چند نکته برای نگه داری از کفش چرمی

برای افزایش عمر و حفظ کیفیت و زیبایی کفش چرمی لازم است تا نکاتی را همیشه در نظر داشته باشیم تا محصول چرم بتواند برای سالهای متوالی همان طرح و زیبایی اولیه خود را حفظ کند.

  1. در نگهداری از کالاهای تهیه شده از چرم جیر، نبوک و پولاپ هرگز از واکس های غیر استاندارد استفاده نکنید. بهترین نوع واکس برای این نوع کالاهای چرمی، واکس های گیاهی هستند.
  2. حتما در اولین فرصت پس از آلوده شدن کفش یا محصول چرمی، آلودگی را از روی سطح چرم پاک کنید.
  3. از نگه داری کفش چرمی در قفسه یا کمدهای رو باز خودداری کنید، زیرا کفش چرمی آلودگی و گرد و غبار را به خود جذب می کند.
  4. به هیچ وجه کفش و سایر کالاهای چرمی را در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید. نور مستقیم و حرارت آن به شدت به چرم آسیب می زند.
  5. مواظب ضربه خوردن کفش چرم از اجسام تیز لبه دار و برنده باشید، زیرا چرم در صورت خراش برداشتن در مقابل خرابی مقاومت کمتری خواهد داشت.
  6. چرم طبیعی قابل شستشو نیست بنابراین شستن کفش چرمی یا استفاده طولانی مدت از کفش چرمی در محیط مرطوب اصلا توصیه نمی شود. رطوبت باعث می شود تا چرم کمی نرم تر از حالت عادی خود شود و پس از خشک شدن و رفع رطوبت، حالت اصلی خود را از دست بدهد.
  7. در صورت خیس شدن کفش، هرگز سعی نکنید تا آن را با استفاده از وسایل گرمازا یا خشک کننده، سریع تر خشک کنید. اجازه بدهید کفش در درمای عادی و به صورت طبیعی خشک شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید