نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش کلانشهر تبریز

از دیر باز صنعت چرم و کفش در کنار سایر صنایع شهر تبریز، از مشاغل پر رونق بوده و این صنعت یکی از مهم ترین صنایع در این شهر به حساب آمده و می آید. بطوریکه پس از سقوط سلسله قاجار، شاهد رشد روز افزون در صنعت چرم سازی در تبریز بوده و اولین کارخانه چرم سازی در تبریز به سال 1310 تاسیس شده است. در حال حاضر 4300 واحد تولیدی در این زمینه فعال و دارای پروانه فعالیت بوده و صنعت چرم و کفش تبریز، نزدیک به 80 درصد چرم مورد نیاز کشور را تامین می کند.

نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش کلانشهر تبریز، با مشارکت خانه کارگر تبریز، شورای اسلامی و شهرداری کلانشهر تبریز، اتحادیه کفاشان تبریز، انجمن کفش تبریز و با مشارکت و حمایت مالی بعضی از شرکت ها در 6 آذر ماه در تالار اندیشه سازمان زیبا منظر و فضای سبز شهرداری کلانشهر تبریز برگزار گردید.

آقای کریم صادق زاده تبریزی دبیر کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز، در حاشیه رونمایی از پوستر نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز در جمع خبرنگاران گفت: صنعت کفش تبریز در اشتغال جوانان در کلانشهر صنعتی تبریز نقش بسزایی دارد. او خاطر نشان کرد: اهمیت این شغل به قدری است که رییس جمهور و رییس قوه مقننه در سفرهای خود به این کلانشهر صنعتی از بازار کفش تبریز بازدید کرده اند.

صادق زاده گفت: شهرداری تبریز با همکاری شورای اسلامی شهر تبریز با تملک منطقه چوخورلار در مرکز شهر تبریز قصد دارد با ساماندهی کفاشان در این منطقه کمک شایانی به این صنعت کهن در کلانشهر تبریز داشته و طبق برنامه ریزی انجام‌ شده  و با تملک بیش از 2.5 هکتار از اراضی این منطقه در مرکز شهر، شهرداری کلانشهر تبریز، قصد دارد با احداث کارگاه ها و فروشگاه های عرضه از تولید به مصرف را به معنی واقعی، در بافت مرکزی شهر معنا ببخشد.

وی با بیان اینکه صنعت کفش تبریز و صنعت فرش تبریز از صنایع مادر و جزو برندهای مشهور و معتبر کلانشهر تبریز هستند، افزود: باید کلیه مسئولان شهری و استانی از این حرفه، صنعت و برند تبریز حمایت نمایند و اگر امروز صنایع دستی تبریز بر سر زبان ها است به برکت تلاش ها و فعالیت های این عزیزان بوده و است. در این همایش از استاد حاج محمد خادم، پدر کفش دست دوز تبریز که از پیشکسوتان این عرصه که عمر خود را در این راه سپری کرده، تجلیل شد و آقای مهندس آرش خادم فرزند استاد خادم و مدیر عامل صنایع چرم سی سی هم در این همایش جزو مدعوین بودند.

دیدگاهتان را بنویسید