بهترین کفش های ورزشی زنانه در سال 2020

وقتی بحث تفاوت در میان کفش های ورزشی زنانه و مردانه مطرح می‌شود، ابتدا باید به انواع مختلف کفش ورزشی بپردازیم و آنها را بشناسیم. طبق گفته بیومکانیست ها، بزرگترین تفاوت بین پاهای زن و مرد در رابطه بین پاشنه پا و ساق پا و پنجه پا است. زنان پنجه پای ظریفتری نسبت به مردان دارند. این بدان معناست که کفش زنانه سایز 9 معادل کفش مردانه سایز 7 است. طبق مطالعه ای که توسط بیومکانیستی به نام Kate Bednarski انجام شده است، زنان ورزشکار از جمله دوندگان هم دوست دارند کفش هایی که استفاده می‌کنند ظریف و زیبا باشد.

هنگام انتخاب کفش ورزشی زنانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای پیدا کردن کفش مناسب پاهایتان، چندین کفش از برندهای مختلف در اندازه های مختلف امتحان کنید. این روش خوبی برای تست راحتی کفش مورد نظر است تا ببینید آیا کفشی که انتخاب کرده‌اید به راحتی پاهای شما را ساپورت می‌کند یا خیر. کفشی که انتخاب می‌کنید باید طوری باشد که تمام انگشتان پا به راحتی در داخل آن قرار بگیرد و پاشنه آن نلغزد.

چرا کفش های ورزشی زنانه سبک‌تر و نرم تر است؟

در پاسخ به این سوال اول باید بگوییم که ساختار پای زنان کمی متفاوت تر از پای مردان است.همچنین پای زنان نسبت به مردان دارای توده عضلانی کمتری هستند و در نتیجه به کفش های سبک تمایل بیشتری دارند به همین علت کفش های زنانه سبک و نرم تر است تا فشار کمتری را احساس کنند.ممکن است برخی مواقع زنان کفش هایی با مدل مردانه بپوشند.امروزه کفش ها بر اساس تمایلات مختلف انسان‌ ها طراحی و تولید می شود.

چرا زنان متفاوت تر از مردان راه می‌روند؟

محققان به این نتیجه رسیده اند که چون ناحیه لگن و باسن زنان نسبت به مردان کمی عریض تر است، این احتمال بیشتر وجود دارد که پاها موقع راه رفتن اندکی به سمت بیرون متمایل شود. چرخش پا به سمت داخل یا همان پرانتزی شدن پاها به همین دلیل است و این مشکلی است که زنان، بیشتر با آن مواجه می‌شوند. خیلی از تولید کننده ها و طراحان کفش برای کاهش این مشکل، کفش های طبی و خاصی را می‌سازند که پاهای شما را در بهترین حالت پوشش می‌دهد.

بهترین برند های کفش زنانه در بازار، چه برندهایی هستند؟

برند Nike Pegasus Turbo 2

این برند، یک برند فوق العاده است. این کفش برای پیمودن مسافت های طولانی مدت مانند مسابقات دو میدانی، بسیار کاربردی است. این کفش مورد انتخاب دوندگان حرفه‌ای و سریع می‌باشد که تمام نیازهای آنها را از یک کفش ایده آل پاسخگو خواهد بود. در ضمن برای کسانی که آماتور هستند و میخواهند با سرعت زیاد بدوند و عضله همسترینگ آنها آسیب نبیند و غضروف زانوهایشان سایش پیدا نکند، انتخاب خیلی خوبی است.این کفش باعث می شود احساس یک اسب سوار که روی زمین مسطح با سرعت زیاد میدود، به شما دست می‌دهد. کفش Nike Pegasus Turbo 2 برنده جایزه بهترین کفش در سال 2019 شد.

کفش ورزشی زنانه

برند Saucony Peregrine Iso

این کفش با لبه های ستاره مانند معروف است. اگر به دنبال کفش های مناسب برای پیاده روی هستید، انتخاب شما Peregrine خواهد بود. گل و لای، برف، یخ و عوامل دیگر خیلی زود باعث خراب ‌شدن کفش های بی کیفیت می‌شود ولی این کفش ها در مقابل این عوامل مقاوم هستند. داخل این کفش ها بسیار نرم است و انتخاب بسیار خوبی برای خانم ها خواهد بود.

کفش های ورزشی زنانه

برند Hoka One One Clifton 6

اگر تا حالا کفش Hoka را امتحان نکردید، سخت است که باور کنید که بر خلاف ظاهر سخت و خشنی که این کفش دارد داخل آن نرم است و هنگام پوشیدن احساس سبکی خواهید کرد. این یک انتخاب عالی برای روزهای ریکاوری است زیرا Clifton 6 پای شما را به خوبی در برمی‌گیرد و دارای پاشنه محکمی است که به راحتی میتوانید راه بروید. نسخه امسال این کفش کمی ضخیم‌تر و سنگین تر از نسخه های قبلی است. همین امر باعث می شود کفش مناسبی برای پیاده روی های طولانی مدت و دوندگی های حرفه ای باشد.

