کاربردهای بافت چرمی در کفش های زنانه و مردانه

مطالعات باستان شناسی نشان می دهد که رومیان باستان فناوری ساخت کفش را به شمال غربی اروپا آورده و در کنار ساکنان هند، آنان از نخستین مردمان ثبت شده در تاریخ هستند که طیف گسترده ای از کفش ها را توسعه دادند. بین النهرین باستان (ساکنان منطقه با محوریت عراق کنونی)، مصری ها و یونانیان یا پابرهنه راه می رفتند و یا از کفش هایی شبیه صندل های ساده امروزی به شکلی شبیه کفش استفاده می کردند. در واقع آب و هوای آن مناطق باعث شده بود تا آنان چنین کفش هایی را مناسب پوشیدن ببینند.

در آن زمان چرم یکی از مهمترین مواد اولیه ای بود که برای ساخت انواع مختلف کفش مورد استفاده قرار می گرفت و رومی ها هم در تولید چرم مرغوب از پوست گاوها بسیار ماهر شده بودند و با توجه به اینکه آنان وسایل و امکانات لازم برای ساخت کفش را در آن زمان نداشتند، مجبور شده بودند تا با اختراع انواع بافت ها به تولید این نوع از کفش ها روی آورند.

امروزه طراحان و تولید کنندگان کفش در جهان همه ساله از انواع بافت ها برای تولید کفش، کیف و انواع دستبند های زنانه و مردانه استفاده کرده و کالاهای خود را چه از طریق دنیای مجازی و چه از طریق نمایشگاهها و مانکن ها در دنیای مد معرفی و به فروش می رسانند.

همانطوریکه در مطالب گذشته وبلاگ صنایع چرمی سی سی و در پست های انواع بافت چرم (1)، انواع بافت چرم (2)، انواع بافت چرم (3) و انواع بافت چرم (4) به طور کامل در مورد انواع بافت چرم توضیح داده شده بود، حال در این بخش سعی کرده ایم تا شما را با یکسری از کفش های زنانه و مردانه که بصورت کامل یا دارای قسمتی از بافت هستند، آشنا نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید