کدام رنگ ها سمبل ظرافت دنیای مد هستند؟

رنگ‌های بژ، آبی و صورتی امسال در صنعت مد به عنوان مظهر ظرافت نشان داده می‌شوند. اگرچه این سه رنگ متفاوت، یک سبک را منعکس نمی کنند، اما تنها نقطه مشترک آنها «ظرافت» است.

رنگ بژ

وقتی صحبت از مد می‌شود، رنگ‌ بژ که به هماهنگی با اکثر رنگ ها معروف است، به ذهن می‌رسد. بژ دقیقا چه رنگی است؟ تناژی از رنگ حنایی مایل به رنگ شن‌های ساحلی، در شکل‌و شمایلی رنگ‌پریده. شاید بتوان گفت زرد مایل به خاکستری است. شاید هم بتوان آن را رگه و پرده‌ای از رنگ کِرِم دانست. بعضی‌ها بژ را نخودی صدا می‌کنند.

رنگ بژ یا نخودی تلفیقی است از سه رنگ آبی، سرخ و زرد با سفید. تعجب نکنید؛ ترکیب این سه رنگ با غلبه سفید باعث می‌شود که در نهایت بژ به‌وجود بیاید. استفاده از بژ در استایل یعنی می‌خواهید از رنگی استفاده کنید که نماینده سادگی است و در عین‌حال می‌تواند تیپی شیک و چشم‌گیر برایتان خلق کند.

رنگ بژ رنگی خنثی به‌حساب می‌آید. بنابراین می‌تواند در کنار طیف‌های متنوعی از رنگ قرار بگیرد. هم رنگ‌های روشن در کنار بژ ترکیبی فوق‌العاده ایجاد می‌کنند و هم رنگ‌های تیره و شاداب با آن تضادی دیدنی را مقابل چشممان می‌گذارند. اگر پوستتان روشن است و موهایی تیره دارید، تمام طیف‌های رنگ بژ برایتان مناسب خواهد بود. اگر پوستتان کمی حالت برنزه دارد و موهایتان روشن است، بهتر است که به سراغ رنگ بژ کاراملی بروید.

آبی لاجوردی

آبی لاجوردی که با نام آبی سلطنتی نیز شناخته می شود، همچنان با ظرافتی که در ترکیب شاهزاده خانم ها از دایانا تا کیت میدلتونا به ارمغان می آورد، محبوبیت خود را حفظ می کند. این رنگ فقط در مهمانی ها و یا لباس های رسمی پوشیده نمی شود، در زندگی روزمرگی و استایل های اسپرت نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. آبی لاجوردی دوست ندارد در جزئیات بماند و همیشه می خواهد نقش اول را به عهده بگیرد. در استایل خود می‌توانید آبی لاجوردی را از سر تا پا بپوشید، اما بهتر است از رنگ هایی مانند مشکی و نقره ای نیز به همراه این رنگ استفاده کنید.

قرمز و نارنجی به خوبی با رنگ لاجوردی ترکیب می‌شوند و این ترکیب ها یکی از مناسب‌ترین ترکیب ها برای تابستان محسوب می‌‌شود. از رنگ لاجوردی می توان در لباس های رسمی و لباس بیرون نیز استفاده کرد مثلا یک مانتوی لاجوردی را می توان با روسری رنگارنگ و شلوار آبی جین تیره تر استفاده کرد. کیفی که با لباس ابی لاجوردی هماهنگ باشد می تواند متالیک، چند رنگ، مشکی، کرم روشن و یا هلویی باشد. فقط سعی کنید از شلوغی بیش از حد دوری کنید. کفش ها نیز می توانند از یکی از همین رنگ ها که برای کیف پیشنهاد شد انتخاب شوند.

رنگ صورتی پاستیلی

رنگ‌ صورتی که جزو ملزومات ظرافت است، ظاهری زیبا را به نمایش می‌گذارد. صورتی بخاطر رنگ منحصر به فردش گزینه خوبی برای به کار بردن در فصل های سرد و همچنین عالی ترین انتخاب برای فصل بهار می باشد. از ترکیب رنگ سفید و قرمز صورتی به وجود می آید و دارای طیف رنگی متفاوتی می باشد که اسم های مختلفی نیز دارد که در زبان فارسی ما با عنوان صورتی پررنگ ، کمرنگ و گلبهی می شناسیم.

یکی از بهترین ترکیباتی که با صورتی می توان ایجاد کرد ترکیب آبی و صورتی می باشد حتی اگر همه طیف آبی و صورتی را با هم ست کنید باز هم قشنگ ترین ترکیب تشکیل می شود و هر چقدر به سمت روشن و ملایم برود لطیف ترین احساس ها ایجاد می شود اما چنانچه تمایل دارید بیشتر از همیشه خاص و منحصر به فرد به چشم بیاید پیشنهاد می کنیم از رنگ های تیره صورتی و آبی تیره استفاده کنید. چنانچه علاقه مند به یک استایل منحصر به فرد هستید، پیشنهاد می کنیم رنگ صورتی پاستیلی خیلی روشن را با رنگ سفید ست کرده تا استایلی جذاب و ظریف داشته باشید.

منبع: Yasemin

دیدگاهتان را بنویسید