که در دهه‌های اخیر، کفش های رسمی جای خود را به کفش های کتانی دادند. البته بوت های رسمی و مجلسی هرگز از بین نرفتند. همان برندهایی که قرن‌ها آن‌ها را تولید می‌کردند، بدون توجه به روند نوسانات دنیای مد رایج کفش، آن‌ها را تولید می‌کنند. در این بخش بهترین بوت های مردانه را جمع آوری کرده ایم. در نیمه فصل پاییز قرار داریم و باید تن پوش های ضخیم و گرم برای خودمان تهیه کنیم. بوت مردانه از بهترین انتخاب ها اسـت. بوت و نیم بوت بـه آسانی با لباس های رسمی و غیر رسمی ست می‌شود.

بوت های چلسی

بوت های چلسی دارای رویه ساده و بدون جزئیات و بدون بند هستند. در قسمت های کناری مچ این کفش ها، از یک پنل منعطف استفاده شده تا در هر سایزی که هستید، به راحتی بپوشید و احساس تنگی نکنید. بوت های چلسی در دهه 1960 بسیار محبوب بود. در آن زمان این کفش ها در دستان ماهر کفاش های ایتالیایی دوخت و دوز می‌شد. امروزه کفش های چلسی ظاهری مدرن تر به خود گرفته و طرفداران بسیاری به خود جذب کرده است.

کفش دربی

کفش دربی انواع مختلفی دارد که عبارتند از دربی ساده، دربی با کلاهک پنجه، دربی بروژ و وایت باک و … کفش‌های دربی در اواسط قرن نوزدهم به‌عنوان کفش شکار و ورزش بسیار محبوب بودند. سبکی که ما امروز به‌عنوان کفش دربی می‌شناسیم، ممکن است همان چکمه‌های دوران جنگ‌های ناپلئون باشد. در آن زمان به این دلیل که پاهای سربازان در هنگام راه‌پیمودن در گرمای روز متورم می‌شد و نمی‌توانستند راه بروند، چکمه‌هایشان را طوری طراحی کردند که گشادتر باشد. بنابراین می‌توان گفت این کفش ریشه‌ای نظامی دارد. فضای کفش دربی به این شکل است که با تورم پا منبسط می‌شود و پاهای فرد در آن احساس راحتی خواهد داشت.

بوت های بروژ

کفش‌های بروژ امروزی ابتدا در اسکاتلند و ایرلند ساخته شدند؛ این کفش اساسا از پوست حیوانات تهیه می‌شدند و بر روی آن روزنه‌های بسیار کوچکی تعبیه شده بود تا رطوبت قرار گرفته شده بر روی کفش را از بین ببرد. اما به مرور این روزنه‌ها جنبه تزئینی پیدا کردند. کلمه بروژ دارای ریشه‌ای ایرلندی بوده و اولین در سال ۱۶۸۹ مورد استفاده قرار گرفت. به خاطر جذابیت بی‌پایان این کفش‌ها، حتی برای استفاده در محل کار موردقبول هستند. کفش‌های بروژ سنگین‌تر به‌خوبی با شلوارهای جین ست می‌شوند درحالی‌که مدل‌های سبک‌تر آن با کت و شلوار بهتر هماهنگ می‌شوند.

استفاده از بوت های رسمی و مجلسی در فصل سرما

بوت ها را می‌توان در محیط های رسمی و مجلسی هم به کار برد و استایلی جذاب ایجاد کرد. بوت های بلندتر محافظت بیشتری در برابر باران و سرما دارد و چرم طبیعی که در بوت ها به کار رفته است، برای آب و هوای مرطوب بهتر از مواد دیگر مانند جیر یا نوبوک عمل می‌کند. جدا از فصول، نکته دیگری که باید در نظر گرفت، محیطی است که شما قصد دارید در آن بپوشید. اگر می خواهید تیپتان رسمی باشد شما می توانید از شلوارهایی استفاده کنید که روی بوت ها را نگیرد و از قوزک پا، پایین تر باشد یا از شلوارهایی که پایین آنها تا خورده استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید