روشی عالی برای تمیز کردن کفش های اسپورت سفید

کفش سی سی – کفش های اسپورت سفید در زندگی افراد به یکی از ضروریات تبدیل شده است و در هر فصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کفش ها به راحتی با اکثر لباس ها هماهنگ می‌شود و می توانید آن را با کت و شلوار، لباس راحتی و غیره بپوشید.

تنها مشکلی که ممکن است با آن روبه رو شوید این است که وقتی سطح کفش خراشیده شود و سایش پیدا کند، چگونه باید آن ها را تمیز کنیم. البته رنگ کفش های سفید به مرور زمان به دلیل کثیفی تغییر پیدا می‌کند که نباید آن را فراموش کنیم. هنگامی که کفش های سفید از جعبه خود خارج می شود، بسیار تمیز و براق است و حفظ ظاهر تازه و بکر آن بسیار دشوار است.

بیشتر بخوانید: کفش چرمی مدل بافت دار

کفش های اسپورت سفید

در وهله اول باید بدانیم که چگونه از کثیف شدن کفش های سفید محافظت کنیم. به جای تمیز کردن کفش های سفید کثیف، اولویت ما باید محافظت از آن باشد. اگر می خواهید کفش هایتان به سفیدی روز اول باشد، باید قبل از پوشیدن از اسپری محافظ و محصولات ضد آب استفاده کنید. خوشبختانه این مواد در فروشگاه های مختلف موجود است. با رعایت این نکات تمیز کردن و روشن نگه داشتن کفش های سفید از آنچه فکر می کنید آسان تر است.

چگونه کفش های چرمی سفید را تمیز کنیم؟

چرم یکی از موادی است که تمیز کردن آن بسیار راحت است زیرا به اندازه پارچه های دیگر آب را جذب نمی کند. در اینجا نحوه تمیز کردن کفش های چرمی سفید به طور کامل آورده شده است.

بیشتر بخوانید: استایل شیک زنانه با کفش های پاشنه بلند چرمی

مرحله یک:

قبل از هر کاری، جنس کفشی که می‌خواهید تمیز کنید را بشناسید. روش تمیز کردن کفش های سفید چرمی و پارچه ای کمی متفاوت است. به طور کلی ما برای تمیز کردن به مواد زیادی احتیاج نداریم. حوله کاغذی، مایع پریل، مایع چربی زدا، کربنات و پنبه.

کفش های اسپورت سفید

مرحله دوم:

ابتدا آلودگی های سطح کفش را تمیز کنید. یک حوله کاغذی را مرطوب کنید. آب اضافی آن را بگیرید و سپس قسمت بیرونی کفش را به آرامی پاک کنید. این به شما کمک می کند اکثر کثیفی هایی که در قسمت های مختلف کفش وجود دارند، از بین بروند. پس از اتمام این مرحله بگذارید کفش های شما به مدت 10 دقیقه خشک شوند.

بیشتر بخوانید: ترند جدید سال ۲۰۲۱: بوت های سفید

مرحله سوم :

پاشنه را تمیز کنید. پنبه یا اسفنج را آغشته به مایع چربی زدا کنید و سپس با حرکات دورانی روی پاشنه کفش بمالید. حدودا 10 دقیقه صبر کنید. سپس آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. می توانید چندین بار این کار را انجام دهید. مسئله ای که باید به آن توجه کنید این است که مایع چربی زدا نباید به سطح کفش برخورد کند و تنها باید پاشنه را به این ماده آغشته کنید. زیرا تماس آن با سطح کفش باعث می شود ساختار آن به مرور زمان خراب شود.

کفش های اسپورت سفید

چگونه قسمت پایین کفش سفید را که به رنگ زرد درآمده است، تمیز کنیم؟

متأسفانه نور خورشید نیز در پوسیدگی و زرد شدن کفش های سفید تاثیر دارد. با گذشت زمان اشعه ماورا بنفش خورشید باعث زرد شدن کفش های سفید می شود. می توانید برای حل این مشکل از روشی که در بالا به آن اشاره کردیم، استفاده کنید. برای این‌ کار، یک مسواک را خیس کنید و کمی به مایع ظرفشویی پریل آغشته کنید و با استفاده از حرکات دایره ای آن را تمیز کنید. این کار تا حد قابل قبولی زردی کفش ها را از بین خواهد برد. بهتر است از کفش های سفید خود در زمان هایی که خورشید غروب کرده است، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اهمیت اکسسوری های زنانه در مد

مرحله چهارم:

مهمترین نکته ای که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم این است که هرگز کفش‌های اسپورت سفید خود را در ماشین لباسشویی نشویید. این ایده ممکن است در ابتدا مجاز و آسان به نظر برسد، اما به کفشتان، چه چرم و چه پارچه ای آسیب جدی می زند. برای این کار دو روش مطرح می‌کنیم.

کفش های اسپورت سفید

روش اول

برای تمیز کردن کفش های اسپورت سفید، ابتدا بند کفش ها را دربیاورید. با کمک یک پارچه مرطوب، کثیفی های روی آن را پاک کنید. مسواک را به مایع ظرف شویی پریل آغشته کنید و با ایجاد حرکات دایره ای روی کفش، تمام آلودگی ها را از بین ببرید. پس از 5 دقیقه انتظار، دوباره آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کرده و اجازه دهیم در دمای اتاق خشک شود.

روش دوم

سفید کردن به کمک جوش شیرین یکی از روش های دیگر است که تقریبا هیچ تفاوتی با روش اول ندارد. ابتدا گرد و غبار و آلودگی ها را به کمک یک پارچه مرطوب و تمیز، پاک می کنیم. پس از آن، مقداری کربنات را با چند قطره آب به صورت خمیر درمی‌آوریم. سپس این خمیر را با استفاده از مسواک روی کفش سفید خود بمالید. ده دقیقه صبر کرده و سپس آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. اکنون کفش های شما تمیزتر و بهتر از قبل به نظر می‌رسد.

منبع: nevzatonay

دیدگاهتان را بنویسید