اولین کفش ارگانیک Reebok

ریباک شرکت تجهیزات ورزشی است که یکی از تولید کنندگان انواع کفش‌های ورزشی، پوشاک و لوازم ورزشی می‌باشد.

برند جهانی فیتنس و آمادگی جسمانی ریباک برای اولین بار کفش های گیاهی خود را که از جنس پنبه و ذرت ساخته شده اند را با نام (Reebok Lifestyle Unisex NPC UK) به بازار عرضه کرده است.

مواد اصلی این مدل کفش ذرت و پنبه بوده و در طراحی و تولید این کتانی متشکل از یک نوع پنبه ارگانیک، آب و ماده ای از ذرت با رشد صنعتی (غیر غذایی) استفاده شده است.

در این پروژه شرکت ریباک با شرکت (Susterra – DuPont Tate & Lyle Bio Products) همکاری کرده است. محصولات ارگانیک تولید شده در این شرکت، صد در صد غیر سمی، غیر نفتی و کاملا محافظ زیست محیطی بوده و از وزارت کشاورزی آمریکا (USDA) دارای گواهی های لازم می باشد.

علاوه بر این موارد، رنگ های استفاده شده در این محصول کاملا طبیعی و با بسته بندی های صد در صد بازیافت شده عرضه شده است.

لازم به یادآوری است که این پروژه بخشی از ابتکار شرکت ریباک می باشد تا کفش های تولید شده در این شرکت را از موادی که بازیافت می شوند، تولید نمایند. رئیس شرکت می گوید هدف نهایی ما این است که کفش های مبتنی بر محیط زیست تولید نموده تا در نهایتا بتوانیم بعد از مستعمل شدن کفش ها، براحتی کل مشتقات آنها را دوباره در چرخه تولید قرار داده و از آنها کفش تولید نماییم.

هم اکنون شرکت ریباک یکی از زیر مجموعه‌های شرکت آدیداس بوده و دفتر مرکزی این شرکت در  شهر کانتون، ماساچوست، آمریکا قرار دارد.

© صنایع چرم سی سی / ترجمه و طراحی: عباس احمدی

دیدگاهتان را بنویسید