چند نکته مهم در تمیز کردن کیف؛ کیف خود را چگونه تمیز کنیم؟

کفش سی سیکیف ها به عنوان لوازم زینتی ضروری، در کمد لباس هایمان جا دارد که علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا، کارایی آن نیز بسیار مهم است؛ هم شیک به نظر می‌رسیم و هم به وسیله آن تمامی لوازمی که لازم داریم می‌توانیم با خود حمل کنیم. به همین علت خیلی راحت می‌تواند کثیف شود. کیف هایی که به طور نامناسب‌ و بد از آنها استفاده می‌شود، عمر آن ها کم و زودتر خراب خواهند شد. حال بیایید چگونگی تمیز کردن کیف های مختلف را با هم بررسی کنیم.

تمیز کردن کیف با توجه به نوع پارچه آن

کیف ها از پارچه های مختلفی تولید می‌شود. مانند چرم، سوییت(جیر) و… که تمیز کردن هر یک از آنها روش های خاص خود را می‌طلبد. تمیز کردن کیف های پارچه ای نسبت به کیف های چرم و سوییت ساده تر است. البته این موضوع بسته به پارچه کیف می‌تواند تغییر کند. هنگام تمیز کردن کیف های پارچه ای، نباید از دستمال خیس یا دستمال حاوی مواد الکلی استفاده کنید زیرا به بافت و رنگ کیف آسیب می‌رساند. می‌توانید صابون مایع را با آب گرم مخلوط کرده و کیف خود را برای مدتی داخل آن قرار داده و سپس بشویید.

تمیز کردن کیف

این یکی از روش‌های متداول در تمیز کردن کیف، شست و شوی کیف هاست. با این روش گرد و غباری که به عمق پارچه کیفتان نفوذ کرده، به سطح پارچه می‌آید و به خوبی تمیز خواهد شد. هنگام شست و شوی کیف ها از جنس پارچه سخت، بهتر است روند شست و شو را طولانی نکنید. خیس بودن این نوع کیف ها به مدت طولانی، باعث می‌شود کیف فرم خود را از دست بدهد. برای تسریع روند خشک کردن کیف می‌توانید از سشوار کمک بگیرید. کیف هایی که از پارچه های نرم ساخته شده اند در مقابل آب، مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند.

چگونگی تمیز کردن کیف چرمی

کیف چرم یکی از با دوام ترین نوع کیف ها است و هنگام تمیز کردن کیف چرم آن باید بسیار دقت کنید. وقتی صحبت از کیف های چرمی می‌شود، بهتر است فرایند تمیز کردن آن را از داخل کیف شروع کنید. قسمت داخلی کیف را بیرون آورده و گرد و غبار و کثیفی ها را به کمک یک فرچه تمیز کنید. سپس نوبت به قسمت بیرونی آن می‌رسد. ابتدا به کمک یک دستمال که با آب داغ خیس و آبش گرفته شده، گرد و غبار موجود بر روی چرم را پاک کنید. سپس با یک دستمال آغشته به صابون با کیفیت قسمت بیرونی کیف را  به صورت ملایم بسابید.

این کار را تا وقتی که لکه ها کامل از بین بروند ادامه دهید. سپس با یک پارچه تمیز و نم دار، کف روی کیف را به صورت کامل پاک کنید. اگر هنوز هم لکه ها از بین نرفته باشد، می‌توانید از ترکیب آبلیمو و نمک برای پاک کردن آنها استفاده‌ کنید.

چگونه کیف سوییت (جیر) را تمیز کنیم؟

این نوع کیف به دلیل داشتن ظاهری مات و زیبا و بافت نرم مورد توجه افراد بسیاری قرار دارد. ولی این نوع کیف ها با آب سازگاری ندارد. بنابراین باید هنگام استفاده از کیف سوییت بسیار مراقب باشیم زیرا شست و شوی بیش از حد آن باعث خراب شدن کیف خواهد شد. اگر لکه روی کیف سوییت شما یک لکه آبکی است، بلافاصله با کمک دستمال آب روی پارچه را بگیرید.

تمیز کردن کیف

اگر به سرعت این کار را انجام دهید، لکه به عمق پارچه نفوذ نخواهد کرد. اگر لکه آبکی بیش از حد بر روی کیف تان پخش شده باشد، بهتر است بدون انجام هیچ کاری، منتظر باشید تا لکه خشک شود. بعد از خشک شدن آن، با یک فرچه مخصوص پارچه سوییت یا مسواک کهنه، لکه را بسابید. نتیجه خوبی از این روش خواهید گرفت.

چگونه کیف مدرسه کودکان را تمیز کنیم؟

در مدرسه، کیف های کودکان در معرض آلودگی های مختلف قرار می‌گیرد که ممکن است سلامت آن ها را به خطر بیندازد. باید به این موضوع بیشتر اهمیت بدهیم. در وهله اول قبل از شست و شو، باید همه جای کیف را بررسی کنید تا چیزی جا نمانده باشد. سپس مخلوط آب و صابون تهیه کرده و کیف را در داخل آن به مدت 15 دقیقه قرار دهید.

تمیز کردن کیف

این کار باعث می شود لکه ها خیس شده و به راحتی تمیز شود. سپس آنها را به کمک یک فرچه یا مسواک بسابید تا پاک شود. اگر پارچه کیف بافتی نرم دارد بهتر است به جای مسواک و فرچه از اسفنج استفاده کنید.

منبع: Vanish

دیدگاهتان را بنویسید