مراقبت از کفش های نو با توصیه های سی سی

کفش سی سی – از هر رده سنی که باشیم، با خرید کفش های نو هیجان زده می شویم و تمایل داریم کفش های جدیدی که خریداری کرده ایم، در روزهای بعد درخشش و زیبایی روز اول خود را حفظ کند. اما اکثر مردم مراقبت های لازم برای حفظ زیبایی کفش را همان روز نادیده می گیرند.

کفش یا بوت نه تنها به دلیل استفاده مکرر، بلکه به دلیل شرایط نگهداری هم، ساییده و فرسوده می‌شوند. در این مطلب به روش های نگهداری از کفش اشاره می‌کنیم که دوام و عمر آن ها را طولانی می‌کند. مطمئناً برای تمیز کردن کفش های خود می توانید به یک مغازه کفاشی مراجعه کنید و این کار را به راحتی انجام دهید.

مراقبت از کفش های نو

اما بعضی وقت ها ممکن است مشلغه های بسیاری داشته باشید و فرصت نکنید. بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند این کار را خودشان انجام دهند. خرید کفش از یک مارک خوب کافی نیست، نحوه استفاده و مراقبت از کفش نیز امری مهم است.

بیشتر بخوانید: کفش چرمی مدل بافت دار

دانستن اینکه چگونه داخل و خارج کفش های زمستانی یا تابستانی خود را تمیز کنیم، عمر کفش هایتان طولانی تر خواهد شد. نباید فراموش کرد که کارهایی وجود دارد که ما باید روزانه آن ها را انجام دهیم تا همیشه کفش های عالی داشته باشیم. استفاده از قالب کفش هنگام درآوردن کفش ها، از ساختار کفش به طور جدی محافظت می کند و این ساده ترین راه برای انجام آن است.

در کفش هایی که زیره آن کائوچو یا نئولیت است باید داخل آن را ضد عفونی کنید. این روند از ایجاد بوی بد در داخل کمد جلوگیری می کند. هنگام تغییر فصل کفش هایی را که نمی پوشید، قبل از قرار دادن در جعبه خود، درون کیسه پارچه ای قرار دهید. نگهداری و تمیز کردن کفش ها باید به صورت دوره ای انجام شود.

مراقبت از کفش های نو

برای شروع تمیز کاری، ابتدا لازم است جنس کفش را بشناسید. همانطور که هنگام خشک شدن دستانمان، آن ها را با کرم های مرطوب کننده نرم می کنیم یا هنگام کثیف شدن دست ها، آن ها را می‌شوییم، در کفش های مختلف نیز باید همین کار را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: انتخاب کفش تابستانی از نگاه سی سی

نحوه پاکسازی و نگهداری کفش های جیر

جیر یک نوع پارچه چرم و حساس است که شایسته توجه بیشتری نسبت به سایر پارچه ها است. جیر تغییر رنگ داده و پوسته پوسته شده برای همه مشکل ساز است. اما با رعایت چند نکته می‌توانید از بروز این مشکلات جلوگیری کنید. ابتدا کفش جیر را در یک جهت مسواک بزنید.

سپس از پاک کننده های مخصوص این پارچه، آلودگی های سطح آن را تمیز کنید. سرانجام دوباره جیر را در جهت درست مسواک بزنید. کپک هایی که روی کفش ها ایجاد می شوند، معمولاً وقتی خود را نشان می‌دهند که کفش ها یا بوت ها را با سطح خیس و مرطوب، در داخل کمد و فضای بسته قرار دهیم.

مراقبت از کفش های نو

دلایل زیادی برای بوی بد کفش وجود دارد، مواد بی کیفیت مورد استفاده در تولید کفش، عرق ایجاد شده در پا که باعث تشکیل باکتری و سپس بوی بد می شود. قبل از قرار دادن کفش های خود در داخل کمد، حتما آن‌ها را در فضای باز بگذارید تا رطوبت آن از بین برود. کفش هایی که بدون از بین بردن رطوبت مورد استفاده قرار می‌گیرند، منجر به بیماری های قارچی در پا می شود.

بیشتر بخوانید: کفش های جدید چرمی مردانه در سی سی

کاربردی ترین روش برای جلوگیری از بوی بد کفش و بوت ها، استفاده از ژل سیلیکا است. علاوه بر این، استفاده از اسپری ضد عفونی کننده هم از بو و باکتری جلوگیری می کند. اگر نمی توانید از این مواد استفاده کنید، باید کیسه های ضد قارچ تهیه کنید و کفش ها را داخل آن قرار دهید.

مراقبت از کفش های نو

برای از بین بردن کپک هایی که روی کفش ها قرار دارند، اولین مرحله مسواک زدن و سپس پاک کردن آنها با یک پارچه خشک است. برای جلوگیری از گسترش این کپک ها، محل مورد نظر را باید قبل از تمیز کردن ضد عفونی کنید.

منبع: nevzatonay

دیدگاهتان را بنویسید