راهنمای کامل کمربند های چرمی مردانه

کمربند یک اکسسوری است که از مواد مختلف ساخته شده که به دور کمر، به کمک سگک ها بهم متصل می شود. کمربند از موادی مانند چرم طبیعی، چرم مصنوعی، پارچه ای ساخته می‌شود. می توان از آن به عنوان اکسسوری و همچنین برای ثابت نگه داشتن لباس ها استفاده کرد. هنگام تولید کمربند، ابتدا قد کمربند با توجه به استاندارد های تعیین شده، مشخص می‌شود. سپس پارچه ای که کمربند از آن ساخته خواهد شد، در دستگاهی با توجه به عرض و طول مشخص شده، برش داده می شود. سوراخ هایی بر روی کمربند توسط دستگاه دیگری ایجاد می‌شود. سگک روی آن دوخته می شود و برچسب ها برای آماده سازی آن برای فروش وصل می شود.

اگر قرار است کمربند طرح دار باشد در دستگاه برش لیزری طرح روی چرم حک می شود. سپس قسمتی که سگک کمربند به هم می رسد بریده شده و سوراخ هایی روی چرم ایجاد می شود. پس از ایجاد شکاف برای اتصال سگک، لبه های کمربند با جوهر رنگ می شوند. سپس کمربند ها برای خشک شدن آویزان می شود. سپس کمربند های خشک شده و با ماده ای جلا داده می شوند. حال کمربند ها آماده فروش است. بهترین نوع کمربند، کمربند چرمی است.

 کمربند های چرمی مردانه

چگونه تشخیص دهیم که کمربندی که خریداری می‌کنیم، چرم طبیعی است؟

راه هایی برای تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی وجود دارد. یکی از آن‌ها، تماس دست با سطح کمربند است. در کل سطح چرم مصنوعی، ساختار یکسانی دارد، اما چرم واقعی ساختاری ناهمگن دارد. دومین روش بو کردن است. در حالی که چرم مصنوعی بوی کالاهای کارخانه ای می دهد، چرم واقعی بوی منحصر به فردی دارد. سومین روش بررسی انعطاف پذیری کمربند است. احتمال شکستگی در چرم مصنوعی بیشتر است اما در چرم طبیعی قسمت تا شده دوباره به حالت اول باز می‌گردد و هیچ اثری از آن باقی نمی ماند. چهارمین روش تست گرما دادن است که توصیه نمی شود زیرا به محصول آسیب می رساند، اما یکی از راه هایی است که می توانید متوجه شوید که چرم واقعی است یا خیر.

چگونه کمربند چرمی سفت شده را نرم کنیم؟

برای نرم شدن کمربند چرمی سفت شده، وازلین را با حرکات دایره ای به تمام سطح کمربند بمالید. سطح آن بعد از حدود 20 دقیقه به خوبی وازلین را جذب می کند. سپس با دستمال کاغذی سطح آن را کمی پاک کنید تا چربی اضافه آن گرفته شود. سپس اجازه دهید تا کمربند خشک شود. روش دیگر استفاده از روغن نارگیل است. روغن نارگیل را هم می‌توانید به همین ترتیب به کمک انگشتان دست یا با کمک پنبه روی کمربند چرمی اعمال کنید و بگذارید تا خشک شود. بهتر است جای مخصوصی در کمد برای کمربند رزرو کنید. کمربندهای چرمی را هم می‌توانید آویزان کنید و هم می‌توانید بپیچید تا فضای کمتری در کمد اشغال کند.

 کمربند های چرمی مردانه

برای استفاده طولانی مدت از کمربند چرمی چه باید کرد؟

کمربندهای چرمی لوازمی هستند که بسته به نحوه استفاده، دوام آن ها تغییر می کند. برای استفاده طولانی مدت از کمربند چرمی باید ابتدا کمر از شلوار جدا شود و با احتیاط در جای خود قرار گیرد. در غیر این صورت فرم کمربند تغییر می کند. هر چند ماه یکبار، روغن مراقبت از چرم باید استفاده شود. به این ترتیب کمربند چرمی کاربرد بیشتری خواهد داشت.

چگونه کمربند را تمیز کنیم؟

کمربندها لوازم ظریفی هستند که خیلی کثیف نمی شوند. کافی است کمربند را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا کمربند لکه ای نداشته باشد و نو به نظر برسد. اگر کمربند از چرم ساخته شده باشد، با استفاده از کرم های مراقبت از چرم می توان به ظاهری درخشان و سرزنده دست یافت.

آیا می توان کمربند را رنگ کرد؟

کمربندها می تواند پس از استفاده طولانی مدت، تغییر رنگ بدهد. در چنین مواقعی رنگ آمیزی کمربند جلوه ای متفاوت به آن می بخشد. هنگام رنگ آمیزی کمربند، ابتدا باید کمربند را در محل تمیزی به صورت افقی قرار دهید. زیر آن چند روزنامه قرار داده وقبل از رنگ آمیزی کمربند، لازم است آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و خشک کنید. رنگ آمیزی را می‌توان با استفاده از اسپری های رنگی مخصوص انجام دهید. اگر پس از خشک شدن اولین لایه رنگ، شکاف هایی در سطح آن وجود داشت، لایه دوم را بزنید و صبر کنید تا خشک شود.

چگونه کفش مناسب برای کمربند انتخاب کنیم؟

کمربند و کفش عناصری هستند که ترکیب شما را کامل می کنند. این عناصر باید با یکدیگر سازگاری داشته باشند. هنگام انتخاب کمربند و کفش، رنگ های متضاد را نباید انتخاب کرد. کفش چرمی مشکی زیر کمربند چرمی مشکی مناسب خواهد بود. یک کمربند سگک دار سایز متوسط، با کفش های چرمی که زیر لباس های کلاسیک پوشیده می شود، ایده آل خواهد بود. در استایل های اسپورت، کمربندهای پهن گزینه مناسبی هستند و می‌توانید با کفش های اسپورت، استایل خود را تکمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید