پوشیدن چه لباس هایی باعث آسیب به سلامتی می‌شود؟

شاید ندانید که ممکن است لباس ها و اکسسوری هایی که هنگام استفاده از آن ها لذت می برید، می توانند سلامت ما را تهدید کنند. به همین دلیل، قبل از شیک به نظر رسیدن، به مواد اولیه استفاده شده در لوازمتان دقت کنید . دیدن عکس افراد مشهور و مدل ها، یکی از سرگرمی های جوانان است و تمایل دارند استایلی شبیه به آن ها داشته باشند. اما برخی از این لباس ها و اکسسوری ها مناسب اندام شما نیست و از همه مهم‌تر باعث آسیب به سلامتی شما می‌شود.

پوشیدن لباس های تنگ

شلوارهای بسیار تنگ از گذشته تا کنون از زندگی ما بیرون نرفته و باعث مشکلات اعم از واریس می‌شود. زیرا بر گردش خون تأثیر می‌گذارد. شلوارهای تنگ نه تنها بر سلامتی خانم ها، بلکه بر سلامتی آقایان نیز تأثیرات منفی دارد. با پوشیدن شلوار تنگ، رشته های عصبی پاها تحت فشار قرار می‌گیرد و باعث بیماری هایی از جمله فلج عصب پرونئال می‌شود. پس حتما این موضوع را جدی بگیرید.

استفاده از چرم مصنوعی

لباس های چرمی که هر فصل در ویترین فروشگاه ها شاهد آن هستیم، از جمله محصولاتی هستند که از نظر ساختار باید به آن ها نهایت اهمیت را داد. محصولات چرم مصنوعی در استفاده طولانی مدت می توانند مشکلات جدی روی پوست ایجاد کنند. می توان گفت چنین لباس هایی که با استفاده از مواد شیمیایی تولید می شوند، هم بی کیفیت هستند و هم ناسالم.

استفاده از عینک های تقلبی

برخی از تولیدی های عینک به دلیل ارزان بودن هزینه تولید، به جای استفاده از شیشه اپتیکال و اورجینال، از پلاستیک استفاده می‌کنند. این عینک اگرچه با فریم و شیشه ظاهری شیک دارد اما سلامت چشم را تهدید می کند. از آنجایی که شیشه ها هیچ گونه محافظی در برابر اشعه ماوراء بنفش ندارند، نمی توان از تماس اشعه خورشید با چشم جلوگیری کرد. این موضوع می‌تواند بیماری های چشمی بسیاری ایجاد کند.

استفاده طولانی مدت از کفش پاشنه بلند و کفش خیلی تخت

یکی از عناصر مهم در دنیای مد کفش است. کفش‌هایی که اغلب برای داشتن ظاهری شیک پوشیده می‌شوند، می‌توانند باعث اختلالات ارتوپدی شوند. بنابراین، کفش های خیلی پاشنه بلند یا با کف صاف ممکن است در آینده مشکلاتی مانند اختلال وضعیت بدنی، کمر درد و زانودرد ایجاد کنند. به همین دلیل، انتخاب کفش‌هایی که راحت‌تر و ارتوپدی هستند، باید مقدم بر ظرافت باشند.

استفاده از بدلیجات نامناسب

تقریباً ۵ تا ۱۰ درصد از افراد به نیکل آلرژی دارند. این فلز مستقیماً باعث خارش و سوزش پوست می‌شود. طبق گفته‌ی پزشکان، تماس مرتب این فلز با پوست، خطر ابتلا به آلرژی را در هر سنی افزایش می‌دهد. آیا تابه‌حال به هنگام درآوردن زیورآلات خود متوجه خراش‌هایی بر روی پوست خود شده‌اید؟ به‌احتمال‌زیاد شما نیز به نیکل آلرژی دارید. این فلز در میان فلزات ارزان‌قیمت به خاطر دوام بالا، قابلیت صیقل زیاد و ارزان بودنش پرطرفدار است. با این‌حال، نیکل عامل اصلی بسیاری از آلرژی‌ها به شمار می‌آید. از زیورآلاتی که باعث پدید آمدن مشکلات پوستی و آلرژی می‌شوند، دوری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید