بهترین استایل های دانشجویی در خارج از ایران

این روزها مد و فشن در تمام زوایای زندگی ما رسوخ کرده است و این اتفاق بیشتر به دلیل پررنگ شدن نقش شبکه‌های اجتماعی در زندگی ما است. قبل از دوره ارتباطات مجازی تیپ‌های دخترانه برای دانشگاه به چند لباس ساده محدود بود؛ اما این روزها انواع استایل دانشجویی دخترانه وجود دارد. انتخاب لباس برای استایل دانشجویی بسیار مهم است؛ چون با توجه به مقررات و قوانین دانشگاه پوشیدن هر تیپ و لباسی جایز نیست.

برای انتخاب صحیح تیپ دانشجویی دخترانه باید این نکته را توجه کنید که تیپ و استایل هر دانشگاه با توجه به رشته تحصیلی و یا قوانین آن دانشگاه متفاوت است. برای مثال تیپ دانشگاه‌های هنری را با تیپ دانشگاه‌های فنی نمی‌توان یکسان دانست. بعد از آن نوبت به انتخاب طرح و رنگ تیپ و استایلتان به خصوص مانتو می‌رسد. همیشه کیفیت پارچه و راحت بودن سایز و طرح مانتو را مورد توجه قرار دهید، زیرا در طول روز تنها آن مانتو را به تن دارید و باید به قدری در آن احساس راحتی داشته باشید که بتوانید تایم کلاس و امتحانات به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

با بهترین استایل های دانشجویی آشنا شوید

بایدها و نبایدهای استایل دانشجویی را معمولا قوانین دانشگاه تعیین می‌کند. مثلا پوشیدن مقنعه به جای روسری و شال یکی از اصولی است که اکثر دانشگاه‌ها به آن پایبند هستند. در ادامه می‌توانید نکات مهم برای داشتن یک استایل دانشجویی مناسب را بخوانید:

  • توجه کنید همیشه لباس دانشگاهی شما تمیز، اتو شده و مرتب باشد
  • بهترین مدل استایل دانشجویی دخترانه این است که در کنار راحتی، شیک و رسمی هم باشد
  • سعی کنید لباسی بپوشید که در مدت طولانی کلافه کننده نباشد؛ مثلا تنگ نباشد
  • لباس مناسب دانشگاه شال و شلوار کوتاه نیست
    جوراب را در استایل دانشجویی فراموش نکنید
  • اگر چادری هستید از مقنعه و روسری رنگی می‌توانید در زیر چادر استفاده کنید و استایلی خاص بسازید
  • مانتو مشکی یکی از پرطرفدارترین مانتوها و پوشش‌ها برای محیط دانشگاه است. انواع مانتو‌های مشکی را در تمام فصول می‌توانید بپوشید

مانتو روشن برای فصول بهار و روزهای آفتابی طراوت خاصی به استایل شما می‌دهد. برای محیط دانشگاه رنگ‌های شاد و روشن را کنار نگذارید. برای دانشگاه ترجیحا آرایشی ملایم داشته باشید. برای این محیط آرایش زیاد و غلیظ مناسب نیست و با قوانین دانشگاه هم در تضاد است.

دانشگاه یک محیط خیلی خودمانی نیست و البته که خیلی هم رسمی نیست. برای فضایی که نیمه رسمی است؛ استایل نیمه رسمی بسازید. برای مثال بهتر است از پوشیدن کفش های زنانه پاشنه دار خودداری کنید و اگر دوست دارید قد بلندتر به نظر برسید سراغ کتانی های لژ دار بروید که هم استایلتان را زیبا می کنند و هم بدون جلب توجه زیاد قدتان را بلندتر نشان خواهند داد.

با بهترین استایل های دانشجویی آشنا شوید

اکسسوری ها یا همان زیورآلات نقش مهمی در استایل دانشجویی ایفا می کنند و می توانند این استایل را از یکنواختی دربیاورند. برای مثال وقتی که مانتو و مقنعه ای مشکی پوشیده اید می توانید با یک شال نخی رنگی و شاد، حال هوای استایل تان را عوض کنید. یا یک کوله پشتی ساده را با یکی دو پیکسل خوش رنگ روی بدنه یا با پیچیدن یک دستمال رنگی روی دسته متفاوت کنید و با قرار دادن یک کیف پول شیک و زیبای مردانه یا زنانه که به تماما یا در جزئیات به کوله تان می آید، زیبایی استایلتان را دو چندان کنید.

از مهم ترین نکاتی که باید برای انتخاب استایل دانشجویی به آن توجه کرد، سایز است. اگر اضافه وزن دارید نه سراغ لباس های تنگ بروید و نه لباس های گشاد بپوشید؛ لباس های تنگ اضافه وزنتان را در بیشتر نشان می دهند و لباس های گشاد شما را به مراتب چاقتر نشان خواهند داد. اگر دوست دارید اضافه وزنتان خیلی به چشم نیاید، از لباس های فیت استفاده کنید. لباس فیت، لباسی است که مناسب سایز شماست و نه خیلی تنگ است و نه خیلی گشاد. اگر هم لاغر هستید و دوست دارید کمی توپر به نظر برسید می توانید سراغ استایل اور سایز بروید. به این شرط که بهتر است تمام لباس هایتان اور سایز نباشند و فیت و اور سایز را با هم ترکیب کنید.

چون در فصل بهار به سر می بریم، می توانید از پارچه های مخمل و گلدار برای مانتو استفاده کنید ولی اما تعادل را رعایت کنید، زیرا زرق و برق زیاد برای محیط دانشگاه مناسب نیست. مانتوهای بلند، سوییشرت و کتانی سفید همه یک استایل دانشجویی دخترانه را در فصل بهار فوق العاده می کنند.

شلوار جین برای استایل دانشگاهی

یکی از بخش های جدایی ناپذیر از استایل های دانشجوی امروزی شلوارهای جین هستند. رنگ تیره شلوارهای جین، یک انتخاب عالی برای محیط دانشگاهی هستند. انتخاب مانتو و شلوار جین می تواند یک انتخابی مناسب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید