اولین کفش های گرافنی جهان innov – 8

گرافیت از 450 سال قبل در منطقه دریاچه شمال انگلستان استخراج می شد. امروزه نیز این منطقه نیز یکی از مناطق مهم بشمار می رود. در سال 2004 در دانشگاه منچستر انگلستان، اولین بار گرافن را از گرافیت بدست آوردند. گرافن ماده ای است که از گرافیت تولید شده و تا به امروز باریکترین ماده روی زمین بوده و لازم بذکر است که 200 برابر قویتر از فولاد است.

گرافن

شرکت کفش ورزشی inov-8 انگلستان برای اولین بار در دنیا از کفش های گرافنی استفاده کرد و نام این مجموعه را سری G نامید. این شرکت در همکاری نزدیکی با دانشگاه منچستر بوده و هم اکنون بیش از 300 نفر کارشناس و متخصص بر روی پروژه های پیشرفته گرافنی در حال تحقیق و توسعه هستند.

کفش ورزشی که در همکاری با دانشگاه منچستر توسعه یافته و تولید شده است، نسبت به استاندارد جهانی صنعت مربوطه 50 درصد مقاوم تر بوده و طی آزمایش های متعدد سازگاری و دوام خود را در سایر صنایع مختلف اعم از خودروهای ورزشی، وسایل پزشکی و انواع هواپیماها را ثابت کرده است.

اولین کفش های گرافنی جهان innov - 8

لازم بذکر است که کفش های سری G از ورقه های لاستیکی تزریق گرافنی تولید می شوند که این مواد فوق العاده انعطاف پذیر بوده و می توان آن را بدون هرگونه آسیبی پیچ و خم و یا کشش داد.

اولین کفش های گرافنی

از جمله دیگر خواص مهم کفش های گرافنی G، مقاومت بیش از حد آن است و فرمول منحصر به فرد این شرکت باعث شده است تا این کفش ها در برابر سایش 50 درصد قوی تر و 50 درصد مقاوم تر از سایر همتاهای بدون گرافن خود باشند.

کفش های گرافنی

از سوی دیگر، در طی تست ها مشخص شد که دونده ها به راحتی می توانند با این نوع کفش ها بیش از 1000 مایل (بیش از 1600 کیلومتر) بدوند و این در حالی است که متخصصین امر همیشه به آنها توصیه می کنند کفش های خود را در هر 300 تا 500 مایل تعوض نمایند.

بی شک این ماده جدید تولیدی باعث افزایش طول عمر کفش شده و احتمالا در آینده نه چندان دور به کاهش مصرف بیش از حد زباله ها نیز کمک خواهد نمود.

© صنایع چرم سی سی / ترجمه و طراحی: عباس احمدی

دیدگاهتان را بنویسید