استایل مناسب برای کمپینگ و طبیعت گردی

یکی از تفریحات اساسی در دنیای مدرن امروز، گشت و گذار در طبیعت است. کمپینگ قاعده و قوانین خودش را دارد و برای اینکه در طبیعت واقعا به شما خوش بگذرد و دچار مشکل نشوید به تجهیزات کافی احتیاج دارید. جدا از تجهیزات اولیه برای بقا، استایل طبیعت‌گردی در راحت بودن شما تاثیر زیادی دارد. شما باید برای محلی که به آن می‌روید آماده شوید تا بهترین کیفیت تفریح را داشته باشید.

اگر اهل سفر، تور طبیعت گردی، کمپینگ و قدم گذاشتن به مناطق تاریخی هستید، حتماً در جریان هستید که پیاده روی، کمپینگ و گاهی ماندن در آغوش طبیعت و اتراق، جزء لاینفک این نوع از گردشگری ها است. پس لطفاً بعد از شناسایی نوع منطقه و شرایط آب وهوایی آن، اولین اقدام شما انتخاب لباس مناسب طبیعت گردی برای حفاظت از خودتان باشد و سعی کنید از پوشش هایی استفاده کنید که با محیط انتخابی شما و شرایط جوی آن سازگاری داشته باشد و لباس مناسب سفر انتخاب کنید. شرایط اقلیمی منطقه را بررسی کنید و چمدان خود را فقط صرفاً از لباس های مختلف سنگین نکنید، لطفاً از روی آگاهی و با تدبیر بار سفر برای طبیعت گردی و کمپینگ ببندید و عازم سفر شوید

اگر قصدتان اقامت در هتل است و به یک لوکیشن ساحلی می‌روید، پس بهتر است سراغ پوشش های سبک ، آستین بلند و لباس هایی بروید که در مقابل تابش آفتاب از پوست شما بخوبی حفاظت می کنند. یک سویشرت و یا کاپشن ضد آب نیز برای هوای سرد شب و باران احتمالی با خود بیاورید. اگر یک جفت کفش پیاده روی و یا یک جفت کفش رانینگ راحت دارید ، از آن ها استفاده کنید، در غیر این صورت سراغ بوت های سنگین نروید و از صندل ها استفاده کنید. به هیچ وجه سراغ جنس های کتان نروید، زیرا خیلی زود خیس می شوند و خشک شدن آن ها نیز به زمان زیادی احتیاج دارد. بجای کتانی، سراغ کفش هایی بروید که خیلی زود خشک می شوند.

موقع قدم زدن در جنگل چی بپوشیم؟

در این روزهای گرم بهترین گزینه برای لباس، لباس هایی است که دارای رنگ روشن هستند و از جذب گرمای خورشید جلوگیری می‌کنند. رنگ هایی مانند سفید، کرم، قهوه ای روشن می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. هر لحظه در محیط های جنگلی ممکن است باران ببارد. بنابراین داشتن سوشرت هم یک امر ضروری است.

در طبیعت گردی به چه نکاتی توجه کنیم؟

پوشیدن لباس های تنگ و چسبان در مناطق گرم، ممنوع است. چرا که این لباس ها در شرایط آب وهوایی گرم و شرجی باعث تعریق بدن شما شده و این خود عاملی است که باعث می شود، لذت همراهی و قدم زدن با گروه سفرتان را در پیاده روی ها از دست بدهید. خیلی ساده است وقتی عرق می کنید، در حالی که شلوار تنگ به پا دارید حتماً بدنتان عرق سوز خواهد شد و آزردگی شما را به دنبال خواهد داشت، در چنین وضعی آنقدر که به فکر نجات دادن خود از این شرایط هستید دیگر چشمانتان یارای طبیعت گردی و دیدن زیبایی های آن را نخواهد داشت.

در مناطق سردسیر لباس گرم و ضخیم به همراه داشته باشید. البته لباس سنگین انتخاب نکنید که خودش عاملی برای جلوگیری از راحت حرکت کردن و طبیعت گردی شما باشد.

یکی دیگر از نکاتی که هنگام طبیعت‌ گردی باید به آن توجه کنید، استفاده از جوراب است. اگر از جوراب استفاده نکنید، پاهایتان هنگام قدم زدن تاول می‌زند و این موضوع بسیار آزار دهنده خواهد بود. اگر آب و هوای منطقه ای که می‌خواهید به آن سفر کنید، گرم است بهتر است از جوراب نازک استفاده‌ کنید. اما اگر سرد است، حتما از جوراب های پشمی و ضخیم بهره ببرید.

با لباس های چندلایه، خود را ایزوگام کنید. اگر به مناطق سردسیر می روید، یک راهکار برای محافظت از خود و سلامتی تان این است که از نوعی لباس استفاده کنید که گرمای بدنتان را حفظ کند و قلعه بان گرمای وجود شما باشد. در مرحله ی بعدی یک لباسی انتخاب کنید که به سرما اجازه ی ورود به بدن شما را ندهد، و به هر ترتیب، دمای بدنتان در حد تعادل حفظ شود.

کفش، شاید در میان استایلتان از همه چیز مهم‌ تر باشد. قطعا در هنگام کمپینگ راه زیادی تا رودخانه یا کوهپایه دارید و یا ممکن است که قدم زدن در طبیعت را برای رسیدن به یک آبشار انتخاب کرده باشید، پس باید دقت کنید ببینید به کفش سبک احتیاج دارید یا سنگین. کفش ضد آب می‌خواهید یا کفشی که با ردکردن هوا پای شما را خنک‌تر نگه دارد و یا به کفش ساق‌دار احتیاج دارید یا کفش ساق کوتاه.

عینک آفتابی را فراموش نکنید. ممکن است پیاده روی‌های طولانی داشته باشید و آفتاب شما را اذیت کند، پس عینک آفتابی برای شما کارساز خواهد بود.

شلوارک ها برای پیاده روی در جنگل گزینه خوبی هستند و اکثر افراد از آن ها استفاده می کنند. اما به یاد داشته باشید که شلوارهای بلند از پاهای شما در برابر خار و خاشاک، حشرات و زالو ها محافظت می کنند. از شلوار های کتان خودداری کنید و در کل سعی کنید به دنبال پوشش هایی باشید که خیلی زود خشک می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید