کیف چرمی و نحوه نگهداری از آن

انواع مختلف کیف های چرمی، به دلیل ظاهر شیک و با کیفیت بودن آن، توسط اکثر خانم ها و آقایان مورد توجه زیادی قرار گرفته است. چرم واقعی به دلیل بافتی که دارد می‌تواند به مدت طولانی مورد استفاده قرار بگیرد. وقتی این اتفاق می‌افتد که شما به خوبی از آن نگهداری کنید. کیف چرمی به دلیل استفاده مداوم خراب و فرسوده می شود. نگهداری نا مناسب این نوع کیف ها، عمر آنها را کوتاه می کند.اگر میخواهید کیف چرمتان مانند روز اول سالم بماند باید به نکاتی که گفته می‌شود توجه کنید. با نگهداری مناسب می توانید عمر کیفتان را افزایش دهید که در این مطلب این نکته ها را بیان خواهیم کرد.

نحوه استفاده از کیف چرمی

یکی از موارد مهمی که در نگهداری از کیف چرم باید به آن توجه کنید، طرز استفاده از آن است. اگر در داخل کیفتان وسایلی دارید که ممکن است بریزد باید بسیار دقت کنید. مثلا، عطر لوازم آرایشی و… در اکثر موارد وقتی لوازم آرایشی یا عطری داخل کیف می‌ریزد، لکه هایی به جای می گذارد. و این لکه ها ممکن است از بین نرود. به همین دلیل بهتر است دقت کنید.

کیف چرمی

لوازم آرایشی خود را در داخل یک کیف جداگانه و کوچکتر قرار دهید و سپس آن را داخل کیفتان بگذارید. پیشنهاد می شود عطرها و مواد مشابه را در داخل قوطی های خودشان نگه دارید. از حمل چیزهایی که ممکن است داخل کیفتان بریزد خودداری کنید. اگر می‌خواهید چیزی اسپری کنید حتما به دور از کیف خود انجام دهید. مواد شیمیایی ذکر شده، می‌تواند روی کیف های چرمی، لکه هایی به جای بگذارد.

چگونه یک کیف چرمی را داخل کمد نگهداری کنیم

مواقعی که از کیف چرم‌تان استفاده نمی کنید، بهتر است داخل آن را با روزنامه های باطله پر کنید سپس داخل کمد قرار دهید. با این روش، کیفتان چروک و کهنه نمی شود. برای این که کیفتان مثل روز اول بماند هیچوقت آن را جلوی نور آفتاب قرار ندهید زیرا باعث می شود رنگ آن تغییر می‌کند. می‌توانید کیف های خود را در داخل کاور هایی که دارای تهویه مناسب نیز هستند،به مدت طولانی نگهداری کنید. این کاور ها به همراه کیف های چرمی در فروشگاه های کفش، فروخته می شود. اگر از این کاورها ندارید میتوانید از فروشگاه های کفش به راحتی تهیه کنید. شما می توانید مراقب های روزانه از کیفتان را با روغن های مخصوص چرم، انجام دهید تا مثل روز اول با طراوت بماند.

کیف چرمی

کیف های چرمی را چگونه تمیز کنیم؟

برای از بین بردن لکه هایی که بر روی کیف چرمی زنانه یا مردانه ایجاد شده است، می توانید به مراکز تعمیرات لوازم چرمی مراجعه کنید. نسبت به پارگی های ایجاد شده روی سطح چرم بی تفاوت نباشید و سعی نکنید خودتان آنها را درست کنید. از استفاده وسایل تزئینی که با سوزن به کیفتان وصل می‌شود، خودداری کنید. این وسایل با ایجاد سوراخ هایی در سطح کیف به مرور زمان باعث پارگی کیف شده و کیفیت آن را پایین خواهد آورد که ممکن است تعمیر آن ممکن نباشد. خشک کردن محصولات چرمی هم به اندازه نگهداری از آنها مهم است. پوست چرم به دلیل بافتی که دارد، آب را به داخل خود نفوذ می دهد.

اگر به درستی لوازم چرمی خود را خشک کنیم، می‌توانیم آنها را در برابر عواملی مانند باران و برف مقاوم کنیم. هنگام خیس شدن کیف چرمتان، آن را با شوفاژ خشک نکنید. به جای آن میتوانید با یک پارچه نخی سطح آن را خشک کنید و در داخل کیف روزنامه بگذارید و در هوای آزاد قرار دهید. روغن های مخصوص لوازم چرمی هم می‌تواند از مواردی باشد که عمر کیفتان را افزایش دهد. اگر بر روی کیفتان لکه های آب ایجاد شده باشد، بهتر است آن را مقابل بخار آب قرار دهید سپس با دستمال تمیز آن را خشک کنید. بعد از این کار می توانید به سطح کیفتان روغن بمالید. با انجام این روش ها متوجه خواهید شد که کیفتان دوباره نو می‌شود.

کیف چرمی

حذف لکه های کیف چرمی

برای از بین بردن لکه‌هایی مانند مرکب، لاک و رنگ، زیاد خودتان را خسته نکنید زیرا به راحتی پاک نمی شود. برای پاک کردن این نوع لکه ها به مراکز تعمیرات چرمی مراجعه کنید. اگر لکه ایجاد شده یک لکه معمولی باشد می توانید این مشکل را خودتان حل کنید. برای این کار، یک پارچه تمیز و نخی را با آب و صابون کف کنید و روی لکه بمالید تا پاک شود. این روش برای از بین بردن گرد و خاک و لکه های معمولی بسیار مناسب است.

