طرح های متنوعی از انواع مختلف پاشنه کش ها (Shoehorn)

پاشنه کش وسیله ای است باریک، دارای قسمتی عریض و گاهی با دسته ای دراز یا کوتاه که برای پوشیدن کفش از آن استفاده می شود. ایده و ایجاد این وسیله را از اواخر قرون وسطی یا رنسانس ذکر کرده اند. الیزابت اول انگلستان بین سال های 1563 تا 1566 از این وسیله برای پوشیدن کفش های خود استفاده می کرده است. پاشنه کش ها در ابتدا از چوب و شاخ های حیوانات ساخته می شدند و به همین علت نام آنها در زبان انگلیسی ” شاخ کفش shoehorn “ تا به امروز ماندگار بوده است. اما بعدها در سال 1566 بتوسط آهنگران از فلز هم ساخته شدند.

طول پاشنه کش ها متفاوت بوده و از 15 تا 70 سانتی متر متغییر می باشد و جنس پاشنه کش ها معمولا از چوب، پلاستیک، فلزاتی مانند برنز، استیل، سایر فلزات آبکاری شده با مس، روی، حتی نقره و طلا، با روکش هایی از چرم طبیعی به اشکال و فرم های متفاوتی تولید و به بازار عرضه می شوند.

در این قسمت سعی کرده ایم تا به معرفی انواع مختلفی از این پاشنه کش ها  بپردازیم و امیدواریم تا با تهیه نوع مرغوبی از پاشنه کش ها و پوشیدن کفش های تمام چرمی صنایع چرم سی سی، از کفش های خودتان محافظت کرده و بر طول عمر کفش های چرمی خودتان بیافزاید.

دیدگاهتان را بنویسید