مد و ترند تابستان 2022: دکوراسیون شیک خانه

روزهای گرم تابستانی از راه رسیده و نسیم گرم هوا را احساس می‌کنیم. با گرم شدن هوا همه پتوها و لباس های ضخیم برداشته می‌شود و جای خود را به لباس ها و لحاف های خنک می‌دهد. اولین کار ما انتخاب یک سرویس خواب تابستانی است. اولین قانون برای شروع یک روز خوب و ادامه با انرژی بالا، یک خواب با کیفیت است. برای یک خواب راحت، باید محیط خواب شما نیز دارای شرایط خوبی باشد.

عواملی مانند میزان نور اتاق خواب، صدا و اندازه تخت ها بر خواب تاثیر می گذارد و سرویس خوابی که انتخاب می کنیم در این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است. با تعویض سرویس خواب می توانید دکوراسیونی شیک و خوابی راحت داشته باشید. بنابراین هنگام خرید ست لحاف در تابستان به چه نکاتی باید توجه کرد؟ سرویس خواب چگونه باید شسته شود؟ در این مطلب ما به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد.

چگونه روتختی مناسب برای فصل تابستان انتخاب کنیم؟

مدل های روتختی با توجه به ویژگی های هر فصل و دمای محل زندگی، متفاوت است. هنگام خرید سرویس خواب باید عواملی را در نظر بگیریم که مطابق با نیازها و سلیقه های شخصی ما باشد. قبل از انتخاب روتختی مناسب، شما باید توجه کنید که تخت و نوع تشک شما چه شکلی است. نکته‌ای که اکثر افراد هنگام خرید روتختی به آن توجه نمی‌کنند. اگر شما فقط به رنگ روتختی موردعلاقه‌تان توجه کنید ممکن است درنهایت روتختی خریداری‌شده،‌ اصلاً مناسب تخت و خواب شما نباشد.

انتخاب نوع پارچه نیز بسیار مهم است. برای جلوگیری از مشکل تعریق، باید توجه داشته باشید پارچه هایی که انتخاب می کنید، به سرعت رطوبت را جذب کنند. پارچه های نازک و پنبه ای و نخی باعث می‌شود در طی خوابیدن احساس گرما نکنید و هم عرق بدن را به سرعت جذب خواهد کرد. این پارچه ها بهترین انتخاب در تابستان خواهند بود. پنبه مصری لوکس‌ترین نوع پنبه است. اگر روتختی فوق‌العاده نرم و باکیفیت می‌خواهید، این گزینه انتخاب مناسبی است. پنبه مصری که در آب‌وهوای گرم و خشک آفریقای شمالی رشد کرده است، دارای الیاف بسیار طولانی است که نرم‌ترین پارچه را تولید می‌کند.

یکی از پارچه هایی که در انتخاب روتختی تابستانه می‌تواند گزینه ایده آلی باشد. پارچه حوله ای است. این نوع پارچه برای تابستان مناسب است و به دلیل برجستگی هایی که دارد، نرم و راحت است.

یکی دیگر از پارچه های مناسب برای روتختی های تابستانی، پارچه پرکال است. به پارچه‌ای نخی و کاملاً بافته‌شده با بافت ساده گفته می‌شود. این پارچه دارای بافت بسیار خنک با تعداد نخ 180 یا بالاتر است. پارچه پرکال، پارچه ای نرم و ترد است که از رنگ های بسیار با کیفیت و پرینت های بسیار سطح بالا ساخته شده و کاربرد آن اکثرا برای روتختی است.

پارچه از جنس بامبو نیز بسیار مناسب روتختی های تابستانه است. لحاف و رو تختی بامبو به دلیل دارا بودن خاصیت ضد باکتریایی از نظر نظافت نیز اطمینان حاصل ایجاد می کند. این نوع روتختی را می‌توانید در تمام فصول استفاده کنید. به دلیل قابلیت نفوذ پذیری هوا، ناجی ماه های تابستان است.

تراکم پارچه، نمایانگر کیفیت آن خواهد بود. معمولاً پارچه‌هایی با تراکم بالاتر نرم‌تر، لطیف‌تر، محکم‌تر و بادوام‌تر هستند و پارچه‌هایی با تراکم کم برای استفاده روزمره مناسب نیستند و دوام چندانی ندارند.

تمیز نگه داشتن روتختی

روتختی مناسب برای فصل تابستان

کارشناسان می‌گویند شما باید هفته‌ای یک‌بار روتختی خود را بشویید. جزئیات شستشو همیشه به پارچه بستگی دارد، بنابراین برچسب‌ها را با دقت مطالعه کنید. به‌طورکلی، آب گرم با مواد شوینده ملایم بهترین گزینه است. اگر ماشین خشک کن ندارید، رو تختی های شسته شده را حتما جلوی آفتاب خشک کنید. پس از خشک شدن ملافه‌ها، بلافاصله آن‌ها را بردارید. آن‌ها را صاف‌کرده و تا بزنید. برخی از پارچه‌ها کمتر در معرض چروک شدن هستند. بهتر است پارچه‌های پارچه‌ای فلانلی یا جرسی را امتحان کنید.

روش شستشوی روتختی پنبه ای

رو تختی های پنبه ای بسیار لطیف و ضد حساسیت هستند اما شستشوی این رو تختی ها نیاز به دقت بالایی دارد. بهتر است برای اینکه، این رو تختی ها حالت خود را از دست ندهند به طور جداگانه و با آب سرد و دور پایین خشک کن شستشو داده شوند.

طریقه شستن روتختی تور یا دانتل

ظریف ترین پارچه های موجود برای رو تختی در بازار، پارچه های تور و دانتل هستند. برای شستن رو تختی های مجلل توری و یا دانتل، بهتر است از برنامه های سبک ماشین لباسشویی مانند برنامه ی شتشوی پرده استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید