یکی از گرانترین کفش های جهان

هری وینستون Harry Winston، جواهرساز خوش فکر و نیکوکار مشهور آمریکایی که در اول مارس ۱۸۹۶ میلادی دیده به جهان گشود.

پدر هری وینستون پس از مهاجرت از اوکراین به آمریکا، مغازه ای احداث کرد و کسب و کار خود را در زمینه جواهرات آغاز کرد.

هری از سنین کودکی در این مغازه با صنعت جواهرساز آشنا شد.
او در سن 12 سالگی سنگی را به مبلغ 25 سنت از فردی خرید و بعد از گذشت 2 روز آن را با قیمت 800 دلار به فروش رساند. این سنگ در واقع یک زمرد 2 قیراطی بود. 

وی در سال ۱۹۵۸ میلادی، الماس امید را که زینت‌بخش تاج سلطنتی لوئی چهاردهم فرانسه بود و همچنین الماس پرتغالی را به موسسه اسمیتسونین که بزرگ‌ترین موزه علمی فرهنگی تحقیقاتی جهان است، اهدا کرد.

الماس امید و الماس پرتغالی

هری وینستون در سال 1932 شرکتهای خود (.Harry Winston, Inc) و (Dominion Diamond Mines) را احداث کرد. وی با این اقدام خود باعث ایجاد تحولی عظیم در صنعت الماس و سنگ‌های قیمتی شد.

شرکت جواهرسازی هری وینستون، یکی از گران‌ترین و اشرافی‌ترین خانه‌های جواهر در جهان است. روزنامه نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۰ میلادی، ارزان‌ترین جواهر عرضه شده در جواهرفروشی هری وینستون را ۶۰۰۰ دلار آمریکا برآورد کرده بود.

امروزه، شرکت جواهرسازی هری وینستون دارای تنها هفت شعبه در ایالات متحده آمریکا است. این شعبات در شهرهایی همچون نیویورک، لاس وگاس، دالاس و شیکاگو واقع شده اند.

شعبه های ایالات متحده آمریکا

یکی از گرانترین کفشهای جهان که به وسیله کمپانی هری وینستون ساخته شده و در ساخت آن بیش از 4600 قطعه جواهر و الماس 50 قیراتی استفاده شده است. ساخت این کفش 3 میلیون دلاری بیش از 2 ماه وقت برده است.

گرانترین کفش های جهان

هنری وینستون در ۸ دسامبر ۱۹۷۸ میلادی چشم از جهان فرو بست. شرکتش توسط طراحان و صنعتگران ماهر به کار خود ادامه می دهد و توانسته است در 6 دهه اخیر به عنوان یکی از تامین کنندگان جواهرات سلطنتی و بازیگران‌ معروف هالیوود باشد.

دیدگاهتان را بنویسید