چگونه با هزینه کم، استایل زیبا بسازیم؟

هیچ کس خوشتیپ به دنیا نمی آید. خوشتیپ بودن را باید آموخت و این بدان معنی است که همه افراد می توانند از مجله ها و شبکه های اجتماعی برای یاد گرفتن ایده های استایل استفاده کنند. لازم نیست برای داشتن استایل شیک و جذاب، مقادیر زیادی پول را برای خرید لباس و کفش هزینه کنید.

تنها چیزی که برای خوشتیپ شدن نیاز دارید، اندکی اراده، کمی زمان برای استفاده بهتر از لباس هایی که دارید و چند توصیه خوب در زمینه استایل است.کمد لباس هر خانمی مانند یک جعبه گنج است. تقریباً هر خانمی وقتی کمد لباس را باز می کند، به خود می گوید چی بپوشم. بهتر است برای صرفه جویی در وقت و هزینه ها و خرید یک لباس جدید، همیشه لباس های مدل A یا کمر بسته، دامن، تونیک، شال و کفش های پاشنه بلند را در گوشه ای از کمد لباس های خود نگه دارید.

هارمونی رنگ‌های زیبا را می توان برای یک روز خاص ترجیح داد. می توان روسری را با دامن یا لباس ترکیب کرد تا ظاهری قاطع داشته باشد. شما می توانید با بستن شال کرپ بر روی یک لباس مدل A که در رأس لیست های ترند امسال قرار دارد، مخصوصا برای خانم های با حجاب قرار دارد، ترکیب های شیکی ایجاد کنید و با کفش های پاشنه دار و همچنین اکسسوری های موجود در خانه به جذابیت ظاهری و زیبایی خود اضافه کنید.

گاهی مواقع، تنها کاری که برای تبدیل یک استایل ساده به استایل شیک و متفاوت باید انجام دهید، انتخاب چند اکسسوری رنگارنگ و براق است. اگر کمد لباس تان پر از لباس های رنگ خنثی است، تعدادی کیف و کفش رنگی به آن اضافه کنید. افزودن کمی رنگ با استفاده از اکسسوری ها، روشی آسان برای خوشتیپ شدن شما است.

مطمئنا چندین بار، هنگام خرید در پشت ویترین مغازه ها به لباسی نگاه کرده و گفته اید: فوق العاده است، اما مناسب من نیست. اگر می خواهید استایل شیک و جذابی داشته باشید، تا زمانی که لباسی را امتحان نکرده اید، آن را از لیست خرید خود خارج نکنید! حداقل تا اتاق پرو بروید و ارزیابی کنید که آیا برای شما مناسب است یا نه. اگر چیزهای جدید را امتحان نکنید، برای همیشه به یک شکل لباس خواهید پوشید.

لباس های حراجی همیشه در فروشگاه ها وجود دارند؛ اما این لباس ها را به خاطر این که دوست شان دارید، بخرید. نه به خاطر این که ارزان هستند. اگر پولتان را نگه دارید، مطمئن باشید لباسی که دوست دارید را چند روز بعد در حراجی پیدا خواهید کرد. اگر هر لباسی که در حراج به چشم تان می خورد را بخرید، احتمالا تمام پول تان را صرف لباس هایی خواهید کرد که هرگز آن ها را نمی پوشید.

مهم این است که استایل شخصی خودتان را تعریف کنید. سلیقه‌ خودتان را بشناسید. و بدانید چطور می‌توانید با بودجه‌ محدود و مشخص، خوش‌تیپ به‌نظر برسید. خیلی از نکته‌های شیک‌پوشی، ربطی به قیمت و برند لباس و اکسسوری ندارد. بلکه به دقت و توجه شما بستگی دارد.

لباس هر چه باشد، باید به تن شما بنشیند. به سایز لباس خیلی دقت کنید. هر قدر لباسی جذاب باشد و قیمت گرانی داشته باشد، باز هم فقط در یک صورت به شما می‌آید؛ باید اندازه باشد. پس موقع خرید صبور باشید و عجله نکنید. لباسی را بدون پرو نخرید. اگر آنلاین لباس می‌خرید، حتما به جدول سایز لباس دقت کنید.

همه برندهای معتبر چند بار در سال حراجی اعلام می‌کنند. خرید لباس و اکسسوری در حراجی‌ها کار عاقلانه‌ای‌ است. البته ممکن است رنگ‌بندی و تنوع کالا در حراجی کمتر از روزهای دیگر سال باشد. اما اگر به‌فکر یک کمد لباس کم‌هزینه و لباس‌های کاربردی هستید، دست خالی نمی‌مانید. برندهای چرم طبیعی ایرانی در روزهای حراج قیمت قابل‌قبولی دارند. خرید کمربند، کیف‌، دستکش و کفش چرم را به زمان حراج موکول کنید.

کاری که برای ارتقاء استایل خود باید انجام دهید، این است که نگاهی به کمد لباس‌هایتان بیندازید. همه لباس‌ها را بیرون بریزید و یکی یکی بررسی کنید.

لباس‌هایی را که چندان بااستایل نیستند، لباس‌هایی که کهنه و رنگ و رورفته شده‌اند یا سوراخ و پارگی دارند، رنگ اصلی خود را از دست داده‌اند و یا لکه‌های غیرقابل پاک شدن در خود دارند کنار بگذارید و به این ترتیب لباس‌های خوب را از بد جدا کنید، لباس‌های بد را در یک جعبه بگذارید و روی آن تاریخ بزنید، اگر تا یک سال بعد از ان تاریخ از هیچ کدام از لباس‌های داخل جعبه استفاده نکردید می‌توانید برای همیشه آن‌ها را دور بریزید. به این ترتیب هم متوجه خواهید شد که چه چیزهایی را در کمد لباس خود کم دارید و هم از شر لباس‌های اضافی و بدون استفاده در کمد خلاص خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید