مدل های مناسب لباس برای انواع سایز بدن

کفش سی سی – با خنک شدن هوا، لباس های زمستانی را از کمد لباسمان خارج می‌کنیم. به خصوص پلیور ها و بلوز های ضخیم و رنگارنگ در این فصل خودنمایی می‌کنند که نقش مهمی در ایجاد استایل های زمستانی ایفا می‌کنند. پلیور های یقه V، دایره ای و یا کوتاه و بلند از انواع مختلف بافتنی ها است و می توان به وسیله آن ها استایل های مختلفی را ایجاد کرد.

وقتی زمستان فرا می رسد، کسی نیست که از این لباس های ضخیم استفاده نکند. آیا این مدل بافتنی ها که همه آن را می‌پوشند متناسب با بدن ما است؟ اگر فرم بدن خود را نشناسیم، اگر ندانیم چه چیزی برای ما مناسب است، لباسی که می پوشیم اهمیتی نخواهد داشت. به هر حال همه مزایا و معایب خود را می دانند.

لباس برای انواع سایز بدن

بیشتر بخوانید: اطلاعاتی برای راحتی زندگی شما

اگر دارای اندامی فیت نیستید، باید بیشتر به آنچه می پوشید توجه کنید. همه افراد مانکن نیستند و لازم هم نیست باشند اما باید متناسب با اندام خود لباس بپوشید. به عنوان مثال یک پلیور یقه اسکی برای افراد قد کوتاه مناسب نیست و باعث کوتاه‌تر به نظر رسیدن فرد می شود.

1) پلیور های متناسب برای تیپ بدنی ساعت شنی

شانه ها و باسن کسانی که ساختار بدنی ساعت شنی دارند برجسته تر است. این افراد کمی خوش شانس تر از سایر افراد هستند. البته این بدان معنا نیست که هر لباسی متناسب با آن‌ها باشد. فرم بدن شما مهم نیست و باید سعی کنید فرم بدن خود را به شکل ساعت شنی نزدیک کنید.

لباس برای انواع سایز بدن

به عنوان مثال از پلیور ها و کمر هایی استفاده کنید که کمرتان را باریکتر نشان دهد. اگر قد شما بلند است و لاغر هستید، می توانید پلیور های بلند و گشاد بپوشید که این پلیور ها شما را چاق نشان نخواهد داد. اگر کمرتان باریک است حتما لازم نیست از لباس های تنگ استفاده کنید.

2) فرم بدنی گلابی

خانم های دارای فرم بدنی گلابی، شانه های باریک، گردن نازک، سینه های کوچک و لگن پهن دارند. این تیپ بدنی خانم های کلاسیک ترکی است. کاری که این گونه افراد باید انجام دهند، ایجاد تعادل میان عرض ران ها و شانه ها است. از آنجا که باسن این افراد پهن است، می توان با پوشیدن لباس های گشادتر در قسمت بالاتنه، این تعادل را ایجاد کرد.

لباس برای انواع سایز بدن

بیشتر بخوانید: پنج مدل کت مناسب برای شلوار جین

شما می توانید پلیور هایی با یقه های قایقی یا اپل دار انتخاب کنید. اگر قد شما بلند است، می توانید با انتخاب مدل های بلند، باسن خود را بپوشانید. همچنین می توانید مدل های جلو کوتاه و پشت بلند را نیز انتخاب کنید و یا از پلیور های کوتاه به همراه دامن های فاق بلند استفاده کنید.

3) پلیور های مخصوص خانم های ریزه

اگر یک خانم ریزه اندام هستید، پلیورهایی که انتخاب می کنید باید مناسب شما باشند. به خصوص اگر از پلیور های بلند استفاده می کنید، زمان آن رسیده است که این ژاکت ها را بیرون بیندازید زیرا پلیورهای بلند باعث می شوند کوتاه‌تر از آنچه که هستید، به نظر برسید. مناسب ترین مدل های پلیور برای شما مدل هایی است که دقیقاً بالای باسن شما تمام می شوند و کاملاً متناسب با بدن شما هستند.

لباس برای انواع سایز بدن

بیشتر بخوانید: مد لباس های خانگی؛ پنج روش برای تغییر روحیه

4) پلیور های مخصوص فرم بدنی سیب

کسانی که دارای این نوع ساختار بدنی هستند، سینه های بزرگ، کمر بزرگ و باسن های کوچکتر و صاف تر دارند. اگر ناحیه فوقانی بدن شما از ناحیه پایین تنه بزرگ تر باشد، شما نیز از این نوع فرم بدنی برخوردار هستید. در این نوع بدن ها، دست ها و پاها کم حجم تر و قسمت میانی بدن پر حجم است.

بیشتر بخوانید: راحت ترین کفش های سال ۲۰۲۱

کسانی که این نوع اندام را دارند هنگام انتخاب لباس باید از نشان دادن دور کمر یا لباسی که کمر را بیشتر نشان می دهد، خودداری کنند. مناسب ترین مدل پلیور برای خانم ها با نوع بدنی سیب، استفاده از پلیور های راسته است.

منبع: Seninolsun

دیدگاهتان را بنویسید