چگونه لباس های آسیب دیده را ترمیم کنیم؟

دنیای مد هر سال یک سبک جدید به لباس ها اضافه می کند. کارشناسان می گویند یکی از بخش هایی که به طبیعت آسیب می زند، نساجی است. به همین دلیل برای یک زندگی پایدار می توانیم مراقب محیط زیست باشیم و لباس های قدیمی خود را به جای دور انداختن، ترمیم کنیم.

اگر لباس های کهنه دارید بهتر است آنها را دور نریزید و با ترفند هایی ساده لباس های جدید خلق کنید بخشیدن آنها به دیگران ایده خوبی است اما گاهی می توانید خلاقیت به خرج دهید و آنها را تبدیل به لباس های جدید و مدرن کنید. اما چگونه می‌توان اینکار را انجام داد. در این مطلب به شما نکاتی ارائه می‌کنیم که به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

تی شرت های آسیب دیده را دور نیندازید

مطمئناً در کمد تان لباس هایی دارید که دوستشان دارید اما به دلیل آسیب دیدن آن ها را نپوشیده اید. می توانید با کمی خلاقیت آن‌ها را نو کنید. اگر در قسمتی از تی‌شرت‌ پارگی وجود داشته باشد، بسته به محل آسیب‌دیدگی، می‌توانید روی آن ها جیب بدوزید و یا می‌توانید آستین‌های آن‌ را برش دهید و به عنوان لباس ورزشی از آن استفاده کنید. اگر به دوخت و دوز علاقه دارید، می توانید اینکار را به راحتی انجام دهید.

پیشنهاد می کنیم یک خلاقیت جالب به خرج بدهید و با استفاده از تکه های دوختنی لباس‌های خودتان را نو کنید انواع مختلفی از این تکه ها وجود دارد برای مثال طرح های گل و حتی طرح های انیمیشنی می توانند یکی از بهترین انتخاب ها برای روی تیشرت ها باشند.

با شلوار جین قدیمی چه می توان کرد؟

اگر شلوار جین رنگ و رو رفته ای دارید، می توانید همین امروز با اعمال تغییراتی آن را شیک کنید و دوباره بپوشید. شلوار های جین را می‌توان با رنگرزی به حالت نو تبدیل کرد. اگر در قسمتی از شلوار پارگی وجود داشته باشد، می‌توانید با دوختن تکه های طرح دار بر روی آن، پارگی را بپوشانید.

رنگ آمیزی لباس ها

اگر روی لباس شما لکه ای وجود دارد که پاک نمی‌شود، می‌توانید از روش ابر و بادی برای رنگ کردن لباس خود استفاده کنید. برای این کار لباس خود را کاملا مچاله کنید چند قطعه کش دور آن ببندید. سپس رنگ مخصوص رنگرزی لباس را داخل ظرف مانند شیشه نوشابه بریزید یک سوراخ در سر آن ایجاد کنید و رنگ را روی لباس بپاشید و بعد از خشک شدن لباس را آبکشی کنید و از رنگ آمیزی ابروبادی خود لذت ببرید.

از تی شرت کیف بسازید

با استفاده از الگو های خیاطی می‌توانید تی‌شرت قدیمی خود را به یک کیف جذاب تبدیل کنید. از ویدئو های آموزشی نیز می‌توانید در این مورد کمک بگیرید.

تغییر مانتو ها

مانتو ها جز لباس های گران قیمت به حساب می آیند، بنابراین چندان خوشایند نیست که آنها را بلا استفاده کنار بگذارید. می توان با تزیین آنها، اضافه کردن دکمه های جدید، تنگ کردن سرشانه و یا کوتاه کردن آستین مدلهای قدیمی را به روز کنید.

تغییر مدل شلوار

اگر شلوار های دمپایی دارید که بلا استفاده هستند، می‌توانید با تغییر مدل و اندازه آن ها به شلوار های جدید تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید