استقبال گردشگران از نمایشگاه نوروزی صنایع دستی تبریز

امسال هم همانند سالهای گذشته و با همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، نمایشگاه صنایع دستی نوروزی تبریز در محل عمارت شهرداری این شهر، برگزار شده است. این نمایشگاه که از ۲۹ غرفه و در دو طبقه تشکیل شده به معرفی صنایعی از قبیل سفال و سرامیک، معرق و مشبک سازی چوب، زیورآلات و میناکاری، سنگ های قیمتی، ابریشم بافی و سوزن دوزی، فرش و چرم می پردازد.

جعفر مهرخانی، سرپرست گردشگری سازمان گردشگری شهرداری تبریز، هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی هنر اصیل تبریز به گردشگران و مسافران نوروزی بیان کرده است.

تصویر عمارت شهرداری تبریز (عمارت میدان ساعت تبریز)

نکته قابل اشاره در مورد این نمایشگاه، تخصیص یک سالن مجزا به فرش دستباف برجسته آثار استاد یاشار ملفوظی، یک سالن به معرفی فرش دستباف نقشه های مطرح تبریز و یک سالن به اتحادیه کفش تبریز برای نمایش زنده روند تولید کفش به صورت زنده است.

صنایع چرم سی سی که طی نزدیک به یک دهه همواره پای ثابت این نمایشگاه در حوزه چرم و کفش بوده، امسال هم با دست پر به همراه آخرین و برترین مدلهای کفش دستدوز تبریز و استادکاران کفش دوز خود در این نمایشگاه حاضر است و همه روزه اجرای زنده مراحل مختلف کفش دستدوز چرم را در معرض دید بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار می دهد.

اجرای مراحل دوخت کفش توسط مرحوم حاج محمد خادم در نمایشگاه نوروزی صنایع دستی تبریز در سال ۱۳۹۷

گفتنی است نمایشگاه صنایع دستی تبریز از یکم تا دوازدهم فروردین ماه در محل عمارت شهرداری تبریز دایر بوده و علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۰ الی ۱۸ از این نمایشگاه بازدید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید