انواع کفش های لوفر مردانه

در مورد کفش لوفر هم حرف و حدیث زیاد است. روایت پررنگ‌تر این است که ایده‌ی اصلی لوفر از (Moccasin) آمده است. موکاسن کفشی‌ است که بومی‌های آمریکا آن را به‌پا می‌کردند. بعد ها طراح اهل نروژ کفش لوفر را از موکاسن الهام گرفت. اورلند وورِنجِر (Aurland Tveranger) نروژی این کفش سنتی را به نسخه به‌روزتری تبدیل کرد. او در اواخر قرن نوزدهم به آمریکا رفت و همان‌جا با موکاسن آشنا شد. بعد به نروژ برگشت و دست بکار برای طراحی این کفش شد. بعد در دهه ۱۹۳۰ کفش لوفر را به آمریکا صادر کرد. این کفش ها معمولاً پاشنه خیلی کوتاهی دارند و به دلیل ساختاری که دارند، می‌توان به راحتی آن را پوشید.

انواع کفش های لوفر

انواع کفش های لوفر مردانه

لوفر پنی

این مدل، سنتی ترین مدل بین کفش های لوفر است. به دلیل سبک ساده و مطابقت آن با اکثر لباس های رسمی به یک گزینه محبوب تبدیل شده است

لوفر Horsebit

این مدل از سایر مدل های لوفر رنگین تر و به همین علت پر طرفدار است. در قسمت بالای این مدل لوفر، یک تکه فلز شبیه نعل اسب قرار گرفته است که علت نامگذاری این کفش به همون علت است. این مدل را می‌توان هم با لباس های رسمی و هم غیر رسمی ست کرد.

لوفر منگوله ای

در این سبک لوفر، منگوله ای در قسمت بالایی کفش تعبیه شده است. این مدل لوفر به اسم (Tassel) معروف است. این سبک در دهه ۱۹۵۰ طراحی شد. این مدل بیشتر بین دانشجویان دانشگاه‌های ساحل شرقی آمریکا محبوب بود. بعد بازرگانان و وکیلان هم آن را پسندیدند. کفش‌های منگوله‌دار با کت‌ و شلوار حسابی می‌درخشند. به‌ویژه برای مناسبت‌های کاری روزمره. همراه جین و کتان هم قشنگ به‌نظر می‌رسند.

لوفر بیف‌ رول

کفش‌های پنی با طراحی تازه‌ای آمدند و مدل جدیدی را مهیا کردند. اگر خوب به عکس نگاه کنید، روی کفش بخشی شبیه چرم لوله‌شده می‌بینید. درواقع خیلی‌ها را به‌یاد بیف رول یا همان رول گوشت می‌اندازد و به همین نام معروف شده است. این مدل اغلب برای محیط کاری و روزمرگی مناسب به‌نظر می‌رسد.

کفش لوفر از چه موادی ساخته می‌شود؟

این کفش ها از چرم یا جیر ساخته می شوند. چرم و جیر هرکدام نقاط قوت خودشان را دارند. کفش های لوفر چرم برای استایل های رسمی تر مناسب هستند و لوفر ها جیر برای استایل های اسپورت مناسب تر هستند. الگوسازی مرحله بسیار مهمی در ساخت لوفر است، زیرا الگوی نهایی که باید به لوفر داده شود، باید کیفیت را تضمین کند. الگوی لوفر در مقایسه با کفش های دیگر منحصر به فرد است زیرا بر خلاف کفش های دیگر، این یک الگوی تک برش است. هر نوع کفش دیگری از چندین قسمت مختلف تشکیل شده است که رویه آن جدا از کفی ساخته می شود.

با این حال، در لوفرها، این ممکن است برعکس باشد. به همین دلیل ساخت قالب رویه مقرنس بسیار مهم است. در برخی از مدل های لوفر ممکن است لازم باشد دو قسمت اصلی کفش را با دست بدوزید. لوفرها می توانند از چرم نرم ساخته شوند که زیره آن می تواند سخت و یا نرم و انعطاف پذیر باشد.

چگونه تشخیص دهیم که لوفر از چرم طبیعی ساخته شده است؟

کنترل لیبل: در صورتی که روی لیبل کفش ها عبارت چرم 100 درصد وجود داشته باشد، می توان فهمید که این محصول چرم اصل است. بعلاوه، چرم واقعی بسیار گرانتر از چرم مصنوعی است.

چرم طبیعی یک ماده طبیعی است که از پوست واقعی حیوانات ساخته شده است. ساختار سطح کاملاً یکنواخت نخواهد بود. بنابراین، هنگامی که انگشتان خود را روی آن می‌گذارید، کاملاً صاف به نظر نمی‌رسد. انگشت خود را روی چرم فشار دهید – سطح آن کمی مانند چرم کشیده و چروک می شود. هنگامی که انگشتان خود را روی چرم مصنوعی می گذارید، سردی و یکنواختی غیر طبیعی پوست را احساس می کنید.

چگونه کفش های لوفر را تمیز کنیم؟

مانند هر کفشی، لوفرها هم روال تمیز کردن خاص خودشان را دارند. تمیز نگه داشتن لوفرها وقتی دائماً در معرض رطوبت، کثیفی و گرما هستند، همیشه آسان نیست. با خوب مراقبت کردن از کفش های لوفر می توان آن را برای سال ها پوشید، اما تمیز نگه داشتن آنها ضروری است. یک برس بردارید و آلودگی های آن را تمیز کنید و از یک پارچه مرطوب استفاده کنید. برای حفظ فرم لوفرها می‌توان از قالب های مخصوص استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید