کفش پیاده روی؛ 10 کفش برتر در سال 2020

کفش سی سی – یک تمرین عالی که هرکسی بدون نیاز به شرایط خاص بتواند انجام دهد، پیاده روی است. علت محبوبیت پیاده روی مربوط به این است که همه می توانند با استفاده از کفش پیاده روی مناسب و لباس راحت و بدون تجهیزات خاصی آن را انجام دهند. در طبیعت، پارک، خیابان های شهر یا کنار دریا، این ورزش را می توانید در هر کجا که بخواهید طبق ویژگی های شهری که در آن هستید، انجام دهید.

علاوه بر این، شما می توانید با انجام پیاده روی های سبک حداقل 2 روز در هفته به مدت 45 دقیقه، زندگی سالم و طولانی داشته باشید. داشتن سرعت خوب و متوسط در پیاده روی جز ارکان مهم است. در طی پیاده روی های سریع، بدن بعد از 20 دقیقه شروع به سوزاندن چربی می کند، بدن گرم می شود و سموم از طریق عرق از بدن خارج می شوند، با افزایش سرعت گردش خون، پوست شما زیبا تر می شود. با پایان یافتن این ورزش، هم از نظر هورمونی و هم از نظر ذهنی، تسکین می یابید. این ها خلاصه ای از مزیت های پیاده روی است و حتما باید آن را انجام دهید.

چگونه کفش پیاده روی مناسب انتخاب کنیم؟

قدم زدن در کل یک حرکت خطی است. به عبارت دیگر، پای شما از پاشنه تا نوک انگشتان کف زمین را لمس می کند و پاها در مسیر مستقیم و رو به جلو حرکت می کند. پیاده روی شامل حرکات جانبی مانند بسکتبال نیست. به همین دلیل کفش پیاده روی که می پوشید نیز باید برای پیاده روی مناسب باشد و دارای انعطاف پذیری قابل قبولی باشد. کفش های نامناسب بار اضافی را روی پاها تحمیل می کنند که این امر بر سلامتی پاها و زانو ها تأثیر منفی می گذارد و باعث دلسرد شدنتان از ورزش می شود.

1- یکی از نکاتی که هنگام خرید کفش پیاده روی باید به آن توجه کنید، این است که اندازه آن متناسب با پای شما باشد. این موضوع به این معنی نیست که کفشتان تنگ باشد بلکه باید به گونه ای باشد که بتوانید انگشتان پاهایتان را به راحتی حرکت دهید. زیرا به هنگام پیاده روی سطح کف پاها بزرگتر می شود.

2- قسمت داخلی کفش به خصوص قسمت پاشنه باید دارای بالشتک های کوچک و راحتی باشد. پیاده روی ورزشی است که پاشنه پا را هم درگیر می کند. به همین دلیل وجود این سیستم در قسمت داخلی کفش ضروری است. هرچه نرم تر قدم بردارید، بیشتر از پیاده روی لذت خواهید برد.

3- انعطاف پذیری کفش پیاده روی یک امر ضروری است تا کف پاها هنگام تماس با زمین، بتواند به راحتی حرکت کند. قدم زدن با یک کفش زمخت و غیر الاستیک باعث ایجاد درد در پاها می شود و مانع از پیاده روی های طولانی مدت شما می شود. هنگام خریداری کفش پیاده روی انعطاف پذیر بودن آن ها را تست کنید.

4- پاشنه کفش پیاده روی مانند کفش مخصوص دونده ها نیست. از آنجایی که شتاب در هنگام دویدن مهم است، پاشنه کفش های مخصوص ورزش دو کمی بلندتر است و ساختاری دارد که از حرکت رو به جلو پشتیبانی می کند. ولی پاشنه کفش های پیاده روی باید تخت و دارای شیب ملایم تری داشته باشد.

5-یک کفش سنگین، پاهای شما را خسته می کند و این احساس را ایجاد می کند که بار سنگینی را روی پاهای خود حمل می کنید. اگر می خواهید یک تجربه ورزشی کارآمدی داشته باشید، هنگام انتخاب کفش به سبک بودن آن توجه کنید.

6- هنگام راه رفتن، پاهای شما به اندازه بدنتان گرم شده و عرق می کند. اگر کفش دارای پوشش تنفس پذیر نباشد، جوراب شما را خیس و پاهایتان را سنگین تر می کند. علاوه بر این هنگام درآوردن کفش بوی نامطبوع پاها نیز بسیار ناخوشایند خواهد بود. کفش باید دارای لایه بیرونی تنفس پذیر باشد تا بتوانید از پیاده روی لذت ببرید. اگر چنین کفشی داشته باشید، هنگام قدم زدن، پای شما از طریق مجراهای هوایی در تماس خواهد بود و عرق نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: پوشیدن کفش چرم در تابستان

10 کفش برتر پیاده روی در سال 2020

1- کفش Nike Zoom Winflo 4 (نایک زوم وینفلو 4)

به لطف روکش بیرونی تنفس پذیر و پاشنه های نرم و با دوام، پیاده روی بسیار راحت خواهد بود. با استفاده از این کفش ها در هر سطحی می توانید به راحتی ورزش و پیاده روی کنید. ساختار انعطاف پذیری دارد.مچ پای شما را در برابر حرکات ناگهانی و پیچش آن محافظت می کند. ساختار پای شما را به طور کامل در برمی گیرد. کف داخلی کفش بسیار نرم است و اولین کفش پیاده روی زنانه و مردانه که به ذهن ها خطور می کند، نایک زوم وینفلو 4 است.

