راه‌اندازی مدرسه علمی و مهارتی صنعت چرم و کفش در تبریز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی خبر داد: مدرسه علمی و مهارتی صنعت چرم و کفش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز راه‌اندازی می‌شود.

عزیز جوانپور در نشست مشترک همکاری صنعت و دانشگاه در راستای طرح نظام موضوعات چرم و کفش که در دفتر شهرک چرمشهر تبریز برگزار شد، گفت: دومین مدرسه علمی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با عنوان صنعت چرم و کفش برای تسریع در عملیاتی کردن طرح‌ها در حال بررسی است و به ‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بحث صنعت چرم و کفش که پیشینه‌ای دیرینه در آذربایجان‌شرقی و تبریز دارد را در دستور کار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی این استان قرار داده‌ است.

صنعت چرم و کفش که پیشینه‌ای دیرینه در آذربایجان‌شرقی و تبریز دارد.

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

جوانپور افزود: در مطالعاتی که توسط استادان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی استان صورت گرفته مشکلات و چالش‌های صنعت چرم و کفش شناسایی و راه حل‌هایی برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی توسط استادان و پژوهشگران ارائه شده است.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز نیز گفت: یکی از صنایع مادر تبریز صنعت کفش است و دانشگاه آزاد اسلامی با تصویب و راه‌اندازی رشته کفش و آموزش دوره‌های ویژه کفش به سرعت پیشرفت این صنعت در سطح ملی و بین‌المللی کمک قابل توجهی خواهد کرد.

علیرضا جباریان فام افزود: بین دانشگاه‌های سطح استان که وارد مقوله صنعت کفش و چرم شده‌اند، فقط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به ‌طور جدی و عملی این موضوع را پیگیری می‌کند.
در ادامه مشاور فنی شهرک صنعتی چرمشهر تبریز نیز گفت: در شرایط کنونی همکاری بین دانشگاه و صنعت یکی از ضروریات مبرم است؛ بنابراین طبق توافقات فی مابین شهرک صنعتی چرم یک اتاق در اختیار دانشگاه قرار می‌دهد و دانشگاه نیز اتاقی با امکانات لازم در اختیار عوامل شهرک صنعتی چرم قرار دهد.

احد نوزاد افزود: با توجه به نشست‌های متعددی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز انجام شد، گزارش علمی ۵۰ صفحه‌ای از سوی استادان دانشگاه آزاد اسلامی سطح کشور و با محور واحد تبریز در پنج چالش دسته‌بندی شده است که اهداف و رهیافت‌ها و پیشنهادهایی برای بهبود این صنعت ارائه شد.

در پایان این نشست با حضور اعضای هیئت رئیسه واحد تبریز، محمدمهدی دباغی‌صدر رئیس هیئت مدیره شهرک، مهدی امینی مدیرعامل شهرک چرم و همراهان اتاق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در شهرک چرمشهر تبریز افتتاح شد.

در همین راستا علاوه بر این نشست بیش از بیست جلسه کارگروه تخصصی در حوزه صنعت چرم و کفش برگزار شده و آرش خادم مدیر مجموعه صنایع چرم سی سی در این جلسات حضور داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید