نحوه ست کردن کفش مردانه رسمی

یکی از بخش های مهم در پوشاک آقایان، انتخاب کفش مردانه مناسب است. کفش های رسمی، انتخاب بسیاری از آقایان به خصوص برای استفاده در مهمانی ها و ادارات و سازمان ها است.

کفش رسمی مردانه دارای انواع مختلفی است که هر یک برای استفاده در محیط و شرایط خاصی، مناسب تر از سایر مدل ها هستند. در این مطلب، ابتدا خلاصه ی در باره کفش های رسمی مردانه و سپس ست کردن لباس و کفش های رسمی را بیان می کنیم.

اکثر کفش های رسمی در دو دسته اصلی قرار می گیرند:

  • کفش های بنددار
  • کفش های کوتاه بدون بند

کفش رسمی بنددار:

به طور کلی هر کفش مردانه بنددار که از قوزک پا بالاتر نباشد، کفش مدل آکسفورد نامیده می شود. مدل های اکسفورد ممکن است دارای یکی از طرح های زیر باشند:

  • کفش آکسفورد بندباز: در این طرح از کفش های آکسفورد، قسمت های پهلویی کفش به قسمت بالایی از جلوی کفش دوخته می شود و وقتی که بند کفش بسته می شود به نظر می رسد که کفش از چند قطعه جداگانه تشکیل شده است.
  • کفش آکسفورد بندبسته: در این نوع طرح، بندها در زیر بخش جلویی آن دوخته می شوند که وقتی بند کفش کشیده شده و در بالای زبانه کفش بسته می شود، به نظر می رسد کفش از یک تکه چرم تشکیل شده است.
  • کفش آکسفورد زینی: این نوع کفشها از یک تکه چرم با رنگ یا جنسی متفاوت به شکل زین در قسمت جلو و پاشنه کفش دارند.
  • کفش آکسفورد کلیتی: در این نوع کفش ها، از زبانه ریش ریش چرمی استفاده می شود که بر روی رویه کفش قرار می گیرد تا سوراخ و بندهای کفش دیده نشوند.

در مورد کفش های آکسفورد ، به خصوص در مورد رنگ های مشکی، می توانید از هر نوع کت و شلوار رسمی به همراه این نوع کفش‌های استفاده کنید.

رسمی ترین مدل کفش آکسفورد، کفش بنددار بسته چرمی مشکی رنگ است. این مدل کفش به خصوص همراه با کت و شلوار راه راه باریک و کت های دو طرف دکمه دار، بسیار عالی ست می شوند. اگر از کفش های رنگ قهوه ای استفاده می کنید، می توانید آنها را با کت و شلوارهای فاستونی و کت های اسپرت استفاده کنید.

اگر کفش آکسفورد شما قهوه‌ای یا قرمز خیلی تیره است، مدل های بنددار باز با هر نوع شلوار جین و کتان یا کت و شلوارهای روشن و کت های اسپرت قابل استفاده هستند.

ست کردن کفش چرمی مردانه سی سی با شلوار کتان

 

کفش های کالج مردانه:

قسمت حلقه تمام این مدل کفش‌ها کوتاه برش خورده است، بدون بند است، رویه پهنی دارد و کف کفش یکدست و عریض است. این نوع کفش هم انواع مختلفی دارد، مدل سگک‌دار، منگوله‌دار و غیره. برخلاف کفش‌های آکسفورد این نوع کفش برای تمام مردان مناسب نیست.

مدل‌هایی از این کفش که منگوله‌دار است نسبتا رسمی‌تر است و با کت و ‌شلوار رسمی و کاری به ‌خوبی ست می‌شود. این کفش‌های منگوله ‌دار اگر از چرم جیر باشد، غیررسمی‌تر است و می‌توانید آن را با کت‌شلوارهای کتانی و سایر مدل‌های غیررسمی، حتی شلوار جین بپوشید.

مدلی از این کفش که یک تکه باریک چرم جداگانه روی قسمت رویه دارد و برش کوتاهی خورده است مدل کفش‌های غیررسمی هستند. این نوع کفش اگرچه ابتدا در میان مردان جوان طرفدار زیادی داشت اما در حال حاضر بیشتر مردان مسن‌تر به سراغ این مدل کفش می‌روند.

نکاتی در مورد کفش های رسمی مردانه:

  • کفش های مشکی را با لباس های مشکی، خاکستری و آبی سیر ست کنید.
  • کفش های قهوه‌ای را با لباسهایی که رنگمایه‌های خاکی دارند استفاده کنید.
  • کفش هایی که رنگ قرمز تند و تیره دارند، تقریبا با هر رنگ لباس مردانه به خوبی ست می شوند.
  • کفش مشکی با شلوار خاکستری، این ترکیب همیشه جواب می دهد و مهم نیست اندام شما به فرمی باشد، این دو رنگ ست خوبی برای خوشتیپ شدن است.
  • کفش قهوه ای و شلوار خاکستری، این ترکیب هم می تواند جذاب باشد به شرط آنکه شلوار خاکستری شما بیش از حد تیره نباشد و به مشکی نزند.
  • کفش مشکی و شلوار سرمه‌ای و آبی، کفش مشکی از آن نوع رنگ هایی است که با هر رنگی به راحتی ست می شود. و هنگامی که در کنار شلوار آبی قرار گیرد یک ترکیب عالی خواهد شد.
  • کفش قهوه‌ای و شلوار سرمه‌ای و آبی، اگر با هماهنگی مشکی و آبی مشکل دارید این یک ترکیب ایده‌آل برای شماست.

 

دیدگاهتان را بنویسید