تابستان یا زمستان؟ راهنمای انتخاب کفش جیر

کفش سی سی – همه ما حداقل یک بار از خود پرسیده ایم که کفش های جیر تابستانی است یا زمستانی؟ در جواب این سوال باید بگوییم که عامل تعیین کننده، سازگاری مدل کفش جیر با فصل مورد نظر است. همچنین مدل کفش، زیره و پوشش قسمت بالایی کفش از عوامل تعیین کننده هستند.

بیشتر ما کفش های جیر را دوست داریم ولی بهتر است آن ها را فقط به عنوان کفش های بهاری در نظر نگیریم. مثلا در فصل زمستان کفش های جیر قهوه ای آکسفورد بسیاری کاربردی خواهد بود. اگر بخواهیم از کفش های جیر در فصل پاییز و زمستان استفاده کنیم، چندین موارد را باید در نظر بگیرید.

کفش جیر

همیشه باید به یاد داشته باشیم که جیر به طور کلی ضد آب نیست و به سرمای شدید و آب حساس است و به مراقبت مداوم نیاز دارد. انتخاب کفش جیر در باران، برف، گل و لای و در شرایط نامساعد آب و هوایی گزینه مناسبی نیست. بنابراین این بدان معناست که ما نمی توانیم جیر را در این زمستان بپوشیم؟

البته که نه! تا زمانی که محتاطانه رفتار کنید، می توانید از کفش و بوت های جیر در فصل زمستان استفاده کنید. کف بوت یا کفشی که در زمستان یا پاییز می‌پوشید، نباید چرمی باشد. شما می توانید کفش هایی با کف ترمو یا نئولیت انتخاب کنید.

در نتیجه، کفش جیر فقط کفش تابستانی نیست. این مدل کفش است که تعیین می کند. چه کفشی را در چه فصلی بپوشیم. چند روش برای تمیز کردن کفش های جیر در این مطلب بیان شده است.

روش اول، برس کشیدن

این روش برای کفش هایی که در اثر استفاده طولانی مدت، گرد و خاک و کثیف شده اند، مناسب است. برای انجام آن شما به برس‌های مویی و یا برس‌های مخصوص جیر نیاز دارید. برس را با حرکات سریع و کوتاه و سبک روی جیر بکشید، این حرکات را با عمق زیاد و در یک جهت انجام دهید تا همه کثیفی‌های باقیمانده در الیاف جیر به خوبی تمیز شود.

کفش جیر

روش دوم، پاک کردن با دستمال نمدار

به طور معمول نمی‌توان از آب برای تمیز کردن جیر استفاده کرد اما این کار تحت شرایط خاصی مجاز است. اگر کفش شما با مواد مرطوب، کثیف و لک شده باشد باید آب را به صورت لایه نازک روی آن اسپری کنید. سپس با برس روی لکه‌ها را به آرامی برس بکشید. در این مرحله با یک اسفنج خشک یا دستمال، آب اضافی را از روی جیر بگیرید و بگذارید کامل خشک شود.

روش سوم، استفاده از پودر تالک

اگر مایعی روی لباس‌ و کفش جیر شما ریخته باشد، ابتدا با یک دستمال خشک رطوبت اضافی را از روی آن بگیرید. سپس کمی پودر تالک روی محل لکه بریزید و یک شب به همان حال بگذارید. روز بعد با یک برس مناسب پودری را که روی آن خشک شده است، پاک کنید. هرگز سعی نکنید لکه‌های مرطوب را با برس یا روش دیگری پاک کنید چون این کار باعث گسترده شدن لکه شده و پاک کردن آن را دشوارتر می‌کند.

منبع: nevzatonay

دیدگاهتان را بنویسید