اسمارت کژوال: راهنمای استایل مدرن مردانه

در یک کلمه استایل کژوال یعنی سبک راحتی. این سبک لباس پوشیدن یعنی بدون زحمت زیاد طوری لباس بپوشید که بتوانید در فعالیت های روزمرگی هم شیک و هم راحت باشید.

در این میان برخی به سمت لباس های پایه ای و ساده کشیده می‌شوند. برخی دیگر با خلاقیت یک استایل کژوال Casual فوق العاده می سازند. استایل کژوال را اغلب ما به عنوان لباس‌های راحتی و شیک می‌شناسیم که برای موقعیت‌های غیررسمی خیلی مناسب نیستند. واقعیت هم همین است. کژوال یعنی هر لباس و اکسسوری که حالت کلاسیک و رسمی نداشته باشد. البته نباید آن را با لباس‌های اسپرت و ورزشی اشتباه بگیرید.

استایل کژوال اسمارت ( اسمارت) چیست؟

استایل اسمارت کژوال برای خیلی از طرفداران مد مبهم است که تلفیقی پیچیده‌ از دو استایل کژوال و نیمه رسمی می باشد و مشخصه اصلی استایل اسمارت کژوال این است که بنحوی هوشمندانه لباس راحتی بپوشیم که رسمی بنظر برسد و باید بین این دو ویژگی تعادل برقرار کرد. شکل گیری استایل اسمارت کژوال یا Smart Casual به قرن بیستم بر می گردد و طبق مُد روز پیش می ‌رود، این استایل برای مهمانی‌ و دورهمی‌ های خودمانی، سفرهای کاری و دفاتر، رفتن به رستوان و کافی شاپ سبک مناسبی است.

این استایل به دو نوع رسمی و غیر رسمی تقسیم می شود که نوع رسمی آن استفاده از لباس هایی چون کت تک، شلوار پارچه ای یا کتان، پیراهن مردانه، پالتو و ژاکت رایج است و در نوع غیر رسمی آن شلوار جین تیره، کتانی، کفش کالج و تیپ های نسبتا اسپرت استفاده می شود. تصور کنید به مراسمی دعوت شده‌اید که نمی‌دانید باید از لباس های رسمی خود استفاده کنید یا از لباس های غیر رسمی، در این شرایط می‌توانید به سراغ استایل اسمارت کژوال بروید.

اسمارت کژوال

تفاوت بین استایل کژوال و کژوال اسمارت چیست؟

تفاوت‌ ظریفی بین این دو استایل وجود دارد. در استایل کژوال انتخاب لباس آسان تر از استایل کژوال اسمارت است زیرا هیچ قانون خاصی برای ایجاد استایل کژوال وجود ندارد. تنها با یک شلوار جین و تی شرت، یا شلوار ورزشی، کفش ورزشی و هودی، به راحتی می‌توانید یک استایل کژوال بسازید. اما در استایل کژوال اسمارت باید خلاقیت به خرج دهید و در ترکیب لباس ها دقت کنید. این استایل رسمی تر از استایل کژوال معمولی است. کت و شلوار های رسمی جزو این استایل است.

نکات مهم در استایل اسمارت کژوال

این سبک بیشتر برای استایل های رسمی و مهمانی ها مناسب است. کت تک اسپرت، یک انتخاب عالی برای استایل اسمارت کژوال مردانه است. شلوار های جین راسته و بدون زاب نیز برای استفاده در این استایل مناسب هستند. می توانید شلوار جین خود را با کتانی چرم و کت تک ست کنید.

پوشیدن کت شلوار با یقه نیمه باز و بدون کراوات نیز برای داشتن استایل اسمارت کژوال مناسب است. به جای پیراهن نیز می توانید از پولو شرت استفاده کنید.

در استایل اسمارت کژوال مردانه به جوراب ها توجه داشته باشید. رنگ جوراب را با شلوارتان ست کنید و از پوشیدن جوراب های ناهماهنگ خودداری کنید.

کفش کتانی اسنیکرز و کفش کالج مناسبترین مدل کفش برای استایل اسمارت کژوال مردانه هستند.
از پوشیدن شلوارهای خیلی تنگ در این استایل خودداری کنید.

استفاده از ساعت با بند چرمی قهوه ای و کمربند چرمی قهوه ای به عنوان اکسسوری در استایل اسمارت کژوال انتخاب خوبی هستند.

شلوارهایی را که برای داشتن یک استایل اسمارت کژوال باید داشته باشید، جین تیره و شلوار کتان چینو هست. اگر قصد دارید تا در هزینه های پوشاکتان صرفه جویی کنید باید بگوییم که هوشمندانه تر از شلوار کتان چینو برای آقایان شلواری طراحی و دوخته نشده است.

در استایل اسمارت کژوال چی بپوشیم؟

شلوار کتان چینو

شلوار کتان چینو محصول جنگ میان نیروهای آمریکایی و اسپانیا در سال ۱۸۹۸ است که در فیلیپین مستقر بودند. مانند طیف زیادی از لباس هایی که امروزه آن ها کارکردی متفاوت پیدا کرده‌اند، شلوار کتان چینو هم برای اولین بار توسط نظامیان مورد استفاده قرار گرفتند.

انتخاب پیراهن مناسب

در این استایل الزامی به انتخاب رنگ سفید نیست، اما در این مورد می‌توانید پیراهنی با رنگ سفید را انتخاب کنید تا جذابیت شما چندین برابر افزایش یابد. اگر کت به تن ندارید، تا زدن آستین پیراهن شما را جذاب تر نشان می‌دهد. اگر طرفدار رنگ سفید برای پیراهن خود نیستید، از رنگ های روشن مانند آبی و کرم استفاده کنید.

رنگ لباس

در این استایل رنگ های به کار برده شده نباید برجسته باشد. رنگ های تن سرد برای این استایل مناسب هستند. قهوه ای روشن، آبی و خاکستری، مشکی و بژ، می‌تواند به کار برده شود.

اسمارت کژوال در زمستان

برای فصل زمستان یکی از آیتم‌های مهم، یقه اسکی با ژاکت‌ یا پیراهن‌های مردانه زیر پلیورهایی با بافت ریز است. کت شلوارهای پشمی، پالتو از جنس کشمیر و جلیقه‌ها و کت‌ تک ضخیم مناسب استایل این استایل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید