حل مشکل کهنگی لباس ها

کفش سی سی – وقتی برای خرید لباس هایمان پول زیادی خرج می کنیم، اگر بعد مدت کوتاهی کهنه شود و نتوانیم از آن استفاده کنیم بسیار آزاردهنده خواهد بود. روی اتیکت لباس ها درجه شست و شوی لباس ها نوشته شده است. این دستورالعمل ها باید در مرحله شستشو رعایت شوند. استفاده از مواد شوینده با بهترین کیفیت ضروری است. علاوه بر این مقدار مواد شوینده نیز در مرحله شستشو مهم است.

امروزه مواد شوینده پودری جای خود را به شوینده های مایع واگذار کرده اند. علاوه بر این شوینده های مایع با لباس ها سازگار هستند و لباس ها را خراب نمی کنند زیرا روی لباس ها جای مواد باقی نمی ماند. لکه بردارها یا مایع سفید کننده، همیشه دشمن پارچه ها هستند. به منافذ پارچه نفوذ می‌کنند و به بافت پارچه آسیب می رساند. این فقط باعث خراب شدن لباس ها در طول زمان می شود. در صورت وجود لکه بر روی لباس، لازم است از روش‌های کلاسیک استفاده شود. به عنوان مثال مالیدن نمک روی لکه های روغن و خیساندن لباس های چرب در آب سرکه، در از بین بردن لکه ها موثر است و عمر لباس ها را بیشتر می‌کند.

کهنگی لباس ها

لباس‌های تیره و روشن حتما باید جداگانه شسته شوند. لباس های تیره ممکن است هنگام شستشو رنگ بدهند. به عنوان مثال اگر لباس قرمز با لباس سفید شسته شود، رنگ لباس سفید ممکن است صورتی یا قرمز شود. بنابراین ، اگر لباس ها را با توجه به رنگ و پارچه های آنها شستشو دهید، آسیب نخواهند دید.

بعد از هر بار شستشو لباس‌ها باید اتو شوند اتو کشیدن لباس ها پس از شستشو باعث می شود تا لباس نو شود. اگر لباس ها را به طور مکرر با بخار اتو کنید تا حشرات ریزی که به لباس ها آسیب می‌زنند را از بین می‌برد.

در اثر استفاده مکرر از لباس ها، پرزهایی بر روی سطح آن ایجاد شده و گلوله گلوله می‌شود. امروزه برخی دستگاه ها در بازار موجود است که این پرزها را از بین می‌برد و سطح پارچه را صاف می‌کند. این کار باعث می‌شود لباس‌هایتان نو به نظر برسد و عمر آن بیشتر شود.

هنگام شستن لباس ها در لباس شویی، کمی از سرکه استفاده کنید؟

بله درست شنیده اید سرکه در افزایش طول عمر لباس ها و جلوگیری از سایش موثر است. لباس هایی که با سرکه شسته می شوند، بیشتر ضد عفونی بیشتری خواهند شد. با استفاده از این روش بافت پارچه خراب نمی شود، برعکس، ترمیم شده و عمر آن افزایش پیدا می‌کند.

کهنگی لباس ها

نگهداری لباس‌ها در مکانهای خشک و تمیز ضروری است

هنگام تغییر فصل لباس هایمان نیز عوض شده و باید آن ها را در جای مناسب نگهداری کنیم. قرار دادن لباس ها در یک مکان خشک و تمیز هم برای سلامتی خودمان و لباس ها مهم است. رطوبت عمر لباس را کوتاه می کند. همچنین باعث بوی بد لباس و آسیب به بافت ها می شود. حتی ممکن است باعث شود لباستان را دور بیندازید.

هنگام نگهداری لباس ها از کیسه های مخصوص لباس استفاده کنید

لباس ها ممکن است در اثر نگهداری نامناسب توسط حشرات پارچه خوار مورد حمله قرار بگیرد. برای جلوگیری از اینکار لباس های خود را در کیسه های مخصوص قرار دهید و هوای داخل آن را تخلیه کنید است. به این ترتیب عمر لباس ها بیشتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید