کفش گازیانو و گیرلینگ (Gaziano & Girling)، پرنس چارلز (Prince Charles)

کارگاه تولیدی بی نظیر کفش گازیانو و گیرلینگ (Gaziano & Girling) بیش از 25 سال است که در شهر لندن انگلستان، به تولید انواع کفش های دست دوز خاص مردانه مشغول می باشد. گازیانو و گیرلینگ توسط تونی گازیانو (Tony Gaziano) و دین گیرلینگ (Dean Girling) تاسیس گردیده و هدف آنها تولید کفش های مردانه بی نظیری که آمیخته از خطوط ایتالیایی و راحتی و قدمت انگلیسی بوده است و دستیابی به این هدف، لازمه فداکاری بی حد و حصر مدیران و کارکنان این شرکت را می طلبد.

با سرمایه گذاری جسورانه تونی و دین و ارزیابی از موضوعات مربوطه، این موضوع کاملا نشانگر آن است که همه چیز به نفع آنها پیش می رود و هر دو از این تجارت تحت تاثیر قرار گرفته اند. در شهری که بیشتر تولید کنندگان کفش های دست دوز آن از شهرت و اعتبار جهانی برخوردارند، تونی و دین به خوبی توانسته اند با جذب یک تیم اختصاصی از صنعتگران با استعداد و ارائه طرح هایی از زیبایی شناختی خودشان، شرکتشان را بیش از بیش به جهان معرفی نمایند.

کارگاه تولیدی کفش گازیانو و گیرلینگ در خیابانی در مرکز لندن واقع شده است و این خیابان عمدتا به دلیل خیاط های سنتی مردانه و کفش های دست دوز خود برای مردان شناخته شده است. کلیه کفش های تولید شده در کفش گازیانو و گیرلینگ از بهترین و با کیفیت ترین چرم های تولید شده و تونی و دین هیچ گونه مشکلی را در تهیه چرم ها و سایر منابع خود نمی پذیرند. تونی و دین بهترین چرم گوساله فرانسوی، سوئیسی و یا ایتالیایی را انتخاب می کنند و به طور مرتب و انتخاب چرم های دلخواه خود از دباغی ها و تولیدکنندگان چرم، در حال بازدید و انتخاب چرم های مورد نظرشان هستند.

برای زیره کفش های بی نظیر دست دوز مردانه گازیانو و گیرلینگ از زیره های چرمی مخصوصی در شهر دوون (Devon) واقع در جنوب غربی انگلستان، استفاده می کنند. قدمت دباغی در دوون به سال 1840 بر می گردد. دباغی در دوون به صورت کاملا سنتی و با استفاده از پوست درخت های بلوط و مهمتر اینکه در چاله هایی که رومیان در 2000 سال قبل ساخته اند، در طی یک دوره 12 ماهه انجام می گردد و به جرات می توان گفت که گازیانو و گیرلینگ، تنها کارخانه ای است که از این نوع چرم ها استفاده می کند آنها را از بهترین کارخانه دوون، شرکت تولید چرم (J. & FJ Baker & Co Ltd) خریداری کرده و همه این عوامل تا به امروز باعث شده تا کفش های گازیانو و گیرلینگ از دیگر رقبای خود کاملا متمایز گردد.

پرنس چارلز فرزند ملکه الیزابت دوم انگلستان و دارنده عنوان شاهزاده ولز و اولین مدعی تاج و تخت انگلستان است. او اغلب در لباس های بسیار زیبا دیده شده و به خوبی معلوم است که او دارای یک کمد لباس و کفش کلاسیک خوبی است. یک جفت کفش خاص و ویژه برای پرنس چارلز به مناسبت قدردانی از بازدید ایشان از کارگاه تولیدی کفش های دست دوز گازیانو و گیرلینگ اهدا گردید. در ضمن در این بازدید روابط آینده کفش گازیانو و گیرلینگ با خانواده سلطنتی انگلستان نیز بررسی گردید. در زیر مراحل تولید این کفش مختص پرنس چارلز نشان داده شده است.

ترجمه و طراحی: عباس احمدی

دیدگاهتان را بنویسید