کفش های ورزشی زنانه

Asics Kayano 26

بیست و ششمین ورژن کفش Gel_kayano تغییرات بزرگی به همراه آورده است. از جمله ظاهری براق، تعبیه تکیه‌گاه مناسب برای عضله داخلی مچ پا و پاشنه محکم. علاوه بر این مزایای گفته شده، در داخل کفش ابزاری برای کنترل حرکت پاها، قرار داده شده است. دو نوع فوم سبک در قسمت پنجه و پاشنه پا قرار داده شده است تا حرکت شما آسان شود. علاوه بر این در نسخه زنانه این کفش، قسمت میانی آن 3میلی متر بلندتر است تا فشار وارد بر پاها کم شود.

کفش های ورزشی زنانه

برند Brooks Ghost 12

یک انتخاب همیشگی برای دوندگان تازه کار و حرفه ای است که دوندگی سریع و روان را ارائه می دهد که مسافت های زیادی را می‌توان طی کرد.نسخه امسال این کفش با نوار 3D طراحی شده است که نوید زیبایی و سبکی را می‌دهد. در مرحله ابتدایی آزمایش این کفش آزمایش کنندگان فکر می‌کردند مدل 11 پاشنه بلندی دارد و باید کمی کوتاه باشد و جلوی کفش بسیار نرم باشد و تولید کنندگان این کفش به این موارد توجه کردند و کفشی با این ویژگی تولید کردند و به عنوان ورژن 12 نام گذاری شد. این مدل، مدل محبوب خانم هاست.

کفش های ورزشی زنانه

Adidas Ultra Boost 20

این کفش طرفداران زیادی دارد و به عنوان یکی از بهترین کفش ها در سال 2018 انتخاب شد. این کفش طوری طراحی شده است که قسمت میانی کف پاها را نیز پوشش می‌دهد. همچنین ثبات قسمت پاشنه ها باعث حرکت آزادانه آشیل پاها می‌شود و تمرکز دونده را هنگام دویدن افزایش می دهد. آزمایش کنندگان این کفش به بازگشت قدرتشان در دوندگی اشاره کرده‌اند. این کفش طوری طراحی شده که هوا به مقدار کافی در داخل کفش جریان پیدا می‌کند.

کفش های ورزشی زنانه

New Balance 1080 Vio

این کفش برای کسانی که در حرفه دوندگی مبتدی هستند، بسیار مناسب است. همچنین تعادل را در دوندگی هایی با مسافت زیاد برای شما فراهم می‌کند. در عین حال برای کسانی که عاشق سرعت هستند، کفش سبک و راحتی است. نکته مثبتی که این کفش را به یک کفش خوب سوق می‌دهد، عرق نکردن پاها در داخل کفش است زیرا از پارچه هایی تولید شده که هوا داخل آن به راحتی نفوذ می‌کند و از عرق کردن پاها جلوگیری می کند.

کفش های ورزشی زنانه

Saucony Ride Iso 2

این کفش برای راحتی در سرعت طراحی شده است که تجربه یک دوندگی لذت بخش را برای شما فراهم می‌کند. در قسمت روی کفش از پارچه توری استفاده شده است تا هوا داخل کفش نفوذ کند. همچنین از نظر ساختاری نیز محکم است که باعث می‌شود پاها در داخل کفش ثابت باشد به خصوص در قسمت جعبه انگشت کفش. در قسمت پاشنه پا، یک لایه نرم به اندازه 2میلی متر اضافه شده است تا احساس راحتی کنید. این کفش حالت کششی دارد و برای دوندگان با انواع پاهای مختلف، مناسب است. در کل یک کفش تمرینی بسیار جذاب برای ورزشکاران است.

کفش های ورزشی زنانه

Nike Pegasus 36

این نوع کفش برای هر سطح از حرفه دوندگی ساخته شده است. این برند همچنین یک کفش مخصوص دوندگی برای بانوان طراحی کرده است که بسیار راحت است. این برند 36 سال همیشه جز محبوب ترین ها و بهترین ها بوده است. امروزه هم تغییرات جدیدی در تولید کفش ها اعمال شده است. برخی از بهترین ورزشکاران جهان از جمله موحد فرح هم این کفش ها اعلام رضایت کرده است.همچنین عرق نکردن پاها به دلیل جریان هوا در داخل این نوع کفش، از امتیاز های آن محسوب می شود. در طراحی جدید این کفش، خاصیت انعطاف‌پذیری و کششی بهبود یافته است.

کفش های ورزشی زنانه

منبع: Runnersworld

دیدگاهتان را بنویسید