روش تمیز کردن کیف چرمی سفید

یکی از ایده آل ترین نوع کیف ها متناسب با فضای پر جنب و جوش ماه های بهار و تابستان، کیف های چرمی سفید رنگ است. به دلیل طراحی ساده و استفاده راحت از کیف های چرمی سفید و به دلیل مناسب بودن این نوع کیف ها با هر نوع پوششی، مورد توجه زیادی قرار می گیرد. در کنار این مزایا می‌توان به معایبی هم اشاره کرد که یکی از آنها، زود چرک شدن این نوع کیف است. رنگ سفید به دلیل ماهیت آن، لکه ها را زود نمایان می کند. به همین دلیل استفاده از آنها کمی مشکل به نظر می‌رسد. بنابراین باید بعد از هر بار استفاده تمیز شوند.

کیف چرمی

لکه هایی که روی کیف چرم سفید ایجاد شده‌اند را می‌توانید ابتدا به کمک یک پارچه مرطوب پاک کرده و سپس با پارچه دیگر خشک کنید. برای طراوت بخشیدن به سطح کیف میتوانید از روغن های سبک مثل روغن بادام و وازلین هم استفاده کنید.

روش های مراقبت از کیف چرمی در خانه

با لوازمی که معمولا در خانه هایمان وجود دارد می‌توانیم از کیف چرمی خود نگهداری کنیم. مثلا روغن زیتون، بادام و یا وازلین در اکثر خانه ها وجود دارد. برای این کار کافی است مقداری پنبه یا پارچه نخی بردارید و به یکی از روغن های گفته شده آغشته کنید و به صورت دایره ای روی سطح چرم بمالید. این روش باعث می شود سطح کیف براق و تازه شود و بهتر است این کار را یکبار در ماه انجام دهید.

تمیز کردن کیف سوییت

نحوه نگهداری و تمیز کردن کیف های سوییت با کیف های چرمی کمی متفاوت است. برای این کار بهتر است از اسپری های مخصوص پارچه های سوییت استفاده کنید. زیرا کارتان را آسان خواهد کرد. در وهله اول بهتر است مراقب باشید لکه ای روی کیفتان ایجاد نشود. اگر از کیفتان خوب مراقبت کنید لازم نیست برای تمیز کردن آن به زحمت بیفتید. اسپری مخصوص این نوع پارچه را از دور به کیفتان بزنید و منتظر باشید تا کاملا خشک شود.

کیف سوییت

با این کار کیفتان در برابر آلودگی ها و آسیب دیدگی ها، مقاوم خواهد شد. پارچه سوییت پارچه حساسی است. برای این که بتوانید از لوازم سوییتی خود مانند کفش، کیف و لوازم تزئینی، بیشتر استفاده کنید باید از آنها به خوبی نگهداری کنید. اگر مجبور نیستید، در هوای بارانی از کیف سوییت استفاده نکنید. آب باران باعث می شود کیف شما خیس شده و سریعتر کیفیت خود را از دست بدهد. تمیز کردن پارچه سوییت به دلیل ساختارش اصلا کار آسانی نیست.ولی با روش هایی که به شما گفته خواهد شد خیلی راحت می توانید خودتان این نوع پارچه را تمیز کنید.

پارچه سوییت چیست؟

سوییت، نوعی پارچه است که از پوست بز و گاو به دست می آید. این پارچه به دلیل ساختارش بسیار حساس است.

پاک کننده مخصوص کیف چرمی

لکه‌هایی که در سطح کیف شما ایجاد شده است می‌توانید با پاک کننده مخصوص این نوع پارچه که در تمامی فروشگاه‌ها فروخته می‌شود، تمیز کنید. این پاک کننده متناسب با ساختار این نوع پارچه ساخته شده که به راحتی لکه هارو از بافت نرم این پارچه پاک می‌کند.

کیف چرمی

فرچه مخصوص تمیز کردن کیف سوییت

یکی از ابزارهای دیگری که برای تمیز کردن این نوع پارچه به کمک شما می‌آید، فرچه مخصوص است. یک طرف این فرچه نرم و طرف دیگر آن سفت است. کیف سوییت خود را اول با قسمت نرم سپس با قسمت سفت آن تمیز کنید. برای این که به کیفتان آسیب نرسد به آرامی از فرچه استفاده کنید.

روش های تمیز کردن کیف سوییت سفید رنگ

برای تمیز کردن این نوع کیف از پاک کننده های مخصوص میتوانید استفاده کنید تا لکه هایی که روی آن به وجود آمده اند، به راحتی پاک شوند. به کمک یه پارچه سفید لکه رو پاک کنید. در آخر می‌توانید از اسپری مخصوص استفاده کرده و در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

کیف چرمی

آیا کیف چرمی را می‌توانیم در داخل لباس شویی بشوییم؟

برای بسیاری از خانوم ها شستن لوازم در داخل لباس شویی کار راحتی است. به همین دلیل خانم ها راغب هستند همه چی را داخل ماشین لباس شویی بشویند.ولی برای این که بتوانید لوازم چرمی خود را به مدت طولانی استفاده کنید و مثل روز اول سالم بماند، آن را داخل لباس شویی نندازید. با استفاده از روش هایی که در این مطلب به آنها اشاره شده، می‌توانید از لوازم چرمی خود به خوبی مراقبت کنید.

منبع: Derimarket

دیدگاهتان را بنویسید