کفش پیاده روی

2- کفش Nike LunarGlide 9 (نایک لونار گلاید 9)

بافت متخلخل روکش این کفش، از تعریق و رطوبت جلوگیری می کند. کف آن از فومی به نام Lunarlon ساخته شده است. کف این کفش ها 30٪ سبک تر از سایر کف های کلاسیک Phylon است. این بدان معناست که شما هنگام پیاده روی 30٪ بار کمتری روی پای خود احساس خواهید کرد که به طور مستقیم بر سرعت و عملکرد شما تأثیر می گذارد. کف نرم این کفش، فشار های وارده بر پاها را از بین می برد. سیستم بندی قابل تنظیم Flywire به پا کمک می کند تا محکم تر بسته شود. LunarGlide که یکی از کفش های محبوب دوندگان است، همچنین گزینه ای بی نظیر برای پیاده روی می باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه کفش ورزشی مناسب انتخاب کنیم؟

کفش پیاده روی

3- کفش Adidas marathon 10 TR ( آدیداس ماراتون 10 تی آر)

ساختار لایه بیرونی این کفش و انعطاف پذیری آن، باعث موفقیت این کفش شده است. این ویژگی ها عامل آزادی در حرکت پاها است. پاشنه این کفش ها به نام ADIPRENE پاهایتان را در برابر ضربه های مختلف محافظت می‌کند. همچنین باعث می شود به راحتی پله ها را بالا بروید. بنابراین هر آن چه که از یک کفش پیاده روی انتظار دارید، این کفش می تواند برآورده کند.

کفش پیاده روی

4- کفش Puma Ignite Xt Core Atomic (پوما نایت ایکس تی کور اتومیک)

اگر کفش هایی می‌خواهید که تحرک و عملکردتان را افزایش دهد و سطح بالایی از تبدیل انرژی را فراهم کند، این کفش انتخاب شما خواهد بود. سطح مشبک لایه بیرونی این کفش باعث جریان هوا در داخل کفش شده و از تعریق پاها جلوگیری می کند. با پاشنه های مخصوص از هرگونه لغزندگی می‌توانید در امان باشید.

5- کفش Adidas galaxy 4 ( آدیداس گالکسی 4)

ساختار بیرونی و درونی این کفش به شما کمک می کند که حتی در حرکات ناگهانی، تعادل خود را از دست ندهید. پوشش خارجی این کفش به گردش هوا کمک کرده و از تعریق جلوگیری می کند. پاشنه ADIWEAR این کفش در برابر سایش مقاوم است. با کف Cloudfoam در هر شرایطی احساس راحتی و نرمی می کنید. با استفاده از این کفش می توانید در هر سطحی قدم بزنید.

کفش پیاده روی

6- کفش Adidas Duramo 8 ( آدیداس دورامو 8)

این مدل برای کسانی که به سرعت علاقه مند هستند بسیار مناسب است. شتاب این کفش و پاشنه ساخته شده با فناوری ADIPRENE و سیستم SUPERCLOUD در قسمت میانی و داخلی آن، باعث می شود به راحتی و با سرعت زیاد پیاده روی کنید.

بیشتر بخوانید: روش های تمیز کردن کفش های سفید رنگ

7- کفش New Balance 574 (نیو بالانس 574)

پاشنه این کفش به کمک فناوری EnCAP ساخته شده است که موجب افزایش مقاومت در این قسمت می شود. همچنین فشار ناشی از ضربات را کاهش داده و از پا محافظت خواهد کرد. ظاهر کلاسیک آن هرگز از مد نمی افتد و هم باعث ظرافت و هم باعث راحتی پاهایتان می شود.

کفش پیاده روی

8- کفش Skechers Flex Appeal 2.0 Break Free ( اسکیچرز فلکس بریک)

ساختار این کفش به گونه ای است که به بهترین شکل ممکن از مچ پا حفاظت می کند و از ایجاد پیچش هایی که ممکن است رخ دهد جلوگیری می کند. پارچه قابل تنفس جریان هوا را در داخل کفش ایجاد می‌کند و پاها را خنک نگه می دارد. کف این مدل بسیار نرم است و راحتی بسیار خوبی را ارائه می دهد.

9- کفش Skechers Air infinity (اسکچرز ایر اینفینیتی)

عمر این کفش ها به لطف وجود تکیه گاه هایی از جنس کائوچو در قسمت پنجه و پاشنه، زیاد است. با داشتن کیسه های هوای کوچک در قسمت پاشنه، این امکان را به شما می دهد تا در هر نوع سطحی راحت تر قدم بگذارید.

کفش پیاده روی

10- کفش Reebok sporterra (ریبوک اسپورترا)

مهمترین ویژگی این کفش موفقیت آن در محافظت از پا و ماندگاری طولانی مدت آن است. لایه محافظتی موجود در نوک کفش، پاها را در برابر ضربه پشتیبانی می کند. پاشنه شیب دار این کفش، این امکان را به شما می دهد تا گامهای مؤثرتری بردارید. لاستیکی بیرونی کفش در برابر سایش با دوام است. این کفش که با فناوری DMX تولید شده است، از تعریق جلوگیری می کند.

کفش پیاده روی

منبع: Barcin

دیدگاهتان را بنویسید