پوتین، خاطره سربازان

پاها از اعضای مهم بدن به شمار می آیند و این جوانانی که به خدمت مقدس سربازی رفته اند و دردسرهایی را که از همان اول خدمت سربازی، مخصوصا از ابتدای دوره آموزشی با پوتین های نامناسب کشیده اند را خوب به یاد دارند.

سربازان باید بخش زیادی از وقت خود در روز را پوتین بپوشند و یا با پوتین هایشان برای تمرین رژه، پاهایشان را به زمین زده و یا در کوه، دشت و بیابان به تمرین و انجام مانورهای شبانه روزی بپردازند. در این میان پوتین های نامناسب جدا از دوام و عدم راحتی، چرمشان زمخت و سنگین بوده و همه این عوامل دست بدست هم می دهند تا به پاهای سربازان آسیب زیادی برسانند.

پوتین نظامی (Combat boot) به پوتینی گفته می شود که همه سربازان به هنگام جنگ، برای انجام تمرینات نظامی و یا برای اجرای مراسم نظامی دیگر نظیر رژه آن را می پوشند. نخستین مشاهدات استفاده از کفش هایی مشابه پوتین نظامی در تاریخ به سربازان پیاده نظام آشوری باز می‌گردد و همچنین سربازان امپراطوری روم از پوتین نظامی کف میخ نعل اسبی استفاده می کرده اند. (طبق استاندارد شماره 2426 اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در مورد پوتین نیروهای مسلح)

با پیشرفت تکنولوژی امروزه پوتین های مخصوص آب و هوای بسیار سرد برای محافظت بیشتر پاها، در رنگ های سفید و مشکی ساخته می شوند که این پوتین ها کاملا ضد آب می باشند. پوتین های زمستانی اغلب در برابر نفوذ آب و سرما مقاوم بوده و برای این منظور از لایه های مخصوصی تحت عنوان گورتکس (Gore-Tex) و یا سیمپاتکس (SympaTex) در داخل کفش استفاده می شود که در مقایسه با نایلون محافظت بسیار بهتری داشته و باعث می شود تا عبور جریان هوا از داخل کفش به بیرون، به راحتی انجام گرفته و باعث کاهش احتمال تعریق پا در کفش گردد.

از انواع دیگر پوتین های نظامی می توان به پوتین های مخصوص جنگل، کویر، تانک ها و پرش از ارتفاع، که به صورت های کاملا تخصصی تولید و به بازار عرضه می‌شوند، را نام برد.

Combat boot
Combat boot-پوتین-سربازی

©صنایع چرم سی سی

این پست دارای ۲ نظر است

  1. اسماعیل

    سلام این پیج تو اینستا گرام هست مال شماست واقعا؟

    1. A Ahmady

      سلام دوست عزیز
      بله سایت http://www.sisishoes.com و اینستاگرام sisishoe مربوط به صنایع چرم سی سی است. باعث خوشحالی است که جنابعالی پیگیر صفحات شبکه های مجازی و سایت صنایع چرم سی سی هستید. از همراهی شما سپاسگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید