ایده های خلاقانه کودکان از جعبه های کفش (Children’s creative ideas)

خلاقیت و ساخت هر چیز تازه ای به ایجاد هویت بخشی، افزایش اعتماد بنفس کودک و رشد جسمی و روحی کودک منجر می گردد. تشویق کودک به بازی و برانگیختن حس خلاقیت و تخیل در او کمک شایانی می کند تا کودک بتواند بعدها از حل مسائل و موانع برآید.

تحقیقات نشان می دهد که درست کردن اشکال و ساخت هر نوع الگویی توسط کودک، اولا یاد می گیرد که خودش تصمیم گرفته و مهمتر اینکه در آینده راه های مختلفی را برای برخورد با هر نوع مشکلی پیدا کند. همچنین آموزش و یادگیری و مهمتر اینکه این آزمون و خطاها به کودک یاد می دهد که اشتباه کردن یک امر طبیعی بوده و او براحتی می تواند برای خود ایده ها و خلاقیت های کاملا جدیدی را ایجاد نموده و از آنها لذت ببرد.

در این میان ساخت هر نوع کاردستی، نقاشی و ایده های جدید تزیینی، فانتزی و شیک که از جعبه های کفش استفاده شده می تواند برای کودکان و حتی نوجوانان بسیار سرگرم کننده و لذت بخش بوده و این کار نو می تواند به بروز، ایجاد و نهایتا رشد خلاقیت و استعدادهای نهفته در هر کودک منجر گردد.

در قسمت قبلی خلاقیت در جعبه های کفش به این مورد اشاره شده بود که شرکت های تولید کننده باید به فکر خلاقیت در تولید جعبه های کفش باشند، اما در این قسمت به معرفی مواردی می پردازیم که کودکان با استفاده از جعبه های خالی کفش، رنگ آمیزی و تزیین آنها توانسته و می توانند استعداد و خلاقیت های بی نظیر خود را به اجرا درآورند.

©صنایع چرم سی سی / گردآوری و طراحی: عباس احمدی

دیدگاهتان را بنویسید