کلاه های تمام چرم (Leather Cap)، پوششی جانبی برای مد

کلاه پوششی است که بر سر گذاشته می شود و به خودش سادگی یک لوازم جانبی شیک است. کلاه می‌تواند برای مد، دلایل مذهبی، نظامی و یا برای ایمنی مورد استفاده قرار گیرد. در زمان های قدیم، کلاه هر شخصی نشان‌ دهنده وضعیت اجتماعی او بود و حتی در استفاده نظامی می‌تواند، کلاه نشان ‌دهنده ملیت، شاخه فعالیت نظامی یا درجه افراد باشد. همچنین زنان خیلی دیرتر از مردان شروع به استفاده از کلاه کردند.

در سال 1860، در بروکلین کلاه بیس بال گرد، که دارای یک گردی و یک دکمه در بالای کلاه را در بازی پوشیدند و تا سال 1900، کلاه “سبک بروکلین” بسیار محبوب شد. بعدها در دهه 1940 در داخل کلاه از مواد لاستیکی و لاتکس به عنوان نگهدارنده کلاه استفاده کردند و بدین ترتیب کلاه بیس بال مدرن متولد شد. کلاه بیس بال بخشی از لباس سنتی بیس بال است که بازیکنان آن را می پوشند و دماغه جلویی آن باعث محافظت چشم ها از نور خورشید می گردد. در جلوی کلاه هم برای شناسایی تیم ها، همیشه آرم های تیم بیس بال قرار می گیرد و از رنگ های رسمی تیم ها نیز در کلاه استفاده می شود. از دهه 1980 به بعد، از این نوع کلاه ها در آمریکا بشدت رواج پیدا کرد و دنیای مد نیز از این نوع کلاه ها هم برای یک ملزمه جانبی مد و هم برای استفاده های مفید دیگری مانند محافظت از چشم در برابر آفتاب استفاده می کند.

امروزه کلاه از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و در دنیای مد نیز، از جایگاه ویژه ای را دارا می باشد. کلاه های چرمی جلوه ای غیرقابل مقایسه دارند که با افزایش استفاده از این نوع کلاه های چرمی، بیشتر و جالب تر به نظر می رسند و چرم های مورد استفاده در این کلاه ها، به مرور زمان به قطعه منحصر به فردی تبدیل می شوند. از آنجا که چرم مانع گرما می شود، کلاه های چرمی مخصوصا برای تابستان نیز مناسب هستند بشرطی که به درستی از آنها محافظت شود. چرم یک محصول طبیعی است، تا حدی قابل تنفس است و ضد آب است. البته نه تنها کلاه را در هوای خوب، بلکه در هواهای بارانی و حتی زمستانی نیز می توان مورد استفاده قرار داد، اما لازم بذکر است که اگر کلاه چرمی خیس شود، باید به آرامی خشک شود، در غیر این صورت چرم آن خشک و شکننده می شود. برای افزایش عمر آنها، می توان از روغن های مخصوص چرم، موم یا اسپری های مربوطه برای محافظت بیشتر استفاده نمود، درست مانند یک کفش. بهتر است تا همیشه به یاد داشته باشید که کلاه باید بر روی سر راحت بنشیند.

دیدگاهتان را بنویسید